Pelješki most: Jusko piše, a Kinezi traže radnike

Na evidenciji Zavoda za zapošljavanje nema nezaposlenih građevinskih inženjera u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, gdje će se graditi most, pa će ih morati potražiti negdje drugo, odnosno u BiH. Najviše nezaposlenih inženjera građevine u BiH živi u najjužnijem kantonu FBiH, Hercegovačko-neretvanskom. Prema evidenciji Službe za zapošljavanje HNK, u ovom je kantonu bez posla 56 inženjera građevine sa 6. stepenom obrazovanja i 72 inženjera građevinarstva sa 7. stepenom obrazovanja

Kineska kompanija koja je izabrana da gradi Pelješki most, odnosno prvu fazu ovog projekta, nedavno je u Hrvatskoj raspisala oglas za zapošljavanje 11 radnika građevinske struke, uglavnom inženjera građevinarstva, s mjestom rada u Komarnoj. To je prvi konkretan korak ka otvaranju gradilišta Pelješkog mosta. Ministar mora i prometa Republike Hrvatske Oleg Butković najavio je da će radovi početi polovinom jula. Nešto je kasnije izjavio da će početi krajem jula.

No, kompanija “China Road And Bridge Corporation” (CRBC) već je krenula u potragu za radnom snagom. Kako je ranije najavljeno, u Hrvatsku će iz Kine doći uglavnom nadzorni organi, dok će građevinske poslove obavljati uglavnom domaća radna snaga, ali i radna snaga iz susjednih država. Ako je suditi prema iskustvu Srbije, na primjeru izgradnje Pupinovog mosta u Beogradu, koji je radila također kompanija CRBC, moglo bi u Hrvatsku stići mnogo više radnika iz Kine negoli se očekuje. Naime, za potrebe izgradnje Pupinovog mosta iz Kine je došlo oko 250 radnika, a most je gradilo ukupno 600 radnika. Za izgradnju Pelješkog mosta, kako se procjenjuje, potrebno je oko 1.000 radnika.

Kineska kompanija u Hrvatskoj mogla bi se već u startu naći u problemu – gdje pronaći građevinske inženjere. Kako pišu hrvatski mediji, na evidenciji Zavoda za zapošljavanje nema nezaposlenih građevinskih inženjera u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, gdje će se graditi most. Moguće da će ih pokušati pronaći u unutrašnjosti Hrvatske, ukoliko se oni već nisu otisnuli u unutrašnjost Evropske unije, recimo Njemačku, obećanu zemlju balkanskih bauštelaca.

 BAUŠTELCI IZ BiH NA PELJEŠKOM MOSTU

Kada se sve sabere i oduzme, čini se da će Kinezi Pelješki most graditi s Bosancima i Hercegovcima. Naime, najviše nezaposlenih inženjera građevine živi u najjužnijem kantonu FBiH, Hercegovačko-neretvanskom. Prema evidenciji Službe za zapošljavanje HNK, u ovom je kantonu bez posla 56 inženjera građevine sa 6. stepenom obrazovanja i 72 inženjera građevinarstva sa 7. stepenom obrazovanja. Samo je pitanje koliko je njih ostalo u HNK, a koliko ih je u Njemačkoj “nacrno”. Još nekoliko kantona u Federaciji BiH ima značajan broj nezaposlenih inženjera građevine. Prema podacima za april 2018. godine, u Sarajevskom kantonu bilo je 28 nezaposlenih inženjera građevinarstva, u Unsko-sanskom 15, a u Zeničko-dobojskom 13.

Osim inženjera, bit će potrebni i tzv. obični radnici, mada je kvalificiranih radnika građevinske struke vrlo malo na zavodima za zapošljavanje, ili su zaposleni u domaćim kompanijama ili su se i oni otisnuli u zemlje Evropske unije.

Istovremeno, u Neumu se očekuje u narednom periodu velika potražnja za iznajmljivanjem nekretnina, jer negdje se moraju smjestiti svi ti radnici, a Neum im je najbliži. Stanovnici Neuma sigurno neće propustiti priliku da zarade i izvan ljetne turističke sezone.

I ništa tu ne bi bilo čudo da Pelješki most nije projekt kojem se BiH oštro protivi. Izgradnjom ovog mosta BiH će trajno izgubiti mogućnost izlaza na otvoreno more. Paradoks je to što će Bosanci i Hercegovci zarad kratkoročne dobiti u vidu plaća i najamnina za stanove oduzeti budućim pokoljenjima mogućnost izlaza na otvoreno more. No, nisu oni zaduženi da štite interese BiH u tom pogledu, jer za to plaću prima ministar prometa i komunikacija BiH Ismir Jusko, koji se još nije udostojio obratiti Evropskoj komisiji, koja sufinansira izgradnju Pelješkog mosta, i prezentirati stavove BiH o ovom pitanju.

Iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH uoči posjete evropske komesarke za promet Violete Bulc našoj zemlji saopćeno je kako će ministar prometa i komunikacija BiH Ismir Jusko komesarki Bulc prezentirati zaključke Parlamentarne skupštine BiH u vezi s izgradnjom Pelješkog mosta, kao i “nezadovoljstvo parlamentaraca u vezi s izgradnjom mosta”.

Bulc mu je, nakon posjete, hladno odgovorila da sve što ima BiH da kaže u vezi s izgradnjom Pelješkog mosta neka to pošalje u pisanoj formi Evropskoj komisiji u Bruxelles.

 PITANJE ZA FEDERICU MOGHERINI

“Evropska komisija sufinansira jedan dio ovog projekta na osnovu dokumentacije koju je Republika Hrvatska dostavila relevantnim službama EK, a sredstva koja su osigurana za ovaj projekt dolaze iz regionalnih fondova. Ukoliko se BiH ne slaže s određenim informacijama koje smo mi imali na raspolaganju u trenutku donošenja odluke o sufinansiranju, domaće vlasti mogu se u pisanoj formi sa svojim komentarima obratiti Komisiji”, kazala je Bulc.

Dok Jusko piše, Kinezi traže građevinare. Činjenica je da SBB-ov ministar Jusko ni do sada nije uradio ništa da spriječi izgradnju Pelješkog mosta, potpuno suprotno, Vijeću ministara je na usvajanje dostavio zaključke radnih grupa kojim se “prihvataju usaglašeni stavovi stručnih grupa BiH i Hrvatske sa sastanka od 7. decembra 2007. godine”, a koji se odnose na tehničke specifikacije Pelješkog mosta. Usvajanjem ovog zaključka dao bi se legitimitet zahtjevima Republike Hrvatske, što Vijeće ministara BiH nije dozvolilo. Prošle je godine Jusko izbjegavao sjednice Vijeća ministara i Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH na kojima se trebalo raspravljati o Pelješkom mostu. Planinarenje je preče od države.

Kad već neće Jusko, hoće švedski evroparlamentarac. Jasenko Selimović, član Evropskog parlamenta koji je u ovu evropsku instituciju došao kao predstavnik Švedske, nedavno je postavio zvanično pitanje visokoj predstavnici Evropske komisije za vanjsku politiku i sigurnost Federici Mogherini u vezi s izgradnjom Pelješkog mosta.

On je podsjetio Mogherini kako je Evropska komisija izdvojila 85 posto novca potrebnog za izgradnju mosta, a prije toga nije riješen spor između Hrvatske i BiH u vezi s razgraničenjem na moru. Zbog toga je pitao visoku predstavnicu da li će ona kao prioritet uzeti rješavanje ovog pitanja s obzirom na to da BiH, prema svim relevantnim međunarodnim konvencijama, ima pravo na izlaz na otvoreno more. Odgovor još čeka.

Slimović čeka odgovor od Mogherini, Mogherini čeka stavove BiH, a Kinezi traže radnike da počnu graditi most.

PROČITAJTE I...

U završnoj fazi sam trećeg izdanja knjige o balkanskom mafijašu Fahrudinu Radončiću, kojom ću javnosti u potpunosti prezentirati koruptivno-kriminalno djelovanje Radončića u BiH i za sva vremena staviti pečat na njegovo kvazipoštenje i kvazipatriotizam koji već decenijama pokušava podvaliti Bošnjacima. Između ostalog, riječ je o dokumentaciji, fotografijama, transkriptima i izjavama iz kojih će javnost jasno vidjeti da se Fahrudin Radončić u BiH bavio špijunažom, u toku rata sarađivao s agresorskom stranom, te kao ratni profiter trgovao drogom, alkoholom, kahvom i slično, a što je nastavio i u kasnijem periodu

Do izbora nam je ostalo još desetak dana, a kampanja se zahuktava. Sve je više plakata s kojih stižu poruke koje bi trebale privući glasače. Političke plakate nije tako jednostavno ni osmisliti ni dizajnirati, ali se teško oteti dojmu da nekima fali mašte i kreativnosti. Analiziramo šta nam poručuju plakati i ostali promotivni materijali političkih kandidata na predstojećim izborima

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!