“Naše ljude su poslali na ulicu i pretvorili ih u socijalne slučajeve”

“Jedna od osoba koja je nedavno dobila otkaz radila je više od deset godina u toj školi, a onda joj nakon toliko godina rada saopćavaju, samo petnaest dana prije početka školske godine, da je tehnološki višak”

Obrazovne institucije javnosti poznate kao “Bosna Sema” preimenovane su prije nekog vremena u “Global Education”, a pred zgradama u kojima su smještene danas se vihore američke zastave. U Sarajevu su to Predškolska ustanova “Sunshine”, Međunarodna osnovna i Međunarodna srednja škola, Sarajevo koledž i Univerzitet Burch. U Zenici, Tuzli i Bihaću postoje Međunarodna osnovna i srednja škola, kao i Predškolska ustanova “Pupoljak”. Stav je u više navrata pisao o ovim obrazovnim institucijama za koje se s pravom tvrdi da pripadaju Gülenovoj ideologiji, koja ujedno stoji i iza pokušaja državnog udara u Turskoj, u kojem je poginulo više od dvije stotine civila.

Iako su predstavnici ovih obrazovnih institucija tvrdili da nisu povezani s Gülenom, Stav je u prošlim brojevima prenio i dio intervjua jednog od osnivača “Bosna Sema” institucija koji je jasno naglasio da su “u Bosnu došli jer je to tražio Gülen”.

Prošle godine pojavila se vijest da neka američka kompanija preuzima “Bosna Semu”, a ubrzo se ispostavilo da su to učinili ljudi istih ideoloških shvatanja kakvi su bili i prethodni vlasnici. Zastupnika američke kompanije “US Global Invest LLC”, koja je preuzela “Bosna Semu”, Samuela Henryja naša javnost upoznala je preko videa u kojima veliča Gülena i njegovu ideologiju. Henry je o Gülenovom “Hizmetu” objavljivao i članke u kojima ovaj pokret opisuje kao “aveniju za našu transformaciju, jer postajemo bolji nego što smo bili”.

Za one koji su iole upućeni u djelovanje terorističke organizacije Fethullaha Gülena (FETÖ) poznat je način na koji njegovi pripadnici djeluju, kao i to da su nakon pokušaja državnog udara dobili od Gülena posebne upute da se “skrivaju”, odnosno da javno ne iznose svoju povezanost s “Hizmetom”. Zbog toga i ne čudi nagla nominalna promjena vlasnika “Bosna Seme”.

U Stavu smo pisali i o iskustvima bivših učenika ovih institucija koji su detaljno pojasnili kako se našoj djeci, u našoj državi, ispire mozak bolesnom ideologijom gülenizma, ali se do danas nije pisalo o državljanima Bosne i Hercegovine koji su uposlenici u ovoj instituciji.

NEPRAVILNOSTI U RADU TRAJU VEĆ DUGO

Bivša uposlenica jedne od osnovnih škola iz ovih obrazovnih institucija podijelila je sa Stavom svoje negativno iskustvo stečeno u vrijeme dok je u njoj radila. Kazala nam je i to da iz kontakta s bivšim kolegama koji i danas ondje rade zna kroz šta oni u ovom trenutku prolaze. Tvrdi da se u tim institucijama uvijek radilo kako se htjelo, a da su nadležni inspektori, koji su dolazili u škole, zatvarali oči pred svim stvarima na koje su nailazili.

“Predavao je ko je šta stigao, predavali su i oni koji nisu imali nikakve diplome; imali su samo završen koledž, a neki ni to. Bilo je bitno da si u njihovom sistemu (Gülenovom) i kao takav si im odgovarao. Tako su u školi Matematiku i Moju okolinu (science, kako se zove u školi) mogli predavati i nastavnici koji nemaju razrednu nastavu, nego predmetnu, ili nastavnici koji nemaju završen fakultet od četiri godine, koliko je obavezno da bi radili u razrednoj nastavi”, priča ova bivša uposlenica. Navodi da su radili i učitelji kojima je sud zabranio prilazak pojedinim učenicima, konkretno jedna turska učiteljica kojoj je Kantonalni sud u Sarajevu zabranio prilazak jednom djetetu, a, kao rješenje za problem, to su dijete prebacili u drugi razred, a dotična učiteljica nastavila je svoj rad. “O tome niko nije smio pričati, to se zataškalo.

