fbpx

Kako je “Franck” postao domaći

U Grudama se proizvodi nekoliko “Franckovih” proizvoda iz palete od stotinu i više proizvoda. Koji je od “Franckovih” proizvoda domaći, a koji nije?

 

U vrijeme pandemije Covid-19 mnoge kompanije potrudile su se da pomognu onima u nevolji, posebno donacijama medicinske opreme. Svaka od tih donacija, bez obzira na vrijednost i količinu, hvale je vrijedna. Tako je i hrvatska kompanija “Franck”, proizvođač kahve i čaja, nedavno donirala 50.000 maraka bolnicama u BiH.

Ova je vijest objavljena na portalu Udruženja “Kupujmo i koristimo domaće”. Udruženje kojem je posao da se bavi promocijom onoga što je zaista domaće promovira hrvatsku kompaniju kao domaću. Ovo udruženje funkcionira na način da kompanija od njega kupi znak “Kupujmo i koristimo domaće” i koristi ga na ambalaži proizvoda i promotivnim aktivnostima.

Ali, ako je, recimo, “Vispak” član Udruženja s pravom korištenja oznake, zar nije u najmanju ruku neozbiljno promovirati njihovog direktnog konkurenta, još kao domaću kompaniju?! Inače, percepcija domaćeg proizvoda u BiH prilično je uvrnuta, a tome doprinose i portali poput Udruženja “Kupujmo i koristimo domaće”.

Šta je zapravo pravi domaći proizvod? Za neke je domaći proizvod sve što je proizvedeno u BiH bez obzira da li pripada nekoj multinacionalnoj kompaniji, kompaniji iz susjednih zemalja ili je pak stranac vlasnik. Zagovornici ovog kriterija reći će da bh. građani u tim firmama zarađuju plaće, firme plaćaju poreze, ali profit odlazi negdje drugo. Za druge je domaći proizvod samo ono što je proizvedeno u BiH, u kompaniji koja je ovdje nastala i čiji su vlasnici građani BiH. Za treće su domaći proizvodi sve čega se sjećaju iz prošlih vremena i što se proizvodi od Vardara do Triglava.

Po čemu je onda “Franck” domaća kompanija? Po tome što ima malu fabriku u Grudama i što je dugogodišnji direktor i vlasnik Milan Artuković (kojeg su u poslu naslijedili sinovi) rođen u Klobuku kod Ljubuškog. No profit ne ostaje u Ljubuškom nego ide u Zagreb. Osim toga, u Grudama se proizvodi nekoliko “Franckovih” proizvoda iz palete od stotinu i više proizvoda. Koji je od “Franckovih” proizvoda domaći, a koji nije? /J. S./

Prethodni članak

Diego

Sljedeći članak

DRIVE-IN DŽENAZA

PROČITAJTE I...

Iako današnja pandemija virusa korona nije identična maltuzijanskoj krizi, bolest Covid-19 ozbiljno je upozorenje i podsjećanje na još veće i opasnije krize koje bi mogle u budućnosti zadesiti čovječanstvo. Traže se strateški ekonomski odgovori, a inicijativa “Mi to možemo” jedan je od njih. Inicijativa “Mi to možemo” nastala je na platformi Sarajevo Business Foruma i predstavlja do danas najkreativniji pristup rješavanju ekonomske krize izvan domena državnih institucija. Inicijativa je rezultat kolaboracijskih napora uspješnih menadžera i biznis-lidera nekih od najuspješnijih bh. kompanija

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!