fbpx

Islamski vjeronauk u Kataloniji

Pilot-program predviđa da će se predmet predavati preferencijalno i u prvoj godini osnovne škole. Organizacija grupa predmeta mora slijediti iste kriterije kao i oni koji se koriste za katoličku religiju. Pojašnjeno je da nastavni plan i program Islamske religije definira središnja Vlada Španije i da je programiranje dio raspoređivanja nadležnosti povezanih s područjem društvenih i građanskih vrijednosti te kulturom i vrijednostima.

 

Ministarstvo obrazovanja španske pokrajine Katalonija kreiralo je pilot-plan podučavanja islamske religije u javnim školama tokom akademske godine 2020/2021. Prema odluci objavljenoj u tamošnjoj verziji službenih novina, pilot-plan će se provoditi u četiri obrazovna područja u Barceloni, Gironi i Tarragoni.

Svako obrazovno područje imat će učitelja koji će podučavati u osnovnoj i srednjoj školi, ovisno o zahtjevima za pomoć u predmetu Islamska religija koje su roditelji ili staratelji formalizirali prilikom upisa.

Pilot-program predviđa da će se predmet predavati preferencijalno i u prvoj godini osnovne škole. Organizacija grupa predmeta mora slijediti iste kriterije kao i oni koji se koriste za katoličku religiju. Pojašnjeno je da nastavni plan i program Islamske religije definira središnja Vlada Španije i da je programiranje dio raspoređivanja nadležnosti povezanih s područjem društvenih i građanskih vrijednosti te kulturom i vrijednostima.

Naglašeno je da predmet mora odražavati “jezike i kulturu muslimanskih porodica u Kataloniji”, kao i muškarce i žene iz različitih geografskih i kulturnih sredina kako bi se prenijela učenicima perspektiva uključivanja i obrazovanja u različitosti. Islamska komisija Španije imenovat će nastavno osoblje za taj predmet, koje mora imati akademski stupanj jednak ili ekvivalentan nastavniku iz drugog područja i jezične sposobnosti u skladu s propisima.

U decembru prošle godine ministar obrazovanja Josep Bargalló rekao je da se s Islamskom zajednicom proučava pilot-plan i pozvao na “preispitivanje” konfesionalnog podučavanja vjere u školama zagovarajući predmet kulture, vjere i morala, ali je dodao da će, sve dok to ne bude bilo moguće, ponuditi predmet koji će biti izjednačen s katoličkim vjeronaukom. Prema posljednjim istraživanjima, u Španiji živi oko dva miliona muslimana.

 

PROČITAJTE I...

Težina ratne krize i rizik koji je ta kriza u sebi nosila za opstojnost države Bosne i Hercegovine, za njene građane i narode, okolnost je koja objašnjava ali ne opravdava nedostatke i anomalije Dejtonskog mirovnog sporazuma. Sve dok se njegovi nedostaci i anomalije ne prevaziđu, održavat će se i komplicirati kriza na Balkanu, a politički sukobi u toj krizi nosit će velike rizike za mir i sigurnost

Mi danas ni svoju državnost ni svoju nezavisnost ne slavimo samo kao puke datume, ta dva događaja obuhvataju, prihvataju i grle sve ono što ova država jeste i što je čini Bosnom i Hercegovinom. Dan državnosti je, prema tome, prilika da se prisjetimo godišnjica značajnih događaja iz povijesti Bosne, godišnjica koje su nerijetko i same u prošlosti označavale neke nove početke

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!