Bilo je to 1988. godine kada je fotograf Ross Halfin prvi put naslutio da postoji nešto posebno, nešto drugačije u vezi s Metallicom.
„Bili su na turneji pod nazivom 'Monsters of Rock' s Van Halenom, Scorpionsima, Dokkenom“, prisjeća se.
“I počeo sam primjećivati – posebno na stadionu Giants u New Yorku i L.A. Coliseumu – da je nakon svirke Metallice pola publike počelo odlaziti. A ja sam rekao: 'Wow.' Onda čovjek počinje shvatati da oni znače više nego što možete i zamisliti.”
Heavy metal bend je do tada izdao tri hvaljena albuma, a bili su samo nekoliko mjeseci udaljeni od objave četvrtog – „…And Justice For All“. Međutim, njihov peti album je promijenio sve.
Tačno 12. augusta 1991. godine bend je objavio album „Metallica“. Danas ga fanovi znaju jednostavno kao „Crni album“ zbog naslovnice, a postao je jedan od najprodavanijih albuma svih vremena. „Razgrabljeno“ je više od 30 miliona primjeraka u posljednjih 30 godina. Sadrži neke od najpoznatijih pjesama Metallice, uključujući „Enter Sandman“, „The Unforgiven“, „Sad but True“ i „Nothing Else Matters“.
Album je također označio promjenu u stilu benda, s nešto sporijim tempom za razliku od thrash metal zvuka koji je do tada Metallica svirala.
„Njihov nastup na albumu je daleko više kontroliran, mislim, i uglađeniji i prilagođeniji radiju“, rekao je Halfin.
Halfin, koji je desetljećima fotografirao Metallicu, blisko je sarađivao s bendom kada je „Crni album“ snimljen i objavljen.
Njegova nova knjiga „Metallica: 'Crni album' u crnom i bijelom“ dokumentira ovo povijesno vrijeme u evoluciji benda.
„U vrijeme kada je 'Crni album' izašao, 'eksplodirali' su u veliki bend. Moja knjiga prikazuje kako su od običnog benda zapravo postali stadionski bend”, rekao je Halfin.
Knjiga sadrži klasične i dosad neobjavljene fotografije Metallice u studiju i na turneji. Bend je izveo blizu 300 nastupa na turneji između augusta 1991. i jula 1993. godine.
Halfin je tokom svoje karijere sarađivao s mnogim danas legendarnim muzičarima, uključujući Led Zeppelin, AC/DC, Paula McCartneyja, Aerosmith, Van Halen i The Who, a već je bio dobro uhodan u industriji kada je prvi put upoznao Metallicu 1984. godine.
„Bubnjar Metallice Lars Ulrich želio je da ih snimam jer mu je u to vrijeme bila omiljena grupa Iron Maiden, a ja sam bio fotograf Iron Maidena. Napravio sam sve dotadašnje omote Iron Maidena. Tako sam počeo raditi s njima. Oni su tada bili gotovo švorc“, prisjetio se Halfin.
On je otišao u El Cerrito u Kaliforniji, nedaleko od San Francisca, i sjeća se da je bend bio „stvarno zelen“.
„Kad sam prvi put snimio Metallicu, bili su stvarno štreberski nastrojeni i pojavili su se u AC/DC majicama. Mislim da sam im rekao da se moraju posebno isticati, da moraju raditi na posebnosti“, rekao je.