Ne znam ko je iz ministarstava dozvolio da se Moja okolina i Matematika predaju na engleskom jeziku kada je neslaganje gradiva veće od 95%, a slično je i u predmetnoj nastavi, a onda im bude čudno kada djeca iz ovih škola na eksternoj maturi budu među najlošijima”, tvrdi ova Sarajka. Pojašnjava kako se u ovim školama u dnevnik upisuje jedan raspored časova, a radi se po drugom. Kao učitelji, bili su obavezni na početku školske godine potpisati papir na kojem stoji da imaju 15, 16 ili 17 časova nastave. U stvarnosti su imali 21, 22 ili 23 časa, a kada su mijenjali odsutne kolege, onda i po 25 časova. Prema njenim tvrdnjama, uprava je u maju i junu kolegama s normom višom od propisane (više od 22 časa sedmično) uplatila po 30-40 KM, da bi se, kako kaže, smirili i da to ne bi dospjelo u javnost.

“Kada su dolazili iz sindikata obrazovanja da potpišemo ugovor sa sindikatom, da stanemo pod okrilje sindikata, uprava škole to nije dozvolila jer bi onda morali poštovati kolektivni ugovor i povećati nam minimalne plaće. To će vam i sindikat potvrditi”, kaže naša sagovornica dodajući da postoji ogromna razlika odnosa uprave prema turskim učiteljima i profesorima i našim bosanskim uposlenicima. Iako ove institucije tvrde da rade po zakonima Bosne i Hercegovine, bivša uposlenica, koja je i na svojoj koži osjetila nepravdu, naglašava da svaka inspekcija koja to želi u ovim institucijama može pronaći mnoštvo nezakonitih radnji.

Danas, kaže, ima mnogo mirniji posao, radi ondje gdje se cijeni njen rad, ali da je ono što ju je natjeralo da “progovori” o tretiranju domaćih uposlenika u ovim institucijama situacija u kojoj su se nedavno našle njene bivše kolege.

“Jedna od osoba koja je nedavno dobila otkaz radila je više od deset godina u toj školi, a onda joj nakon toliko godina rada saopćavaju, samo petnaest dana prije početka školske godine, da je tehnološki višak. Slično se dogodilo i jednoj drugoj osobi koja je također imala ugovor na neodređeno vrijeme i kojoj su prije dvije sedmice također saopćili da je tehnološki višak. Zaista se radi, prije svega, o dva vrhunska čovjeka, a zatim i o odličnim pedagozima, odnosno učiteljima. Oboje su svoj posao radili pošteno i časno, bili vrijedni i marljivi radnici koje bi svaka škola poželjela. Ni jedno ni drugo nemaju gdje konkurirati jer su svi konkursi već zatvoreni, bukvalno su te ljude poslali na ulicu i pretvorili ih u socijalne slučajeve”, s užasavanjem priča njihova bivša kolegica. Ističe da oboje Bosanaca koji su dobili otkaz nisu nikada pristali biti dio sistema ovih škola (gülenizam) niti su se ikada “ulizivali” upravi.

“U OVOJ ŠKOLI NIŠTA NIJE PO ZAKONU”

