Thomas Bürkle, voditelj dizajna Hyundaija za Europu: Našim je kupcima dizajn najveći prioritet

Istraživanja koja smo proveli pokazala su da ljudi vide Hyundai kao brand orijentiran na dizajn, a ako je dizajn uspješan, znači da će se automobili i prodavati

Thomas Bürkle (55) prvi je čovjek dizajna Hyundaija u Europi. S Peterom Schreyerom, također Nijemcem, jedan je od najzaslužnijih za svjetski uspjeh korejske grupe Hyundai. Kada ih je angažirao Chung Mong-koo, sin osnivača i vlasnik grupacije, imao je jasnu ideju – u Europi pobijediti europske marke. I uspio je. Bürkle je danas na čelu europskog studija Hyundai u njemačkom Rüsselsheimu, domu Opela. Grupa Hyundai ne skriva uzore. I dok Schreyer važi za jednog od najznačajnijih dizajnera 21. stoljeća, Bürkle je, nezasluženo, ostao široj javnosti nepoznat.

STAV: Otkada radite za Hyundai?

BÜRKLE: U Hyundai sam stigao prije skoro jedanaest godina. Prije toga sam radio u BMW-u.

STAV: Koliko ljudi ima europski studio Hyundaija za dizajn?

BÜRKLE: Okupio sam tim od šezdeset ljudi, među kojima su dizajneri eksterijera, dizajneri interijera, 3D modelari, modelari u glini, dizajneri boja i materijala, studijski inženjeri… Ovdje nastaje mnogo projekata. Mi smo dizajnirali novi i30, koji upravo stiže na tržište, ali i koncepte poput Genesisa i RN30.

STAV: Da li ste došli u Hyundai s Peterom Schreyerom?

BÜRKLE: U Hyundai sam došao kratko prije njega. On je prvo bio odgovoran samo za marku KIA, a prije otprilike dvije godine postao je odgovoran za oba branda.

STAV: Kako se kultura dizajna promijenila pod njegovim utjecajem? Danas je Hyundai jedna od marki s najboljim dizajnom.

BÜRKLE: Mislim da je on zaista poboljšao našu marku. Danas unutar tvrtke sve više govorimo o proporcijama i pojavi koju daje automobil, a to znači da smo vrlo rano uključeni u proces njegova nastanka. Dizajneri razgovaraju s inženjerima od samog početka i zajedno stvaramo bazu i strukturu automobila. Rezultate takvog pristupa možete vidjeti u modelu i30, kod kojeg su kotači naglašeni, a A stup pomaknut unatrag kako bismo stavili naglasak na haubu. Bočna linija, koja dijeli staklo od karoserije, spuštena je da bi automobil imao bolju pojavu, a točkovi više došli do izražaja. Zajedničkim snagama dizajnera i inženjera uspjeli smo dobiti bolje proporcije i ugraditi više tehnologije u automobile. U interijeru smo, naprimjer, po prvi put ugradili samostojeći ekran. Peter Schreyer veoma je važan i zaista je zabavno raditi s njim kako bismo napravili bolje proizvode i poboljšali kompaniju.

STAV: Koja je tajna Hyundaija u smislu primjene dizajna i davanja važnosti odjelu za dizajn u usporedbi s drugim markama u kojima marketing ili inženjeri, naprimjer, imaju veću ulogu?

BÜRKLE: Analizirajući naše kupce, saznali smo da im je dizajn automobila prioritet broj jedan. To nam daje snage da raspravljamo s inženjerima i marketerima, i da se pritom naš glas uvažava. Naravno, i mi trebamo surađivati s financijašima jer je proizvodnja automobila velika investicija koja zahtijeva znatne resurse, ali dizajn u Hyundaiju nesumnjivo ima vrlo snažan glas.

STAV: Zašto je dizajn važan kupcima Hyundaija?

BÜRKLE: Zbog toga što su naša istraživanja tržišta pokazala da ljudi vide Hyundai kao brand orijentiran na dizajn, a ako je dizajn uspješan, znači da će se automobili prodavati. Upravo je to nama u odjelu za dizajn najjači argument.

STAV: Sve je, znači, počelo zbog istraživanja tržišta?

BÜRKLE: Nije razlog samo istraživanje tržišta. Prije deset godina Hyundai je napravio Getz. Takav automobil moć marke pokazuje dobrim dizajnom. To utječe na odluke CEO-a kada se opredjeljuje koji će od prijedloga odabrati za otpočinjanje proizvodnje. Naravno, dizajn je skup. Želite li dobro dizajnirani automobil, morate biti spremni na kompromise, poput pristajanja da bude manje prostora u interijeru. Međutim, svi znamo da je glavni faktor uspješnost na tržištu, a dizajn na to itekako može utjecati.

PROČITAJTE I...

“Istraživanja nam pokazuju da su ljudi i dalje vrlo strastveni prema automobilima, ali istovremeno vidimo i da očekuju nova rješenja za svoje potrebe i da imaju novi odnos prema automobilima. Danas su manje zainteresirani za to da posjeduju automobil, ali ga i dalje žele koristiti”

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!