fbpx

Ljubina Crnaja

Prvi čovjek Federalnih cesta Pravdić je postao 2004. godine, a mandat mu je produžen četiri godine kasnije. Oni koji ga poznaju tvrde kako je uporedo s mandatima raslo i njegovo bogatstvo u nekretninama u BiH i Hrvatskoj, ali i automobilima.

Vijest da dužnosnici HDZ-a nedolaskom na sjednice Vijeća ministara ili državnog Parlamenta blokiraju njihov rad i procese u državi postala je skoro pa uobičajena i više nikoga ne iznenađuje. Vjekoslav Bevanda nije se pojavio na posljednjoj sjednici Vijeća ministara pa se nije raspravljalo o tačkama dnevnog reda koje je predložilo njegovo ministarstvo. Ipak, puno gore od Bevandinog bojkota jesu najave Ljube Pravdića, vječnog kadra HDZ-a u Javnom preduzeću Ceste Federacije BiH.

Nakon što se ova kompanija osramotila projektom rekonstrukcije tunela Vranduk, kada su počeli s radovima bez da su riješili alternativne pravce obilaska gradilišta, pa je promet u Federaciji već sedmicama u kolapsu, sada je iz preduzeća kojim, nažalost, rukovodi Pravdić najavljeno da će početi rekonstrukcija tunela Crnaja, onog između Konjica i Jablanice. I da sve bude još gore, da će trajati do kraja naredne godine. Ako se bude radilo onako kako se radi u Vranduku (a hoće), za Mostar će se iz središta BiH putovati preko Gacka, a za Jablanicu preko Prozora.

Karikiramo, ali ako ne vjerujete kako će radovi izgledati, provezite se putem od Sarajeva do Konjica i uvjerit ćete se kako se stotinjak metara okuke u konjičkom naselju Podorašac obnavlja već šest mjeseci bez vidljivijih rezultata. Prvo je gradilište stajalo ograđeno, a zatvoreno mjesecima, onda je bilo parking za dva kamiona. Pa su onda nakon toga neka dva gariba u fluorescentnim prslucima nešto okopavala, da bi tek posljednjih dana na teren počele izlaziti i teške mašine.

Drugačije i ne može jer je Ljubo Pravdić namjenski postavljena osoba na mjesto direktora Federalnih cesta. On koči umjesto da gradi. Dužnosnik koji iza sebe već ima dugu historiju sramoćenja kada je cestogradnja u pitanju. Pamti se kako je u vrijeme njegovog prvog mandata u milionski vrijedan posao izgradnje Sarajevske obilaznice uvedena slovenačka kompanija SCT, koja je uništila domaću građevinsku operativu, pokupila novac i pobjegla iz zemlje bez da su završili posao. Godinu dana nakon što je Pravdić potpisao ugovor sa Slovencima, slovenačka policija otvorila je istragu o poslovanju SCT-a zbog sumnji u ozbiljne finansijske malverzacije. Nedugo potom, firma je propala, a menadžeru firme koji je vodio posao u BiH u Sarajevu je zapaljen auto.

Prvi čovjek Federalnih cesta Pravdić je postao 2004. godine, a mandat mu je produžen četiri godine kasnije. Oni koji ga poznaju tvrde kako je uporedo s mandatima raslo i njegovo bogatstvo u nekretninama u BiH i Hrvatskoj, ali i automobilima.

Nakon što je na vlast došao SDP, njihov partner Jerko Ivanković Lijanović smijenio je Pravdića i na mjesto direktora imenovao karikaturalnog Filipa Vujevu, Livnjaka koji se proslavio postavljanjem trotoara u svom rodnom selu. Nakon Vujeve, ponovo nas je zapao Pravdić, pa sada sa strahom čekamo početak radova u Crnaji. Kako je do sada radio i kakva je politika stranke koja ga je imenovala, preostaje nam samo da zaigramo kolo u koloni dok čekamo satima.

PROČITAJTE I...

“Salkin doprinos, kada je u pitanju formiranje 'Patriotske lige' u tuzlanskoj regiji, sigurno pripada među onih prvih pet ljudi. Rahmetli Mehdin-Senad Hodžić, kapetan Crni Labud, po kojem je jedinica dobila ime, bio je komandant i meni i Salki, a kasnije je jedinicama 'Patriotske lige' rukovodio general Vahid Karavelić. Ta priprema odbrane od agresija zauvijek je udarila pečat čitavom našem prijateljstvu. Kada znate nekoga kao studenta, dočekate da se oženi, dobije djecu, napravi karijeru, onda znate koliko ste vezani jedan za drugog”, kaže Hase Tirić, komandant jedinice “Crni labudovi”

Iako se prvenstveno percipira kao političar i državnik, Izetbegović se u svojoj pisanoj ostavštini otkriva kao vrsni intelektualac, filozof koji je imao izniman osjećaj za esejistička promišljanja i memoarsko-literarna ostvarenja velike vrijednosti. Njegova sklonost da tumači književne pojave i pravce otkriva i njegov talent naspram razumijevanja književnokritičkih i književnohistorijskih tema.

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!