Politika | 29.10.2024.

Dok nama izdaju invektive i daju lekcije

Washington Post i "neovisna" pristranost Amerike

Mnogi novinari i urednici osjećaju se demoralizirano i nesigurno nakon odluke Jeffa Bezosa. Neki su podnijeli ostavke, dok su drugi izrazili zabrinutost zbog budućnosti novinarstva u Washington Postu. Možda su ove prilike i suodnosi čudenje u Bosni i Hercegovini gdje međunarodna zajednica, na čelu sa SAD-om, promovira navodno nezavisne medije i nepristranost kao zvijezdu vodilju svake novinarske etike. U SAD-u je, kao što vidimo ovih dana, posve obrnuti zakon. Pristrasnost je poželjna, nepristrasnost se penalizira i pritom se dovodi u pitanje sami opstanak novinarstva.    

Autor:  S.H.

Povjerenje u medije u Sjedinjenim Američkim Državama dostiglo je najnižu tačku u posljednjih nekoliko decenija. Prema godišnjem istraživanju Gallupa, samo 32% Amerikanaca izjavilo je da ima povjerenje u medije, što je značajan pad u odnosu na ranije godine. Ovaj pad povjerenja može se povezati s percepcijom pristrasnosti i političkog utjecaja na medije.

Odluka Washington Posta da ne podrži nijednog kandidata na predstojećim predsjedničkim izborima dodatno je zakomplikovala situaciju. Vlasnik Jeff Bezos branio je ovu odluku kao principijelnu, tvrdeći da bi podrška kandidatu mogla stvoriti percepciju pristrasnosti. Međutim, ova odluka izazvala je gubitak više od 200.000 pretplatnika i proteste među novinarima i čitaocima.

Reakcije drugih medija i vlasnika medija bile su podijeljene. Dok su neki podržali odluku kao korak ka očuvanju neovisnosti, drugi su je kritikovali kao znak slabosti. Martin Baron, bivši urednik Washington Posta, nazvao je ovu odluku “kukavičlukom” i upozorio da bi mogla ugroziti demokratiju. Dana Milbank, kolumnista Washington Posta, apelovao je na čitaoce da ne otkazuju pretplate, jer bi to moglo dovesti do gubitka radnih mjesta za novinare i urednike.

Sloboda medija u SAD-u suočava se s nikad gorim pritiscima. Novinari se suočavaju s prijetnjama, napadima, uznemiravanjem na internetu i sudskim postupcima. Ovi pritisci dodatno narušavaju povjerenje javnosti u medije. Izvještaj Komiteta za zaštitu novinara (CPJ) ukazuje na to da su napadi na novinare porasli za više od 50% u odnosu na prošlu godinu.

Povjerenje u medije je ključno za funkcionalnu demokratiju. Kada građani ne vjeruju medijima, smanjuje se njihova sposobnost da donose informisane odluke. Odluka Washington Posta, iako kontroverzna, otvara važnu raspravu o ulozi medija u društvu i njihovoj neovisnosti.

Povijesni kontekst povjerenja u medije može nam pomoći da bolje razumijemo trenutnu situaciju. U prošlosti su mediji često bili percipirani kao “četvrta grana vlasti”, koja ima ključnu ulogu u nadzoru i kritici vlasti. Međutim, s porastom digitalnih medija i društvenih mreža, tradicionalni mediji suočavaju se s novim izazovima. Lažne vijesti, dezinformacije i manipulacija informacijama postali su uobičajeni problemi, što dodatno narušava povjerenje javnosti.

Digitalna transformacija medija također je imala značajan utjecaj na povjerenje. S jedne strane, digitalni mediji omogućili su brži i lakši pristup informacijama. S druge strane, povećali su rizik od širenja dezinformacija. Algoritmi društvenih mreža često favoriziraju senzacionalističke i polarizirajuće sadržaje, što može dodatno polarizirati javnost i smanjiti povjerenje u medije.

Uloga vlasnika medija također je ključna u ovoj raspravi. Jeff Bezos, kao vlasnik Washington Posta, suočava se s kritikama da njegova poslovna i politička uvjerenja mogu utjecati na uređivačku politiku novina. Kritičari sugeriraju da je odluka da se ne podrži nijedan kandidat možda motivirana željom da se zaštite Bezosovi poslovni interesi u slučaju ponovnog izbora Donalda Trumpa. S druge strane, Bezos tvrdi da je odluka donijeta kako bi se očuvala nepristrasnost i integritet novinarstva.

Utjecaj na novinare i urednike također je značajan. Mnogi novinari i urednici osjećaju se demoralizirano i nesigurno zbog ove odluke. Neki su podnijeli ostavke, dok su drugi izrazili zabrinutost zbog budućnosti novinarstva u Washington Postu. Možda su ove prilike i suodnosi čudenje u Bosni i Hercegovini gdje međunarodna zajednica, na čelu sa SAD-om, promovira navodno nezavisne medije i nepristranost kao zvijezdu vodilju svake novinarske etike. U SAD-u je, kao što vidimo, posve obrnuti zakon. Pristrasnost je poželjna, nepristrasnost se penalizira i pritom se dovodi u pitanje sami opstanak novinarstva.  

Povjerenje u medije u globalnom kontekstu također je važno razmotriti. Slični trendovi pada povjerenja u medije mogu se vidjeti i u drugim zemljama. U Evropi, na primjer, povjerenje u medije varira od zemlje do zemlje, ali općenito je niže nego prije nekoliko decenija. Različiti faktori, uključujući političke pritiske, ekonomske izazove i digitalnu transformaciju, doprinose ovom trendu.

Odluka Washington Posta da ne podrži nijednog kandidata na predstojećim predsjedničkim izborima otvara važnu raspravu o povjerenju u medije i njihovoj neovisnosti. Iako je odluka donijeta s ciljem očuvanja nepristrasnosti, izazvala je značajne kontroverze i gubitak povjerenja među čitaocima. Uloga medija kao “četvrte grane vlasti” i dalje je ključna za funkcionalnu demokratiju, ali mediji se suočavaju s novim izazovima u digitalnom dobu. Povjerenje javnosti u medije ključno je za njihovu sposobnost da obavljaju svoju ulogu u društvu, a odluke poput ove mogu imati dugoročne posljedice po to povjerenje.

Posjeta SAD-u

Saudijska Arabija dovodi 1.000 zvaničnika u 18 aviona u Washington: Tražit će od Trumpa "nuklearni kišobran", dronove, umjetnu inteligenciju...

Svi čekaju istinu

Novi e-mailovi i dosijei najpoznatijeg pedofila na svijetu Epsteina: Šta otkrivaju o Donaldu Trumpu?

Otkriveni detalji

Tajni ugovor Trumpovog zeta i Vlade Srbije: Vučićeva kupovina američke milosti

Foreign Policy

Američko - ruske igre: Trump vraća Dodika na političku scenu - poklon Moskvi, udarac BiH i Evropi