Most "Canakkale 1915" zvanično će biti otvoren na Dan sjećanja na šehide i 107. godišnjicu pomorske pobjede u Canakkaleu koja se obilježava 18. marta 1915. godine.

Pomorska pobjeda kod Canakkalea, u Evropi poznatija kao Bitka na Galipolju, jedna je od najkrvavijih i najžešćih bitaka u Prvom svjetskom ratu, a po mnogim pokazateljima i u historiji uopće.

Most "Canakkale 1915" je zbog impozantnog izgleda nazvan i "Ogrlicom tjesnaca Canakkale", a na gradilištima na azijskoj i na evropskoj strani tjesnaca, osim službenika Generalne direkcije za autoceste Ministarstva saobraćaja i infrastrukture Turske, bilo je angažirano približno 5.100 radnika i 740 građevinskih mašina.

U promet će biti puštena i autocesta Malkara - Canakkale koja je građena u sklopu projekta autoceste Kinali - Tekirdag - Canakkale - Savastepe. Riječ je o izgrađenoj dionici ukupne dužine od 101 kilometar.

Obavljene su sve potrebne pripreme za otvaranje mosta i autoputa, jednog od brojnih velikih projekata u Turskoj, koji će povezati Istanbul s Canakkaleom, a potom i sa sjevernim dijelom Egejske regije. Također, u okviru radova na uređenju okoliša na tom području zasađene su ukupno 516.863 sadnice.

Novoizgrađena autocesta i most "Canakkale 1915" biće integrirani u postojeću kopnenu, pomorsku i zračnu transportnu mrežu u Mramorju i Egejskoj regiji koje su među najrazvijenijim turskim regijama i u kojim živi i privređuje znatan broj stanovništva Turske.

Na vrhove četiri čelična tornja instalirane su figure topovske kugle od kojih je svaka teška 75 tona i visoka 20,5 metara. Riječ je o figurama koje simboliziraju topovske metke koje je tokom Galipoljske bitke slavni turski borac Seyit Onbasi nosio na leđima.

Dužina visećeg mosta na tjesnacu Canakkale dostiže 4.608 metara, a radi se o najdužem mostu srednjeg raspona u svijetu. Zahvaljujući ovom mostu vrijeme putovanja između dva kontinenta smanjit će se na šest minuta.

Most "Canakkale 1915" ističe se svojom impozantnošću i inženjerskim rješenjima, a zbog niza simbolika koje nosi prozvan je i “Mostom simbola“.

U glavnom kablu mosta utrošeno je ukupno 162.000 kilometara žice, što bi bilo dovoljno da se četiri puta omota oko planete Zemlje. Također, u izgradnju mosta utrošeno je 227.000 kubnih metara betona čime bi se, naprimjer, mogao izgraditi kvart sa 25.000 stanovnika, te sa ukupno 5.900 stanova od po 100 kvadrata.

Most je projektiran tako da udaljenost između njegovih stopa iznosi 2.023 metra, što simbolizira godinu kada Turska obilježava jubilarnu stotu godišnjicu osnivanja Republike. Također, njegove čelične kule od 318 metara simboliziraju 18. mart 1915. godine, kada je izvojevana pomorska pobjeda u Canakkaleu.

Veze tornjeva i elementi mosta urađeni su u crveno-bijelim bojama turske zastave. Zajedno s visinom tornja od 318 metara i arhitektonskom topovskom figurom od 16 metara, dostići će 334 metra nadmorske visine i bit će viseći most s najvišim kulama u svijetu.