Kada je bliskistočno izdanje čuvenog internacionalnog mjesečnog časopisa GQ počelo sastavljati listu za ovogodišnji izbor “Muškarca godine”, postavili su sebi pitanje: “Ko je kreirao promjenu – stvarnu i značajnu promjenu – širom našeg regiona i širom svijeta?”

Kako se godina bližila kraju, jedno im je ime izbilo u prvi plan – palestinski novinar Motaz Azaiza.

“Tokom posljednjih sedmica ovaj palestinski fotoreporter postao je globalna figura, sredstvo otpornosti i oličenje nade za narod Gaze i za nas ostale širom svijeta. Njegov rad personificira moć digitalnog aktivizma, a njegova humanost važan je podsjetnik da se hrabrost pojavljuje u mnogim oblicima. Ponekad mi to biramo, drugi put ono bira nas, a u slučaju Azaize izbor nije bio ni opcija”, napisao je GQ.

Prije oktobra, prije početka rata u Gazi, Azaizin Instagram nalog imao je samo nekoliko hiljada pratilaca. U međuvremenu Motaz je sakupio milione pratilaca, koji gledaju i mole se sa svakim njegovim pokretom. “Ono što je uhvatio u objektiv, zarobilo nas je i podstiče nas da budemo hrabri u suočavanju s izazovima”, navode u GQ-u.

Časopis GQ ove godine nije želio praviti izbore u drugim kategorijama, kako je to običaj. Stoga izbor Motaza Aziza za Muškarca godine ima dodatnu težinu, veću nego ikad prije, naglašavaju u časopisu.

“Slično kao i njegove kolege na terenu u Gazi, on nas podsjeća da bez obzira ko smo i odakle smo, mi – obični ljudi, muškarci i žene – imamo moć da donesemo upravo tu promjenu koju želimo vidjeti”, napisali su obrazloženju dodajući na kraju: “Dok on nastavlja hrabro prenositi istinu, molimo se za njegovu sigurnost i za one oko njega.”

Motaz Azaiza, kojeg su prozvali glasom Palestine, svaki dan riskira vlastiti život kako bi uživo, na društvenim mrežama, prenio istinu svijetu o tome šta se dešava u njegovoj, ratom zahvaćenoj domovini.

Zbog velikog broja pratilaca, njegove objave nevjerovatnom se brzinom šire i obilaze cijeli svijet. Njegova “vojska” su ljudi svih religija i nacija širom svijeta koji saosjećaju s bolom Palestinaca.

Svjestan odgovornosti i značaja svoje profesije, Azaiza je svaki dan na rubu gubitka vlastitog života dok uživo prenosi bombardiranje. On prikazuje i porušene domove, ranjene starce, mlade, ali i djecu, koju vrlo često u vlastitom automobilu prevozi do prve bolnice kako bi im spasio život.

Njegov objektiv svjedoči o nevjerovatnom palestinskom duhu, ljudima koji vole život, nasmijanoj djeci koja se igraju. Hrabar, snažan i s jasnom misijom Motaz Azaiza ne posustaje jer, svjestan je, da od njega zavisi hoće li se istina izboriti s morem lažnih informacija.

Izgubio je svoje prijatelje, kuća njegove porodice, u kojoj je bilo 15 osoba, bila je bombardirana. Doživio je i prijetnje od pripadnika izraelske vojske. Prijetili su mu zbog njegovog izvještavanja o dešavanjima u Gazi i tražili da napusti Gazu ako želi spasiti svoj život. No on to nije učinio.

GQ je osnovan 1931. godine u New Yorku. Publikacija se fokusira na modu, stil i kulturu za muškarce, a sadrži i tekstove o hrani, filmovima, fitnesu, seksu, muzici, putovanjima, sportu, o poznatim ličnostima, tehnologija i knjigama.

GQ je pokrenuti pod imenom Apparel Arts. Bio je to muški modni časopis za trgovinu odjećom, prvenstveno namijenjen trgovcima na veliko i malo. U početku je imao vrlo ograničen tiraž i bio je usmjeren isključivo na insajdere iz industrije kako bi im omogućio da daju savjete svojim kupcima.

Od 1957. godine časopis nastavlja pod imenom Gentlemen's Quarterly, a deset godina poslije mijenja naziv u GQ.

GQ se štampa u milionskom tiražu a “Muškarca godine” proglašava od 1996.