fbpx

Turska proizvodi napredne bespilotne letjelice poznate i kao “dronovi kamikaze“

Reporterska ekipa AA prva je snimila kompleks Tehnoparka Ostim u kojem STM proizvodi borbene bespilotne letjelice koje su već u inventaru Turskih oružanih snaga, a uskoro se očekuje i njihov izvoz

 

 

Nakon uspješnog projekta razvoja, proizvodnje i isporuke autonomnih bespilotnih letjelica Turskim oružanim snagama, kompanija za odbrambene tehnologije i inženjerstvo STM nastavlja razvijati nove proizvode koji su dio progresa nacionalne obrambene industrije Republike Turske, javlja Anadolu Agency (AA).

Kompleks u sjedištu STM-a odveć je postao mali da bi zadovoljio rastuću potražnju za naprednim autonomnim i taktičkim proizvodima te kompanije, zbog čega je otvoren novi proizvodni pogon u Tehnoparku Ostim.

Reporterska ekipa AA prva je snimila kompleks Tehnoparka Ostim u kojem STM proizvodi borbene bespilotne letjelice koje su poznatije kao “dronovi kamikaze“.

Inženjerski timovi u tom pogonu uglavnom rade na razvoju autonomnih i taktičkih sistema za podmirenje potreba Turske, ali i za izvoz.

STM radi na serijskoj proizvodnji autonomnih bespilotnih letjelica Togan i Alpagu, a trenutno je najviše usredotočena na realizaciju narudžbi autonomnih bespilotnih letjelica Kargu koje su prije skoro godinu uvrštene u inventar Turskih oružanih snaga, a u javnosti su poznate i kao “dronovi kamikaze“.

Kompanija proizvodi nekoliko verzija tih dronova nove generacije, a na bazi informacija s terena radi na novim detaljima koji će smanjiti cijenu i povećati efikasnost tih proizvoda.

Turske oružane snage su u prvom kontingentu naručile 500 Kargu dronova i u toku su njihove isporuke. Povratne informacije s terena su odlične, ali u STM-u i dalje rade na unapređenju performansi kako bi se došlo do besprijekornog proizvoda.

Kargu je bespilotna letjelica kojom može upravljati jedan čovjek sa zemlje i to manuelno ili autonomnim sistemom, a višenamjenska je letjelica koja je opremljena naprednim nadzornim sistemima, pa čak i senzorima za prepoznavanje lica ljudi na zemlji.

Prošle godine su počela i testiranje nove ideje korištenja tih dronova u jatu, odnosno da više letjelica bude uključeno u zadatak kako bi on bio što brže i što efikasnije izvršen. U toku je dorada algoritama i sistema, kao i razvoj posebne mape i navigacijskih sistema.

Plan je da u inventar Turskih oružanih snaga do kraja naredne godine bude predan i prvi kontingent dronova Kargu koji djeluju u jatu od po 20 letjelica.

U toku je i rad na razvoju dodatnih sistema kojima će se te letjelice integrirati u niz postojećih platformi, a već ih uspješno koriste turska vojska i žandarmerija. Uskoro će ih koristiti i mornaričke platforme, kao i platforme oklopnih vozila.

Kargu dronovi testirani su u tropskim regijama, pustinjama, tundrama i drugim klimatskim zonama, a zbog performansi je ta letjelica već privukla pažnju šire svjetske javnosti.

U toku su pregovori za izvoz tih letjelica u tri države, a uskoro se očekuje i prvi izvoz.

PROČITAJTE I...

Presretanje i inspekcija broda nije isto što i zaustavljanje autobusa ili kamiona te je prilično precizno regulirano međunarodnim zakonima, konkretno Konvencijom Ujedinjenih naroda o pravu mora (UNCLOS iz 1994. godine) i Konvencijom o suzbijanju nezakonitih djela nasilja protiv sigurnosti pomorske plovidbe (SUA konvencija). Član 110. UNCLOS-a navodi pod kojim je uvjetima dozvoljeno ukrcavanje na brod u međunarodnim vodama, a SUA konvencija s promjenama usvojenim 2005. godine dalje precizira te uvjete. Svi ti zakoni prekršeni su prilikom zaustavljanja i pretresa turskog trgovačkog broda “Roseline-A”

Često se objavljuju priče kako je nemoguće doći do doktora, kako se dugo čeka na testiranje i slično. Građani mogu biti i upravu, ali se zasigurno borba za bolje zdravstvo ne dobija tako što i sebe i druge izlažemo zarazi. Sigurno je da doktori neće moći pružati bolju uslugu ako mi prouzrokujemo veći broj zaraženih

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!