Meta također teži uvođenju naknade od 17 eura za korištenje Instagrama i Facebooka bez reklama na desktopu, prema izvorima bliskim kompaniji. Pristup objema aplikacijama na pametnim telefonima koštao bi oko 19 eura mjesečno.

Kompanija društvenih medija razmatra optužbe nakon julske presude Evropskog suda pravde. Sud je naveo da prema Općoj evropskoj uredbi o zaštiti podataka (GDPR) Facebook ne može opravdati korištenje ličnih podataka za ciljanje ljudi personaliziranim oglasima – što je njegov osnovni način zarađivanja novca korištenjem platforme – osim ako prethodno ne dobije njihovu saglasnost. Korištenje pretplate kao alternative razmatrano je u sudskoj presudi, što je pokrenulo mogućnost naplate "odgovarajuće naknade" za pristup verziji bez oglasa.

Meta o svojim planovima razgovara sa irskom Komisijom za zaštitu podataka, koja reguliše poslovanje širom EU jer je regionalna baza Mete u Dablinu, a sa evropskim zvaničnicima u Briselu.

Prema planovima kompanije, korisnicima bi dali izbor da i dalje pristupaju Facebooku ili Instagramu besplatno uz personalizirane reklame ili da plaćaju verzije bez oglasa. Plan bi mogao biti uveden sljedećeg mjeseca jer Meta ima rok do kraja novembra da ispoštuje presudu Evropskog suda pravde.

Portparol Mete je rekao: „Meta veruje u vrijednost besplatnih usluga koje su podržane personalizovanim oglasima. Međutim, nastavljamo da istražujemo opcije kako bismo osigurali da smo u skladu sa evoluirajućim regulatornim zahtjevima. Nemamo više šta da podijelimo u ovom trenutku.”

Vodeći borac protiv Metine prakse korištenja podataka rekao je da će se boriti protiv prijedloga da se uvedu pretplate. Max Schrems, koji je podnio uspješne pravne tužbe protiv Zuckerbergovih platformi, rekao je da su prijedlozi jednaki plaćanju osnovnih prava.

“Osnovna prava ne mogu biti na prodaju”, rekao je. “Da li ćemo sljedeće platiti pravo glasa ili pravo na slobodu govora? To bi značilo da samo bogati mogu uživati ova prava, u vrijeme kada se mnogi ljudi bore da sastave kraj s krajem.”