fbpx

Evropska unija pokušava izbjeći kolaps prometa roba kamionima

"Prema svim vozilima za prevoz i vozačima mora se postupati nediskriminatorno, bez obzira na porijeklo, odredište, zemlju registracije vozila ili državljanstvo vozača. Države članice ne bi trebale razlikovati vozila koja prevoze robu na svom području ili one koji su u tranzitu"

 

Bruxelles želi izbjeći kolaps na unutarnjim granicama zemalja Evropske unije. Kontrole uspostavljene kao rezultat borbe protiv koronavirusa za sprječavanje prolaska ljudi također ometaju kretanje robe, što predstavlja rizik za promet esencijalnih proizvoda u Evropi, organiziran na temelju jedinstvenog tržišta.

Posljednjih dana na nekim evropskim pograničnim postajama registrirani su redovi dulji od 24 sata koji su utjecali na dostavu sve vrste robe, uključujući i medicinsku robu. Iz tog razloga Evropska komisija planira stvoriti zelene trake sa brzim prometom koje ograničavaju vrijeme prijelaza granice za prijevoz na najviše 15 minuta.

„Naročito u kriznim vremenima moramo osigurati da osnovni materijal dostigne ljude. Lijekovi, zaštitna oprema i druga potrebna roba moraju stići do bolnica i domova”, rekla je predsjednica Evropske komisije Ursula von der Leyen nakon najave smjernica koje predlaže.

Već je desetak evropskih zemalja posljednjih dana zatvorilo svoje unutarnje granice kao hitnu mjeru kako bi spriječile širenje virusa. Reperkusije su bile trenutne, a utjecale su i na promet robe. U redovima stoje vozila ljudi koji se pokušavaju vratiti u svoje zemlje i kamioni koji prevoze sve vrste materijala. Do sada je jedna od najproblematičnijih tačaka bila granica između Njemačke i Poljske, na kojoj su kolone vozila duge kilometrima.

Na nekim graničnim mjestima „ovog vikenda bilo je gužvi dugih 40 kilometara što podrazumijeva čekanje po 18 sati. “To se mora zaustaviti“, najavljuje Von der Leyen, upozoravajući da ako se ta situacije ne popravi može doći do nestašica robe i prekida opskrbe u industrijama i trgovinama Evropske unije, jer tekući tranzit robe na tržištu mora ostati otvoren.

Preporuke koje je dao Bruxelles temelje se na četiri tačke. Uz maksimalno 15 minuta vremena neophodnog za prelaz teretnih vozila, predlaže se da se ova mjera primjenjuje na sva vozila, bez obzira na njihovu robu.

“Prema svim vozilima za prevoz i vozačima mora se postupati nediskriminatorno, bez obzira na porijeklo, odredište, zemlju registracije vozila ili državljanstvo vozača. Države članice ne bi trebale razlikovati vozila koja prevoze robu na svom području ili one koji su u tranzitu”, ističe se u ovim preporukama.

Od zemalja se također traži da privremeno odustanu od svih ograničenja kretanja kamiona, bilo da se radi o zabrani vožnje vikendom, noću ili drugim ograničenjima. Istodobno, potrebno je na što je moguće manju mjeru svesti dokumentaciju koja se zahtijeva od prijevoznika, ograničavajući se na vozačku identifikaciju i vozačku dozvolu.

PROČITAJTE I...

Mislim da je, generalno gledano, “lock down” bio greška, ali poslije bitke hiljadu generala. Smatram da je sad ta svijest narasla, da se ne može ići s tim rezom, u smislu stopiranja ekonomskih tokova, pokušat će se živjeti normalnim životom, koliko je to moguće, ali određene će industrije svakako osjetiti koronu, to je prije svega turizam. Ostale industrije naći će neki način daljeg života s virusom, ali to ipak neće biti u onom obimu kao ranije

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!