Američka konzultantska firma JD Power od 1989. svake godine u Sjedinjenim Američkim Državama objavljuje VSD (Vehicle Dependability Study) izvještaj koji se temelji na odgovorima 30.595 vlasnika vozila ili provjerenih korisnika automobila kupljenih u 2021. godini, koji su trenutno stari tri godine.

Ova studija pokriva 184 područja vozila koja su podložna problemima, podijeljena u devet različitih kategorija. I ovom prilikom, izvještaj naglašava povećanje problema prijavljenih u gotovo dvije trećine analiziranih marki. Zapravo, ako je prosječan broj otkrivenih problema 2023. bio 186 na 100 vozila, godinu dana kasnije porastao je na prosječnih 190 kvarova na 100 jedinica. A kako bi razumio razlog za ovo povećanje broja kvarova, JD Power se poziva na godinu proizvodnje automobila, usred pandemije covida-19.

Što se tiče tehnologije vozila, izvještaj navodi da vlasnici baterijskih električnih vozila (BEV) i plug-in hibridnih vozila (PHEV) u prosjeku imaju više problema nego vlasnici hibridnih i benzinskih vozila. U brojkama, BEV-ovi imaju stopu kvarova od 256 na 100 automobila, a slijede ih PHEV-i s 216. U međuvremenu, hibridi imaju stopu od 191, a benzinci 187.

S druge strane, informacijsko-zabavni sistem najproblematičnije je područje u vozilima, sa stopom kvarova od 49,1 postotnih bodova na 100 automobila, što je gotovo dvostruko više od slijedeće najviše kategorije, a to je vanjski izgled. A među problemima infotainmenta, povezivost Android Auto i Apple CarPlay akumulira 6,3 problema na 100 automobila, a slijedi ga integrirano prepoznavanje glasa, sa 6,1 na 100 jedinica.

Izvještaj koji je pripremio JD Power na prvo je mjesto pouzdanosti postavio Lexusa. Drugo mjesto zauzima japanska Toyota koja se penje sa šeste pozicije, a stopa kvarova smanjena je sa 168 na 147 na 100 automobila. Izvrstan rezultat za japansku grupu, budući da vrijedi podsjetiti da je Lexus marka luksuznih automobila koju je stvorila Toyota 1989. Treće i četvrto mjesto rezervirani su za američke marke iz General Motorsa: Buick na trećem mjestu i Chevrolet u četvrtom.

Za razliku od prethodnih godina, na vrhu tabele je veća zastupljenost evropskih proizvođača. Prva marka sa starog kontinenta na ovoj listi ponovo je Mini, koji zauzima peto mjesto sa stopom kvarova od 174, a odmah iza njega na šestom mjestu je Porsche sa stopom problema od 175. Njemački premium brend ostvaruje najveći porast, nakon što je zauzimao prošli put dvadeseto mjesto a još jedan Evropljanin je među prvih deset, BMW na devetom mjestu.

Mazda, japanska marka, zauzima sedmo mjesto, a da biste pronašli prvog korejskog proizvođača morate ići na osmo mjesto, gdje se nalazi Kia. Rezultat koji potvrđuje očigledan trend pada, budući da je u prošlom izvještaju bila na trećem mjestu. Genesis, ekskluzivnio brend Hyundai Motor Groupe, pao je na 16. mjesto. Hyundai je također pao sa drugog na 13. mjesto.

Evropa posustaje jer ih više nema među prvih 20. Tu su američke marke, Dodge, Jeep, Cadillac, Ram i GMC a ostatk pozicija drže japanski proizvođači: Subaru na 14. mjestu, Nissan na 15. mjestu, Honda na 19. a Acura na 20. mjestu.

Unutar studije posebno se ističe slučaj američke Tesle, budući da firma Elona Muska i dalje ne sarađuje s konsultantskom firmom pri izradi izvještaja o pouzdanosti i kvarovima, budući da proizvođač električnih automobila iz Austina ne otkriva podatke o vlasnicima niti ovlaštenim korisnicima svojih vozila. Stoga JD Power ne može ispitati dovoljan broj ljudi kako bi zadovoljio svoje statističke kriterije. Međutim, s prikupljenim podacima, Tesla bi zauzeo poziciju 26.

Konačno, po izvještaju JD Powera, ukupno gledano, Porsche 718 je vrhunski automobil s najboljim rezultatom, a u ostalim segmentima najviše je Toyotinih i Lexusovih modela.