fbpx

Preporod Aja Sofije bit će izvor nade za potlačene i prvi znak ponovnog uspona naše civilizacije

Erbas u svom pismu koje je uputio muslimanskim vjerskim liderima istakao da Aja Sofija doživljava jedan od svojih preporoda

Predsjednik Uprave za vjerske poslove Republike Turske Ali Erbas uputio je pismo muslimanskim vjerskim liderima povodom otvaranja, odnosno ponovnog početka korištenja Aje Sofije kao džamije, javlja Anadolu Agency (AA).

Iz Uprave za vjerske poslove Republike Turske je saopćeno da je Erbas u svom pismu istakao da Aja Sofija doživljava jedan od svojih preporoda.

Erbas je izrazio zadovoljstvo i entuzijazam u vezi sa ponovnim početkom vjerskih obreda u džamiji Aja Sofiji.

“Pored toga što je jedna od najstarijih građa Istanbula, Aja Sofija je remek djelo koje je svjedočilo historiji ove regije proteklih 15 stoljeća“, kazao je Erbas.

Napomenuo je da su muslimani 86 godina patili za Aja Sofijom i da su svoju patnju pokazivali mirnim protestima, pjesmama i pozorišnim predstavama.

“Hvala Bogu, danas je završen interegnum Aja Sofije. Istrajnošću našeg predsjednika pretvorena je u mjesto gdje će moći da se čini sedžda. Preporod Aja Sofije bit će izvor nade za potlačene i prvi znak ponovnog uspona naše civilizacije“, poručio je Erbas.

Na kraju svog pisma čestitao je nadolazeći Bajram, te izrazio želju da u najskorijem vremenu obavi molitvu u Aja Sofiji skupa sa vjerskim liderima.

U istanbulskoj Aji Sofiji u petak je klanjan prvi džuma-namaz nakon 86 godina, a namazu u i ispred džamije prisustvovalo je oko 350.000 vjernika.

Aja Sofija je kao crkva bila u funkciji 916 godina, do osvajanja Istanbula, dok je status džamije imala od 1453. do 1934., kada je dobila status muzeja.

Turski sud je 10. jula poništio odluku nekadašnje vlade te zemlje kojom je 24. novembra 1934. godine Aji Sofiji dodijeljen status muzeja. Činom poništenja pomenute odluke, Aji Sofiji je vraćen status džamije.

Kao jedna od najposjećenijih turističkih destinacija u gradu na Bosforu, Aja Sofija je od 1985. godine uvrštena na UNESCO-ovu listu svjetske kulturne baštine.

Turske vlasti su najavile da će i dalje čuvati kulturno-historijske vrijednosti Aje Sofije i to na način da će za vjerske obrede u njoj biti nadležna Uprava za vjerske poslove Turske, a o restauraciji, konzervaciji i zaštiti će brinuti Ministarstvo kulture i turizma te zemlje.

Turisti će i dalje moći posjećivati Aju Sofiju, i to besplatno, a freske na zidovima će zavjesama biti prekrivane samo za vrijeme namaza.

PROČITAJTE I...

Pašovićeva jednačina sugerira da je kultura = ON, a da je nacionalno = vjersko, i obrnuto. Pritom mu je sve što u kulturi proizvedu nacionalna društva i vjerske zajednice nešto nazadno, folklorno, prevaziđeno. Oboje su mu nešto što bi rado protjerao iz društva. Naime, Pašović i njegovi intimusi graknuli su još 2015. godine, kada su od Federalnog ministarstva kulture smanjene bolesno visoke dotacije za festivale poput MESS-a. Tada su tvrdili da se ukida internacionalna kultura, a subvencionira folklor. Ipak, ostaje posve nejasno kako uopće može postojati internacionalno ako nije utemeljeno na nacionalnom? Pa nije li internacionalna kultura upravo plodonosna i izlječujuća komunikacija između nacionalnih kultura? Uzalud je ovakva pitanja postavljati Pašoviću i njegovoj toploj režiserskoj braći jer je njima vrhunac umjetnosti kada djevojka koja glumi muslimanku iz svoje vagine na pozornici izvadi zastavu Bosne i Hercegovine

Da li je potrebno i spominjati da je Mazalica aktivno litijašio po Crnoj Gori, “branio” tamošnje srpske “svetinje”, borio se junački protiv “milogoraca” te, po vlastitim riječima, “osjećao nacionalni romantizam”.

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!