Snovi teški 62.000 eura

Prvi korak ka ostvarenju pilotskog sna jeste prijava, dostavljanje dokumentacije, diplome i pasoša, zatim test ličnosti, kompas test, test engleskog jezika, na kojem se traži B2 nivo, zatim intervju u pilotskoj školi i intervju s kompanijom “Wizz Air”. Ako kandidat prođe sve ove testove, slijedi potpisivanje ugovora s “Wizz Airom” da će raditi za ovu kompaniju kada završi obuku za pilota

Želiš postati pilot? Svako ko ima želju može se prijaviti i postati profesionalni pilot. Za mnoge je to prilika za ostvarenje dječačkog sna, jer mnogo dječaka, a i djevojčica, sanja da jednom sjede u kokpit aviona. Za mlade koji su u potrazi za poslom  to je prilika koja se ne propušta. Zato i jeste nedavno sala hotela “Bosnia” u Sarajevu bila popunjena gotovo do posljednjeg mjesta. Pitanje s početka teksta zapravo je oglas na koji su se odazvali uglavnom mladi, njih 50-ak je u dahu odslušalo prezentaciju JSC BAA Training (poznate kao “Baltic Aviation Academy”). Program koji ova pilotska škola iz Litvanije nudi podrazumijeva obuku za pilota i automatski, prije početka obuke, potpisivanje ugovora s “Wizz Airom”, mađarskom niskobudžetnom aviokompanijom koja se u posljednje vrijeme veoma brzo širi.

BAA pilotska škola trenutno ima 185 studenata. Glavno je sjedište u Vilniusu, glavnom gradu Litvanije, a imaju predstavništva širom svijeta, kao i aerodrome na kojima rade obuke letova, što je i normalno jer njihovi studenti dolaze iz različitih dijelova svijeta.

“Dom pilota je širom planete, nemojte očekivati radno vrijeme od 8 do 17 sati, pilot doručkuje u Londonu, ruča u Parizu. Naravno, nije sve zabavno, valja se pripremiti na duge letove, dnevne i noćne, promjenu vremenskih zona, ali, isto tako, piloti imaju priliku za upoznavanje različitih gradova, kultura i ljudi”, kazali su predstavnici pilotske škole na početku prezentacije.

UVJETI ZA UPIS

Da bi neko bio primljen u pilotsku školu, treba ispuniti određene uvjete, a to je da ima najmanje 18 godina, završenu srednju školu ili fakultet. Važno je da bude jaka ličnost, za pilota nisu samo važni poznavanje matematike i fizike, nego i individualnost, način razmišljanja, stavovi, ponašanje…

Prvi korak ka ostvarenju pilotskog sna jeste prijava, dostavljanje dokumentacije, diplome i pasoša, zatim test ličnosti, kompas test, odnosno test snalaženje u prostoru, test engleskog jezika, gdje se traži otprilike B2 nivo, zatim intervju u pilotskoj školi, što je zapravo klasični intervju tipa zašto želiš biti pilot, i intervju s kompanijom “Wizz Air”. Nakon toga, ako kandidat prođe sve ranije testove, slijedi potpis ugovora s “Wizz Airom” da će raditi za ovu kompaniju kada završi obuku za pilota. Neki od testova mogu se završiti putem interneta, ali za većinu njih potreban je odlazak u Vilnius.

Svršenici ovog programa dobijaju certifikat Evropske agencije za sigurnost avijacije EASA, a riječ je o ATPL certifikatu. U početku, kao mladi pilot, kandidat dobija licencu koja mu omogućava da bude pomoćnik kapetanu u kabini aviona, a nakon određenog broja sati letenja postaje kapetan posade aviona, i to je zapravo onaj pravi certifikat za kojim žude oni koji sanjaju da postanu piloti.

Program obuke sastoji se iz dvaju dijelova, teorijskog i praktičnog, a traje dvije godine. Izučava se teorija avijacije, administracija aviosaobraćaja, meteorologija, matematika i fizika. U praktičnom dijelu radi se obuka na simulatorima letenja, instrumentima te pravim avionima. Avioni na kojima se kandidati obučavaju uključuju uglavnom male avione poput cesni i teknama.

