fbpx

Latić promovira ideje onih koji se iftare prije akšamskog ezana

Teško je za povjerovati da Latić kao argumente za svoju ideju “odgode” ramazana navodi pristalice CHP stranke koja ima bezbroj ovakvih propusta kada je u pitanju vjera. Opet, treba uzeti u obzir i Latićevo “prijateljstvo” s Adnanom Oktarom, poznatijim kao Harun Yahya, koji se trenutno u Turskoj nalazi u zatvoru pod optužbom da je na čelu kriminalne grupe koja se tereti, između ostalog, i za seksualno zlostavljanje, protivpravno zadržavanje djece, utaju poreza i iznuđivanje.

 

Muslimanima širom svijeta teško pada činjenica da će sveti mjesec ramazan dočekati u izolaciji, bez mogućnosti odlaska u džamiju, na mukabele, teravije, bez organiziranja iftara za širi krug porodice i prijatelja, kao i mnogih drugih čari koje ramazan donosi. Ali, s druge strane, ovu situaciju, prouzrokovanu pojavom bolesti COVID-19, muslimani vide ujedno i kao priliku za pojačani ibadet u svojim domovima.

Malo kome je uopće pala napamet pomisao da se ramazan, kao vrijeme ibadeta, posta itd., zbog ove situacije “odgodi”, jer s vjerske strane ne postoji prepreka za post onima kojima to zdravlje dopušta. Ujedno, post u ovakvoj situaciji može dati posebnu duhovnu podršku muslimanima da lakše prebrode dane izolacije. Ipak, s razlogom kažemo “malo kome” jer postoje i oni, vjerovali ili ne, koji i u Bosni i Hercegovini pozivaju da se post “odgodi”. A riječ je o “vrhovnom” učenjaku i “poznavaocu” svih mogućih društvenih i vjerskih oblasti, posvećeniku i pomazaniku svih zamislivih mahalskih gibeta – Nedžadu Latiću.

Žao nam je što trošimo ove mubarek trenutke pišući o nebuloznom prijedlogu, ali Latić je nakon svog prvog teksta u kojem iznosi svoju ideju odgađanja posta proizveo dodatne retke u kojima proziva uredništvo Stava da se uvjeri u ispravnost njegovih tvrdnji kroz brzi pregled turskih medija, koji, kako tvrdi Latić, “gore o ovoj temi”. Ovim pozivom pokušao je aludirati na to da se i u Turskoj zastupa ista ideja. Stoga, potrebno je informirati javnost, a i samog Latića, o pisanjima turskih medija, zarad sevaba u ovim ramazanskim danima.

Tačno je da su turski mediji u jednom trenutku “gorjeli” o ovoj temi, ali na način da su se zgražavali nad ovom idejom i nad osobama koje su je iznijele. Naime, na kanalu Halk TV, koji je inače blizak opoziciji u Turskoj (stranci CHP), raspravljao je bivši direktor ove TV kuće i bivša uposlenica, koji apsolutno nemaju nikakvog praktičnog vjerskog obrazovanje, te su predložili da se post odgodi jer postači neće moći obavljati teravih-namaz u džamiji, kao da je klanjanje teravije u džematu jedan od farzova posta. Također, kao razlog, naveli su i nemogućnost grupnih iftara, što opet ne predstavlja farzove.

Nakon njihovog nastupa, društvene mreže i mediji u Turskoj “gorjeli” su o ovom dvojcu i ideji ismijavajući skoro svaku njihovu riječ. Možda Latić osjeća pritajenu ljubav prema Turskoj pa misli da je sve što dolazi iz te zemlje ispravno, ali, nažalost, i ondje postoje kolumnisti koji su proteklih godina zastupali da žene mogu klanjati u mini suknji. Ali opet, ako se uzme u obzir da je Latić u više navrata, pogotovo za vrijeme izborne kampanje u Turskoj, pružao podršku upravo opozicijskom CHP-u i njegovim kandidatima, moguće je da svjesno kao argument navodi ovu CHP televiziju.

Ako se Latić poziva na ono što u Turskoj zastupa CHP, moguće je da nas čeka i njegova “fetva” da se zekat i vitre uplaćuju općinama. Jer upravo je to nedavno izjavio gradonačelnik Istanbula Ekrem İmamoğlu, koji dolazi iz ove stranke. Isti je İmamoğlu, čim je došao na poziciju gradonačelnika, zabranio vjerski sajam knjiga, koji se do tada održavao punih 37 godina. Također, prvog ramazana koji je dočekao s titulom gradonačelnika organizirao je ramazanske koncerte i to ni manje ni više nego tačno u vrijeme teravih-namaza.

Iste je koncerte zbog oštre reakcije građana i ukinuo. İmamoğlu je u izbornoj kampanji čak učio i suru Yasin, a nedugo nakon izbora u jednom restoranu uživao je uz vino, a njegovi pomoćnici uz rakiju. S druge strane, predsjednik CHP stranke Kemal Kılıçdaroğlu poznat je po tome kako pred kamerama započinje iftar i prije samog akšamskog ezana.

Teško je za povjerovati da Latić kao argumente za svoju ideju “odgode” ramazana navodi pristalice CHP stranke koja ima bezbroj ovakvih propusta kada je u pitanju vjera. Opet, treba uzeti u obzir i Latićevo “prijateljstvo” s Adnanom Oktarom, poznatijim kao Harun Yahya, koji se trenutno u Turskoj nalazi u zatvoru pod optužbom da je na čelu kriminalne grupe koja se tereti, između ostalog, i za seksualno zlostavljanje, protivpravno zadržavanje djece, utaju poreza i iznuđivanje.

Yahyinu zatvorsku sudbinu dijele i njegove “mačkice”, kako ih je Yahya zvao, žene i djevojke s kojima je vodio bizaran program na svom TV kanalu. Latić je bio promotor i urednik pojedinih Yahyinih knjiga na bosanskom jeziku, a također je prenosio i njegove kolumne na svom internet-portalu. Sagledavajući i ovu činjenicu, možda je bolje da se Latić poziva na ideje CHP-a i njenih pristalica, nego da nam, ne daj Bože, promovira ideje Haruna Yahye.

Za ozbiljne čitaoce, koje zanima stvarno stanje i mišljenje u Turskoj, da navedemo da je Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini, baš kao i Uprava za vjerske poslove u Turskoj, stajališta da nema nikakve potrebe za odgađanjem posta. Doduše, treba ipak primijetiti da ideja odgode govori da pandemija i virus korona nisu opasni samo za pluća već i da utječu na psihičko zdravlje. Pa molimo Allaha, za dobrobit svih nas, da što prije prođe ova situacija kako ne bi ostavila i veće posljedice. /A. Š. K./

PROČITAJTE I...

Za nadati se da u slučaju Mostara neki neće trgovati nacionalnim interesima radi onih vlastitih. Dinamika medijskih spinova ipak upućuje da bi Mostar mogao biti završni čin u kojem bi se mogući poraz Koalicije za Mostar prišio direktno Bakiru Izetbegoviću, a zatim bi se krenulo na “delistiranje” SDA iz političkog života.

Otkud ta iznenadna pojava tolike negativne energije i političke ostrašćenost koja podsjeća na sektaštvo, zašto većina ovih, do jučer prijatnih ljudi zvuči kao da idu po (ne)pamet na jedno te isto mjesto, ima li tu elemenata nekih pojava sličnim onim u Turskoj kada su do jučer ugledni i poštovani građani odjednom postali pučisti, je li u pitanju neka vrsta gulenizma?

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!