Cosnova, dio porodične kompanije Hessian prodala je više ruževa u 2022. nego bilo koja druga kompanija. U odnosu na 2021., Cosnova je za trećinu povećala prodaju ruževa svog najprodavanijeg brenda Essence.

Objašnjenje: Oni koji ne mogu ili ne žele da obavljaju velike kupovine poput automobila ili nekretnina, barem se počastite malim luksuzom u svakodnevnom životu: muškarci kupuju više parfema, žene češće koriste ruževe. Ovaj fenomen je poznat kao efekat karmina.

Od toga ima koristi cijela industrija: njemačko industrijsko udruženje za njegu tijela i deterdžente očekuje rast dekorativne kozmetike za 16 posto u 2022. u odnosu na prethodnu godinu, dok se tržište nedavno smanjivalo u prosjeku za 1,5 posto godišnje. U dekorativnu kozmetiku spadaju i kreme za lice, sjenila i lak za nokte. Prema istraživaču tržišta Euromonitor International, prodaja ruževa samo u Njemačkoj porasla je za pet posto u 2022. u odnosu na prethodnu godinu.

Činjenica da mnoge žene tokom krize pribjegavaju relativno malom, ali vidljivom luksuzu, pokazala se tačnom nekoliko puta: tokom finansijske krize njemački bruto domaći proizvod (BDP) je pao za više od pet posto, dok je istovremeno porasla prodaja ruževa.

Čak i nakon terorističkih napada 11. septembra 2001. Leonard Lauder, tadašnji šef luksuzne grupe Estée Lauder, primijetio je značajan porast prodaje ruževa. To je važilo i za vrijeme Velike depresije 1930-ih.

A sada, tokom krize cijena energije, prema istraživaču tržišta GfK , osam miliona potrošača kupilo je barem jedan ruž u 2022. godini, 2021. bilo je dva miliona kupaca manje.

Drugi mali luksuzni proizvodi također cvjetaju tokom krize . Wellness brend Rituals, koji nudi pjene za kupanje, mirisne svijeće i kreme za tijelo, trenutno bilježi povećanu potražnju. "Ljudi se žele razmaziti čak i u vremenima neizvjesnosti", rekao je nedavno šef Ritualsa Raymond Cloosterman u intervjuu za Handelsblatt.

Evolucijski psiholozi objašnjavaju efekat karmina govoreći da ljudi u krizi ulažu više truda da izgledaju privlačnije. Računica iza toga: ovo olakšava osvajanje životnog partnera, što znači da ste sigurniji u teškim trenucima.

Cosnova i industrijski gigant L'Oréal očekuju nastavak pozitivnog razvoja. Isabel Neudeck, generalna direktorica luksuznog poslovanja L'Oréala u Njemačkoj i Austriji, kaže: „Tržište ruževa za usne nastavlja rasti. Nema znakova slabosti u potrošnji.” Euromonitor International očekuje povećanje prodaje ruževa za gotovo 14 posto u 2023. Godini.

Sa ekonomske tačke gledišta, indeks ruževa pojačava strah ekonomista i preduzetnika od predstojeće recesije. Međutim, prodaja ruževa nije težak ekonomski pokazatelj. U ekonomski prosperitetnim vremenima, kozmetika je također traženija, što je uočeno 2013. i 2014. godine.

Efekat karmina nije postojao tokom pandemije: BDP je pao za 3,7 posto u prvoj godini korona virusa, 2020., a prodaja ruževa je pala za gotovo petinu. Ukupna potražnja za dekorativnom kozmetikom također je pala za skoro 13 posto.

Koncerti i posjete pozorištu su otkazivani, a ljudi su radili od kuće. Svako ko je sretao druge ljude pokrivao je veliki dio lica zaštitom za usta i nos. Mnogi potrošači stoga nisu vidjeli potrebu za nanošenjem karmina ili šminke.

Osim efekta karmina, nedavno povećanje prodaje može biti posljedica i efekta sustizanja. "Jedva da su maske više potrebne, zabave i događaji održavaju se bez ograničenja: činjenicu da ćemo moći zabilježiti rekordnu prodaju 2022. pripisujemo i kraju ograničenja pandemije", kaže Yvonne Wutzler, voditeljica marketinga u Cosnovi.

Sve u svemu, potrošačka klima je u jesen dostigla najniži nivo svih vremena, ali se nedavno stabilizovala na niskom nivou.

Naročito gube brendirani proizvodi: jeftiniji proizvodi bez imena, takozvane privatne robne marke, uspjeli su steći tržišni udio u 72 posto od 327 kategorija proizvoda koje je GfK ispitao.

S druge strane, kod ruževa je primjetno da se potrošači sve više okreću često skupljim brendovima. Prema GfK-u, prodaja brendiranih ruževa za usne porasla je za više od 48 posto u posljednjih dvanaest mjeseci, dok je prodaja privatnih robnih marki porasla za nešto više od 32 posto.