Cijene neobrađenih dijamanata, dakle sirovog, nebrušenog i neobrađenog kamenja, pale su 2023. godine jer su mnogi potrošači nakon pandemije počeli izbjegavati luksuznu robu.

Prema Zimnisky Global Rough Diamond Indexu, cijene su najniže u posljednjih godinu dana. Analitičari industrije pripisuju pad padu prodaje na tezgi s nakitom.

˝Kako su potrošači trošili manje novca na restorane i putovanja tokom pandemije, imali su višak novca koji su mogli potrošiti na diskrecione kupovine˝, primijetio je Paul Zimnisky, globalni analitičar dijamanata.

Cijene dijamanata prilagodile su se potrošačima koji radije biraju usluge umjesto nakita. Prema analitičarima, ljudi jedu vani, putuju i troše novac na iskustva, a ne na luksuznu robu.

˝Dijamanti su tržište koje je u potpunosti vođeno potrošačima. Potražnja kupaca za dijamantskim nakitom utiče na cijene sirovih dijamanata i, u izvjesnoj mjeri, na maloprodajne cijene. Trgovci na malo podstiču potražnju potrošača ulažući stotine miliona dolara u oglašavanje˝, rekao je Edahn Golan, nezavisni analitičar dijamanata.

Pad cijena prati dvije rekordne godine u prodaji sirovih dijamanata. U 2021. i 2022. potražnja za nakitom od prirodnih dijamanata bila je na vrhuncu svih vremena.

˝Došlo je do paraboličnog pomaka prema gore, a sada postoji korekcija s druge strane˝, primijetio je Zimnisky.

Ali pad cijena sirovih dijamanata ne znači da će kupci vidjeti jeftinije cijene u trgovinama.

Trgovci na malo obično ne prilagođavaju svoje cijene u trgovinama na osnovu tržišta sirovih dijamanata u kratkom roku, bez obzira na to da li proizvodi postaju jeftiniji ili skuplji. Prema Golanu, ˝prodavci određuju cijenu i žestoko štite svoju bruto maržu˝.

˝Iako cijene sirovih dijamanata padaju, kupovina okruglog dijamanta od jednog karata u radnji je u prosjeku tri posto skuplja sada nego u januaru 2020. godine. Kratkoročno, ako veleprodajne cijene padnu, neki draguljari će pokušati iskoristiti priliku da ostvare veću maržu˝, rekao je Zimnisky, piše CNN.

Industrijski analitičari očekuju skok u maloprodaji tokom zimskih praznika i početkom 2024. Zimski mjeseci su vrhunac sezone, a Božić i Dan zaljubljenih su tipično unosni praznici za kompanije za nakit.

˝Iako bi to moglo dovesti do malog skoka cijena sirovih dijamanata, ukupno gledano, vidjet ćemo pad prodaje u odnosu na prethodnu godinu u prazničnoj sezoni˝, predviđa David Johnson, glasnogovornik De Beersa, jedne od najvećih dijamantskih kompanija na svijetu.

Zimnisky također predviđa ˝omekšavanje˝ tržišta ove godine u odnosu na vrhunce iz 2021. i 2022. godine, ali kaže da su ekonomski pokazatelji u Sjedinjenim Državama obećavajući.

˝Berza radi relativno dobro i zaposlenost je jaka˝, rekao je on, otvarajući put za postepeni oporavak cijena sirovih dijamanata 2024. godine.