Indija je jedno od najvećih tržišta za potrošnju zlata. Kupovina nakita, poluga i kovanog novca u ovoj zemlji čine dobar dio godišnje svjetske potražnje. Indijska pomama za zlatom obično dostiže vrhunac između oktobra i decembra na pozadini Diwalija, festivala svjetla, nakon čega slijede hiljade i hiljade vjenčanja.

Ali zašto Indijci kupuju zlato tokom Diwalija?

Indijci smatraju da je povoljno kupiti zlato – simbol bogatstva , čistoće i prosperiteta – u mnogim svečanim prilikama, a Diwali je najveća od njih.

Diwali je petodnevni festival koji slavi trijumf dobra nad zlom i svjetla nad tamom, zasnovan na hinduističkoj mitologiji. Za mnoge Indijance ovaj festival povezan je s dočekom sreće, pozitivnosti i prosperiteta.

Ljudi često posvećuju kupovinu zlata tokom Diwalija božanstvima, posebno Lakšmi, boginji bogatstva. Zlato je također popularan svečani i svadbeni poklon u ovo doba godine.

Indijska potrošnja zlata u drugoj polovini svake godine obično je veća nego u prvoj polovini, što se poklapa sa Diwalijem u oktobru (početak četvrtog kvartala), prema podacima Svjetskog vijeća za zlato.

Nakon značajnog pada potražnje u 2020. godini, Indijci su kupili rekordnu količinu zlatnog nakita u četvrtom kvartalu 2021. godine od 265 tona , u vrijednosti od 15,3 milijarde dolara u to vrijeme. Sveukupno, potražnja za zlatnim nakitom, polugama i kovanicama u drugoj polovini 2021. godine zabilježila je porast od 82% u odnosu na prethodnu godinu.

Ovo povećanje uglavnom je uzrokovano prazničnom sezonom i nagomilanom potražnjom zbog prigušenih proslava i slabe potrošnje u pandemijskoj 2020. godini Od prve polovine 2022. godine potražnja za zlatom porasla je za 7,3% u odnosu na 2021. godinu.

S proslavama Diwalija u punom jeku, hoće li Indija doživjeti još jedan rekordni kvartal u potražnji za zlatom? S prazničnim vjetrovima zlato će vjerovatno naići na ekonomske prepreke u vidu opće političke i ekonomske neizvjesnosti i viših uvoznih dažbina.