U nastavku razgovora pojašnjava da je novi direktor škole odlučio skupa s upravom “Global Educationa” bez ičijeg znanja i bez ikakve najave promijeniti pravilnik o radu u tim institucijama, te su kao uvjet za zaposlenje odredili da svaki uposlenik mora poznavati engleski jezik bez obzira na to koji predmet predavao. “Naravno, tako nešto nije bilo u starom pravilniku niti u ugovorima koje su učitelji ranije potpisivali. A oni su taj pravilnik stavili na snagu bez da su ikome najavili da će se tako nešto desiti, da bi se ljudi mogli pripremiti, završiti kurseve i tako ispuniti i taj novi član pravilnika. Ali ne, oni su odmah one koji nisu imali dokaz o poznavanju engleskog jezika proglasili tehnološkim viškom. Ako su se tako htjeli rješavati nastavnog kadra, ljudi koji imaju ugovore na neodređeno, onda su mogli biti toliko pošteni i svojim uposlenicima to saopćiti na kraju prošle školske godine, da mogu konkurirati za posao u drugim školama, a ne ovako, pretvarati ih u socijalne slučajeve.”

Naša sagovornica tvrdi da uposlenici nisu imali priliku vidjeti ni stari pravilnik iako je uprava tvrdila da je dostupan. Kada bi ga bilo ko zatražio, nailazio je na zid, pa je slan od vrata do vrata sve dok sam ne bi odustao od potrage. Osim toga, kaže kako je uprava zamislila da svim učiteljima dadne po 22 časa i tako na 12 ili 13 nastavnika razredne nastave “nabace” po ta 22 časa da bi ostali postali tehnološki višak. Da se poštuje zakon, da se nastavnicima dadne zakonom propisana norma od 13 do 17 nastavnih časova sedmično, ovisno o razredu koji vode, ne samo da ne bi bilo tehnološkog viška već bi bilo prostora i za nove nastavnike razredne nastave. Pojašnjava da su svi nastavnici razredne nastave složni u tome da se uradi preruting i da oni koji imaju potvrdu o poznavanju engleskog jezika predaju one predmete koji se predaju na engleskom jeziku (Matematika i Moja okolina), a da ova dva učitelja predaju ostale predmete (Sport, Likovnu kulturu, Muzičku kulturu te Društvo/Kulturu/Religiju) sve dok ne nauče engleski jezik toliko dobro da bi mogli predavati i ova dva predmeta.

“Ali novi direktor Isak Öztürk tako nešto ne dozvoljava, navodno se, po njegovom mišljenju, time krši zakon. A u ovoj školi ništa nije po zakonu. U međuvremenu se primaju novi nastavnici razredne nastave koji ispunjavaju novi pravilnik na radna mjesta koja će biti upražnjena od septembra. Ti ljudi još nisu prijavljeni, ali svaki dan dolaze na intervju. Zaista bi trebalo da se alarmiraju sve prosvjetne inspekcije, sindikati i ostale institucije koje mogu zaštititi prava naših radnika, da konačno natjeraju ove ljude da poštuju zakone naše države, da nas u vlastitoj državi ne tretiraju kao goveda”, kaže ogorčena bivša uposlenica.

Na kraju navodi primjer osobe turskog porijekla H. E. kojoj se godinama izmišlja radno mjesto u toj školi, od zamjenika direktora, savjetnika za nastavu, te koordinatora za nastavu, samo da ne bi dobila otkaz. Našoj sagovornici žao je i roditelja djece koja se školuju u ovom sistemu škola, jer, kako kaže, godinama je roditelje gledala kako umišljaju da su oni ti koji se nešto pitaju i koji mogu nešto promijeniti, ali, u suštini, upravu nikada nije zanimalo roditeljsko mišljenje.

“Jedino što se nadam jeste da će neka od nadležnih institucija već ujutro narediti da se obustave sve radnje u vezi s otkazima i prijemom novih radnika dok se ne utvrdi je li sve učinjeno po zakonu”, završava svoju priču ova Sarajka.

 

 

 

PROČITAJTE I...

Dva dana nakon posjete Sarajevu, Esedu je ponovo dostavljeno tijelo zatvoreno u limeni sanduk. Ukopano je iznad džamije u Žepi. Roditelji su bili uvjereni da su im opet poslali tuđe tijelo pa su odlučili da mu ne podižu nišane. Godinama je Esed tragao za sinovim posmrtnim ostacima. Do njega i Fatime stizale su vijesti da je živ, čak i da ima porodicu. Sve se to promijenilo 2009. godine

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!