Većina ljudi vjeruje mišljenju svog društvenog kruga prilikom donošenja odluka o kupovini. Kao što pokazuju podaci iz ankete Statista Global Consumer Survey, mnogi vjeruju i influenserima –ljudima koji slobodno dijele svoje živote s nama na društvenim mrežama i barem se nam se čini kao da su naši poznanici.

Influenseri trenutno imaju najveću moć nad odlukama o kupovini u Brazilu, Kini i Indiji, prema istraživanju koje je reprezentativno za online populaciju tih zemalja. Utjecaj influensera i dalje raste u Brazilu i Indiji dok je u Kini smanjen, ali je ipak ostao na visokom nivou.

U većini drugih zemalja trend praćenja influensera pri odlučivanju o kupovini sve je veći. Danska i Japan bile su među zemljama koje influenserima daju manju pažnju, iako je broj sljedbenika influensera sve veći i u ovim zemljama.

Među Evropljanima, Talijani su bili najviše "pod utjecajem", njih 22 posto, koji su 2022. godine rekli da su kupovali neke proizvode zato što je poznata ličnost ili utjecajna osoba na neki način reklamirala taj proizvod.

Influenser marketing postao je jedan od najpopularnijih i najefikasnijih oblika online marketinga. S milionima korisnika interneta koji svakodnevno pretražuju platforme društvenih medija za zabavu, inspiraciju i preporuke proizvoda, ne čudi što trgovci iskorištavaju moć najprepoznatljivijih lica društvenih medija za promociju.

Globalna tržišna vrijednost influeneserskog marketinga više se nego udvostručila od 2019. godine i iznosila je oko 13,8 milijardi američkih dolara 2021. godine.

(Izvor: Statista)