Halal je arapska riječ koja znači zakonito, dopušteno. I ne samo to, halal je koncept koji prožima ishranu i korištenje kozmetičkih i farmaceutskih proizvoda od strane muslimana širom svijeta. Prema kodeksu islamskog zakona, muslimani mogu konzumirati samo proizvode koji se uklapaju u ovu kategoriju jer su oni koje je Bog dopustio. U judaizmu postoji sličan koncept - košer.

Primjer je zabrana konzumiranja svinjskog mesa, etilnog alkohola i krvi koja se smatra haramom, odnosno nije dopuštena. Govedina, piletina, koza i ovca mogu se konzumirati, pod uvjetom da je klanje obavljeno ispravno, u halal ritualu. Ograničenje se ne odnosi samo na te artikle, već i na bilo koji proizvod koji sadrži ove sastojke u svom sastavu ili dolazi u kontakt s njima. Žig koji se koristi na mesu, primjerice, ne smije sadržavati glicerin svinjskog podrijetla.

Budući da ga muslimani shvaćaju vrlo ozbiljno, potrebno je osigurati da su konzumirani proizvodi pravilno obrađeni. Stoga firme koje su zainteresirane za pružanje usluga islamskim potrošačima moraju biti certificirane.

“Danas su 1,9 milijardi potrošača u svijetu muslimani. A procjene za 2060. su da će jedna od tri osobe biti musliman. Dakle, postoji ogromno tržište, ogroman potencijal za istraživanje. Dakle, muslimanski potrošači su vrlo lojalni. Nakon što prepoznaju certificirani brend koji donosi kvalitetan proizvod, postaju mu vjerni”, objašnjava Elaine Franco de Carvalho, koordinatorica kvalitete u Fambras Halalu, jednom od glavnih izdavača halal certifikata u Brazilu.

To je koncentrirano tržište ne samo na Bliskom istoku i Sjevernoj Africi, već i u zemljama poput samog Brazila. U Indoneziji, na primjer, koja ima veliku muslimansku populaciju i najveće je potrošačko tržište halal hrane, certifikacija je obavezna za izvoznike.

Prema podacima iz posljednjeg Svjetskog izvještaja o stanju islamske ekonomije, Brazil je prije pandemije bio najveći svjetski izvoznik halal hrane. U 2019. zemlja je izvezla 16,2 milijarde USD u ovoj vrsti proizvoda, 12% više od drugoplasirane Indije, koja je trgovala u vrijednosti od 4,4 milijarde USD.