Institut za proučavanje rata (ISW) u svom izvještaju o ruskoj kampanji u Ukrajini otkrio je da su Putinove snage izgleda izgradile barijeru od 30 kilometara, nazvanu 'carski voz'. To je mobilni zid koji ima za cilj spriječiti prolaz ukrajinskih mehaniziranih i oklopnih jedinica.

Kako ističe Enrique Ayala, analitičar i penzionirani brigadni general, prvi je put u vojnoj historiji da je učinjeno nešto ovakvog tipa. A ako je još i zaštićena odbrambenom linijom artiljerijske i pješadijske vatre, praktično je neranjiva. Analitičar za list ABC pojašnjava da je jedna od svrha ove vrste konstrukcije da se na tom području moraju koristiti manje snage, a to omogućuje da se više koncentrira na drugim mjestima. To je način usmjeravanja neprijateljskih napada na druge tačke što predstavlja važnu taktičku prednost.

Analitičari pojašnjavaju da se „voz“ sastoji od sedam dionica, od kojih najveća ima 8,5 km, a najmanja jedan km. Napori koje se, prema satelitskim snimkama, počelo otkrivati između 10. maja 2023. i između 6. i 10. februara 2024. Devet mjeseci koji pokazuju kako ruske snage stvaraju dugu liniju vagona koja se proteže od okupirane Olénivke (na jugu grada Donjecka) do Volnovakhe (jugoistočno od Vugledara i sjeverno od Mariupolja).

Ayala misli da postavljanje ovog zida upravo na ovu lokaciju odgovara činjenici da je to ravno područje, te da će u dobrim uslovima vjerovatno omogućiti napredovanje ukrajinskih snaga. A kako ističe ISW, mogli su postaviti voz iz drugih razloga, ali oni još nisu razjašnjeni.

Informacije dolaze iz fotografija snimljenih ukrajinskim obavještajnim tragačem DeepState. Ukrajinski izvori izvijestili su da je ruska vojska počela sastavljati više od 2100 teretnih vagona u julu 2023., kada su ukrajinske oružane snage pojačale svoju ofanzivu. Za to su koristili materijale ukradene s okupiranih područja.

U britanskom časopisu 'The Telegraph' Igor Romanenko, željezničar, penzionirani general-pukovnik i bivši zamjenik načelnika Glavnog štaba oružanih snaga Ukrajine, ističe da je pomicanje ili eksplozija 30-kilometarske mase metala tehnički nemoguća. I to još više ako se uzme u obzir da je prosječna težina teretnog vagona 23 ili 24 tone, au ovom slučaju radilo bi se o ukupnoj masi većoj od 42.000 tona.

I Ayala ističe da bi otvaranje proboja u ovom štitu teoretski značilo korištenje velike količine eksploziva i jednog ili više dijelova opreme; ukratko, probiti ga značilo bi uložiti ogroman napor. “Ako je zaštićen vatrom, izvođenje potrebnih radova za otvaranje prolaza reklo bi se da nije nemoguće, ali gotovo je nemoguće”, kaže stručnjak. “Bilo bi potrebno uništiti ga na nekom području i napraviti proboj kako čitava dužina odbrambene linije ne bi funkcionirala”, kaže Romanenko.

Pobliže analizirajući brojne satelitske snimke, vidljivo je da je 'carski voz' sastavljen od različitih tipova vagona. Veliki dio su oni koji se koriste za transport ugljena i metalurgije, budući da je regija bogata tim materijalom, a u Mariupolju su postojale velike metalurške tvornice, poput Azovstala i Iljiča. Dakle, bez sumnje su svi ukrajinski vagoni, čak se na njima vidi i marka UZ (Ukrzaliznytsia, na ukrajinskom, odnosno, Ukrajinske željeznice).

Ova gigantska barikada nalazi se oko šest kilometara od trenutne linije fronta. Jugoistočno od Novomykhailivka i na području fronta koje je bilo relativno neaktivno kada su ruske snage navodno započele ovo raspoređivanje. Ali nedavno su Rusi ostvarili marginalne teritorijalne dobitke na ovom području. I kao što sami ukrajinski vojni promatrači upozoravaju, iako ruska odbrambena industrijska baza (DIB) nije toliko produktivna kako je ruske vlasti opisuju, ruski DIB je još uvijek sposoban održati ruske ratne napore. I zapravo s najnovijim dostignućima oni to i dokazuju.

Treba vidjeti hoće li, kada dođe do toga, ovaj eksperiment ruskog željezničkog zida doista funkcionirati 100%. Valja napomenuti, iako štedeći distancu, da su Ukrajinci uz podršku Zapada već uspjeli, unatoč svim izgledima, napraviti neke rupe u prvim fazama 'Surovikinove linije'. To je najveće rusko odbrambeno utvrđenje na južnom frontu, koje je sastavljena od betona, zmajevih zuba, protivtenkovskih jaraka, minskih polja i rovova.