Friteze koje prikupljaju vaše lične podatke i audio zvučnici „punjeni trekerima“ su među primjerima pametnih uređaja koji se bave „prekomjernim“ nadzorom, prema potrošačkoj grupi “Which”.

Organizacija je testirala tri friteze, sve češće u britanskim kuhinjama, od kojih je svaka tražila dozvolu za snimanje zvuka na korisnikov telefon putem povezane aplikacije.

Pametne friteze omogućavaju kuharima da zakažu svoj obrok za početak kuhanja prije nego stignu kući. Nemaju sve friteze takve funkcije, ali one koje imaju često koriste aplikaciju instaliranu na pametnom telefonu.

“Which” je pronašao aplikaciju kompanije Xiaomi koja je povezana s trekerima za Facebook i TikTok oglasnom mrežom. Xiaomi friteza i druga Aigostar slale su lične podatke ljudi na servere u Kini, iako je to označeno u obavijesti o privatnosti, utvrdilo je tijelo za testiranje potrošača.

Također su testirali pametne satove za koje je rečeno da zahtijevaju "rizične" dozvole za telefon - drugim riječima dajući invazivan pristup telefonu korisnika putem praćenja lokacije, audio snimanja i pristupa pohranjenim datotekama.

“Which” je pronašao digitalne zvučnike na kojima su prethodno instalirani trekeri za Facebook, Google i kompaniju za digitalni marketing pod nazivom Urbanairship.

Ured povjerenika za informacije (ICO) rekao je da najnoviji testovi potrošača "pokazuju da mnogi proizvodi ne samo da ne ispunjavaju naša očekivanja u pogledu zaštite podataka, već i očekivanja potrošača".

ICO, britanski nezavisni regulator za zaštitu podataka i zakon o pravima na informacije, sastavlja nove smjernice za proizvođače pametnih proizvoda koji će biti objavljeni u proljeće 2025. godine. To je zbog jasnih očekivanja o tome šta treba da urade da bi se pridržavali zaštite podataka i zaštiti ljudi koji koriste pametne proizvode.

Harry Rose, urednik časopisa “Which”, tvrdi da proizvođači pametnih tehnologija prikupljaju podatke sa malo ili nimalo transparentnosti i pozva da ICO-ove smjernice "budu podržane efikasnim provođenjem, uključujući i kompanije koje posluju u inostranstvu".

U odgovoru na istraživanje “Whicha” Xiaomi je rekao da je poštovanje privatnosti korisnika među njegovim osnovnim vrijednostima i da se pridržava zakona o zaštiti podataka Ujedinjenog Kraljevstva. „Ne prodajemo nikakve lične podatke trećim licima“, navodi se. “Dozvola za snimanje zvuka u aplikaciji Xiaomi Home nije primjenjiva na Xiaomi pametnu fritezu koja ne radi direktno putem glasovnih komandi i video chata.”

Sve veći broj uređaja u domovima je povezan na internet, uključujući zvona na vratima sa kamerom i pametne televizore.

Prošlog crnog petka, ICO je ohrabrio potrošače da provjere da li pametni proizvodi koje planiraju kupiti imaju fizički prekidač kako bi spriječili prikupljanje glasovnih podataka. To je ohrabrilo ljude da „budu izbirljivi oko toga ko će dobiti vaše podatke“ i da shvate da dio dijeljenja podataka koje su proizvodi poticali tokom postavljanja nije bio potreban da bi proizvod funkcionirao.