BMW-ov najnoviji radnik u fabrici automobila visok je 167 cm, težak 60 kg, hoda na dvije noge, koristi ruke s pet prstiju za sastavljanje mašina — i uzima pauzu svakih pet sati kako bi odšetao do stanice za punjenje i uključio se u struju.

Prema prvom ugovoru takve vrste, humanoidni roboti iz kalifornijske kompanije pod nazivom Figure počet će raditi u proizvodnim pogonima BMW-a, počevši od Spartanburga u Južnoj Karolini.

Roboti su dugo bili ključni alati na proizvodnim trakama automobilskih kompanija, ali ovo je prvi put da će se autonomni roboti u obliku čovjeka pridružiti fabrici - s velikim potencijalnim implikacijama na tržištu rada.

Humanoidni roboti već se testiraju u skladištima, a očekuje se da će na kraju pomoći u bolnicama i domovima za starije osobe.

"Mislim da ćete u sljedeća 24 mjeseca početi viđati humanoidne robote u stvarnom svijetu", rekao je za Axios Brett Adcock, izvršni direktor i pokretačka snaga tvrtke Figure.

Iako je pomalo nebulozno što će roboti raditi za proizvođača automobila, sporazum između Figure i BMW-a poziva na "uvođenje humanoidnih robota u okruženje automobilske proizvodnje" koristeći "pristup temeljen na prekretnicama".

U prvoj fazi, Figure će "identificirati početne slučajeve upotrebe za primjenu robota Figure u automobilskoj proizvodnji." Zatim će roboti "započeti postupnu implementaciju u BMW-ovom proizvodnom pogonu" u Spartanburgu. BMW i Figure će također "istraživati ​​teme napredne tehnologije kao što su umjetna inteligencija, kontrola robota, virtualizacija proizvodnje i integracija robota."

Adcock, poduzetnik čiji su prijašnji startupi uključivali Archer Aviation i Vettery, kaže Axiosu da njegovi roboti "mogu raditi u osnovi sve što i čovjek".

"U tim objektima ima puno posla koji je jako teško automatizirati", dodao je. "Biti pokretljiv na terenu, biti vješt - postoji puno posla koji možemo obaviti."

"Potrebni su nam humanoidni roboti u stvarnom svijetu koji rade pravi posao - to je velika prekretnica za cijeli prostor", rekao je Adcock.

Proizvodnja automobila brzo se razvija, a roboti imaju "potencijal učiniti produktivnost većom" i "omogućiti našem timu da se usredotoči na transformaciju koja je pred nama", rekao je Robert Engelhorn, predsjednik i izvršni direktor BMW Manufacturinga.

Inače, proizvođači automobila nastoje se više osloniti na robote kako bi se borili protiv rastućih troškova rada, izvještava Wall Street Journal.

Istina, proći će neko vrijeme prije nego što humanoidni robot bude mogao preuzeti posao auto-radnika – ako se to ikada dogodi – ali očekujte sve više inovacija u tom pogledu u automobilskoj industriji.