Twitter više nije društvena mreža plave ptice. Elon Musk, vlasnik platforme od novembra prošle godine, preko noći je zamijenio dobro poznati logo novim simbolom, stiliziranim slovom X koje predstavlja novo poglavlje za firmu, a na neki je način i manifestacija vlastite opsesije samog Muska.

"Godinama su nas fanovi i kritičari Twittera tjerali na Twitteru da sanjamo velike snove, brže inoviramo i razvijamo svoj potencijal. X će postići to i više", rekla je Linda Yaccarino, predsjednica kompanije od prošlog juna, na oproštaju od ptice koja prati Twitter kao maskota posljednjih 17 godina.

Ova promjena posljednji je kontroverzni potez Muska nakon preuzimanja kontrole nad firmom krajem prošle godine. Platio ju je 44 milijarde dolara a velika većina finansijskih analitičara slaže se da je platio previše za društvenu mrežu koju je teško učiniti profitabilnom (jedva da je generirala profit u bilo kojoj od svojih godina), s malo aktivnih korisnika, čak i ako su vjerni, i s ozbiljnim problemima moderiranja.

Poslovni čovjek raznim je inicijativama pokušao promijeniti smjer. Prvo je otpustio većinu radnika kako bi pokušao zaustaviti odljev novca. Također je povećao troškove usluge pretplate na Twitter Blue, dodajući kao mamac mogućnost dobivanja željene oznake provjerenog računa koja je donedavno bila ograničena na slavne osobe, novinare i druge čiji je identitet bio u opasnosti od lažnog predstavljanja.

Musk je također vratio pristup Twitteru mnogim američkim krajnjim desničarima koji su bili izbačeni zbog objavljivanja prijetećih ili uvredljivih komentara posljednjih godina.

Nijedna od ovih mjera nije bila osobito uspješna. Uz manju radnu snagu, Twitterove aplikacije i poslužitelji imaju sve više grešaka. Twitter Blue zasad je uspio pridobiti samo najzagriženije Muskove fanove, a koketiranje s glasovima krajnje desnice koje je Musk pokušao opravdati kao maksimalistički stav o slobodi govora prestrašilo je polovinu oglašivača.

Prošle je sedmice Musk javno priznao da su prihodi Twittera pali 50% otkako je on preuzeo kontrolu nad kompanijom te da će trebati vremena da se postigne profitabilnost. Imajte na umu da je za finansiranje kupovine Musk Twitter vezao za dug od 13 milijardi dolara, a povećanje kamata sada opterećuje račune.

Njegova dugoročna strategija je dodati nove usluge i pretvoriti Twitter - odnosno X- u superaplikaciju, aplikaciju koja osim što omogućuje objavljivanje tekstova, fotografija i videa, služi i za obavljanje finansijskih transakcija i pristup svim vrstama usluga.

Međutim, među dugogodišnjim korisnicima, zajednicom grafičkog dizajna i marketinškim stručnjacima odluka da se ubije maskota ptice smatra još jednom strašnom greškom s Muskove strane. Oni se čude da su u Twitteru odlučili promijeniti logo koji je radio samo s imagotipom, nešto što postiže vrlo malo brendova, i zamijenili ga nečim tako generičkim.

Još uvijek prisutna u mobilnim aplikacijama i raznim Twitter alatima, plava ptica postala je trenutno prepoznatljiv simbol i prisutna je u svemu, od bannera na TV emisijama do web stranica i aplikacija trećih strana.

Konzultantska kuća specijalizirana za imidž i brendove Brand Finance izračunala je vrijednost Twitterovog imidža na 3,9 milijardi dolara, 32% manje nego što je vrijedio prije ulaska Muska, ali još uvijek unutar liste 50 najprepoznatljivijih brendova u svijetu medija i društvenih mreža.

Musk je potvrdio da će logotipi Twittera biti zamijenjeni "postupno", te da je novi samo privremen dok se traži definitivna slika koja će od sada identificirati tvrtku.

Odabir slova X nije slučajan, te na određeni način omogućava vlasniku Twittera da zatvori jedno od najfrustrirajućih poglavlja svoje karijere. Musk je 1999. osnovao startup X.com s dva partnera, Harrisom Frickerom i Christopherom Payneom. Bila je to jedna od prvih potpuno digitalnih banaka i prva u SAD-u koja je nudila federalno osigurane račune i depozite. Više od 200.000 korisnika pridružilo se u prvim mjesecima, ali je iste godine odbor smijenio Elona Muska s predsjedničkog mjesta firme.

U martu 2000. spojili su se X.com i još jedna finansijska firma Confinity. Musk je tražio da novonastala firma zadrži ime X.com, ali su ostali partneri na kraju odlučili promijeniti e naziv u nešto što zvuči prijateljskije, u PayPal.

Uspjeh PayPala i njegova kupovina od strane eBaya omogućili su Musku da prikupi potreban kapital kako bi 2004. postao glavni dioničar Tesle i pokrenuo svoju firmu za istraživanje svemira, lijem je nazivu dodao svoje omiljeno slovo, SpaceX.

Osim toga, slovo je odabrao i kao ime za svoje šesto dijete, prvo koje je dobio s pjevačicom Grimes, a čije je puno ime X AE A-XII Musk. Godine 2017. Musk je postigao dogovor s PayPalom o otkupu domene X.com.