Kada to tako postavljate, onda pogledate na šta to izađe, na ovo izađe: zato što su se na zemlji, na cijeloj planeti, desile ove užasne stvari u Bosni ili negdje drugdje, znači onda bi trebalo kazati da Zemlja ne valja i da bi svi mi morali da siđemo sa ove Zemlje, sa ove planete. Ako se uz politiku upotrebljava riječ kurva, onda bi svi trebalo da dignu ruke od politike; ili ako se u književnosti pišu loše knjige, onda bi svi trebalo da dignu ruke od književnosti.

Ne može dići ruke, pogotovo Bošnjak koji je sada došao pameti, pogotovo što nas je malo, ne smije se odreći niti jedne ljudske institucije, nijednog ljudskog pojma, nijednog ljudskog instrumentarija, pa ni politike. Ako bi se odrekao politike, onda bi se trebao odreći života s ljudima zato što među ljudima ima razbojnika, onda bi se morao odreći književnosti zato što u književnosti ima loših knjiga, morao bi se odreći žena, zato što među ženama ima kurvi, a to čovjek ne radi.

Potpuno je izlišno govoriti o tome da li bi Bošnjaci u Bosni trebalo da ispuste bilo koju odliku ljudskog života, nijednu Bošnjak ne smije prepustiti drugome, poznata je fraza: ako se ne baviš ti politikom, politika se bavi tobom.

A što se tiče intelektualaca, meni je teško ostati i kretati se u tom pojmu intelektualci; prvo, zato što ja ne mogu iz sebe, evo cijeli život, istisnuti žudnju za jednakošću svih ljudi. Šta znači biti intelektualac? Intelektualac to je čovjek koji je nabrao znanje, to je kompilator, to je sakupljač knjiga, skupljač znanja iz knjiga, ali sve njegovo skupljeno znanje ne garantuje da će on biti pravedan i pošten.

Velika intelektualna moć nije nikakva garancija da će on biti vrlovit. Mene ne zanima kao pisca i kao čovjeka ništa drugo nego ravan etike. Mene ne zanima samo UM, ili samo intelektualna visprenost. Nikad se nisam osjećao komotno u tom pojmu intelektualac, da sam se osjećao komotno u tom pojmu, ja bih bio intelektualac. Ja nisam intelektualac.