Ovaj kadetski program ima prednost zato što kandidati nakon dvije godine školovanja dobijaju licencu za letenje i posao u “Wizz Airu”, za razliku od redovnih pilotskih škola u kojima se neko školuje pet godina i čeka na posao još dvije godine, najmanje. Na pilotske programe u BAA akademiji mogu se prijaviti samo građani Evropske unije, ali s obzirom na to da je program osmišljen kao saradnja BAA akademije i “Wizz Aira”, mogu se prijaviti i kandidati iz zemalja u kojima “Wizz Air” ima svoje baze, a kao što je poznato, baza “Wizz Aira” nalazi se u Tuzli.

CIJENA JE O.K., ALI NEMA PARA

Da će i u budućnosti rasti potražnja za pilotima na komercijalnim letovima, potvrđuju i statistički podaci. Naprimjer, u brzorastućim zemljama 2016. godine 25 posto populacije putovalo je avionom, a do 2025. godine očekuje se da će 75 posto populacije koristiti avionski prijevoz. Zapravo, to je i logično, zašto bi neko išao u Pariz autobusom ako možete avionom po istoj cijeni, a mnogo je brže. Ali šta to znači aviokompanijama? One moraju povećavati svoje flote, povećavati broj aviona, kao što je nedavno “Wizz Air” udvostručio flotu, a zato im treba i više pilota. Pojedine velike evropske aviokompanije prošle godine imale su velikih problema i morale su otkazivati letove zbog nedostatka pilota jer su propisi u avijaciji rigorozni, tačno se zna koliko sati pilot smije letjeti sedmično. To je dovelo da ugrožavanja reputacije kompanije jer su napravili problem putnicima. Trenutno je najveća potražnja za pilotima u Aziji, zatim slijedi Evropa, u kojoj će se za pet godina udvostručiti potreba za pilotima.

Ne zaboravimo spomenuti, u evropskim aviokompanijama pilot početnik ima platu od 5.000 do 7.000 eura, dok kapetan posade ima platu višu od 10.000 eura.

Na licima zainteresiranih za ovu prezentaciju u hotelu “Bosnia” mogla se primijetiti ozarenost zbog ovako dobre prilike, ali nije dugo trajala, a često je to tako kada se dođe do cijene, a cijena dvogodišnje obuke za pilota u BAA akademiji jeste 62.000 eura. Raspoloženje je naglo splasnulo, a nije ga mogao popraviti ni podatak da se može plaćati u tri dijela, 50 posto na početku i po 25 posto tokom obuke.

“Nije stvar cijene, cijena kao cijena je O.K., ali je pitanje kako to finansirati, jer teško da bi mogao ovo sam isfinansirati neko ko ima dvadesetak godina i da li bi mu banka dala kredit za to. Ključno pitanje jeste kako finansirati, a ne da li je skupo, jer ko želi da bude posvećen ovome može lijepo zaraditi i vratiti novac u nekom dužem roku”, kaže Muhamed Dizdar, kojem je ovo interesantan poziv, ali nije do sada imao iskustava u vezi s letenjem, osim onog putničkog.

Danijel Trajkov, student aviosaobraćaja na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu, kaže da mu je prezentacija bila interesantna i da su informacije koje je dobio korisne, ali je i svjestan da treba mnogo novca i truda uložiti samo za početak avijatičarske karijere.

Njegov kolega s fakulteta Damir Džubur mišljenja je da je teško isfinansirati ovakvu obuku, ali ko ima tu želju i dobro situirane roditelje, ili nekog u porodici ko bi to mogao finansirati, onda to nije nemoguće i sigurno je to jedna od boljih prilika zato što je odmah zagarantiran posao.

I pored činjenica da je cijena takva da mladi u BiH teško mogu finansirati obuku, ipak će dobro razmisliti i pokušati nešto iskalkulirati, možda vidjeti mogu li dobiti kakve stipendije od aviokompanija pa da školovanje otplaćuju kroz rad ili nešto slično. Obojici je avijacija dječački san, Damir bi radije da se bavi kontrolom letenja, dok je Danijelov san pilotiranje. Ko zna, snovi se možda i ostvaruju.

PROČITAJTE I...

: Davne 2009. godine Ustavni sud Federacije BiH proglasio je zakon o šumama neustavnim i dao rok od šest mjeseci da se usvoji novi zakon. Prođe od tad, rečeno u stilu “Zabranjenog pušenja”, osamnaest Bajrama, a zakon o šumama se ne usvoji

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!