Italijanski fotograf i publicista Oliviero Toscani, koji je revolucionirao oglašavanje svojim provokativnim kampanjama za modnu marku Benetton, preminuo je danas u 82. godini života od posljedica neizlječive bolesti od koje je bolovao, javljaju italijanski mediji.

Toscani je u petak primljen na intenzivnu njegu i više nije bio pri svijesti. Njegova žena je rekla da je to "put bez povratka". Bolovao je od amiloidoze, rijetke bolesti o kojoj je i sam govorio u intervjuu objavljenom u novinama Corriere della Sera prošlog augusta.

Revolucionirao je oglašavanje svojom umjetnošću, posebno revolucionarnim reklamnim kampanjama za Benetton koje su se bavile rasizmom, religijom i drugim društvenim pitanjima i izazvale velike kontroverze. Bio je sin poznatog fotoreportera Corriere Della Sera, rođen je u Milanu 1942. godine, a studirao je fotografiju i grafiku na Univerzitetu za umjetnost u Zürichu od 1961. do 1965. godine.

Međunarodno poznat kao kreativna snaga iza najpoznatijih svjetskih novina i brendova, kreator korporativnih slika i reklamnih kampanja tokom godina za Esprit, Chanel, Robe di Kappa, Fiorucci, Prenatal, Jesus, Inter, Snai, Toyota, Artemide, Woolworth...

Kao modni fotograf sarađivao je s izdanjima kao što su Elle, Vogue, GQ, Harper's Bazaar, Esquire, Stern, Liberation i mnogim drugima. Od 1982. do 2000. kreirao je komunikacijsku strategiju za modni brend United Colors of Benetton, transformirajući ga u jednu od najpoznatijih kompanija u svijetu svojim provokativnim kampanjama sa slikama koje su obišle ​​svijet, poput svećenika i časne sestre, crnkinje koja doji bijelo dijete ili neizlječivo bolesne osobe od AIDS-a.

Godine 1990. stvorio je i vodio umjetnički časopis Colors, a 1993. osmislio je i vodio Fabricu, istraživački centar za kreativnost u modernoj komunikaciji. Od 1999. do 2000. bio je kreativni direktor mjesečnika Talk Miramax u New Yorku, koji je uređivala Tina Brown.

Toscani je bio jedan od osnivača Akademije arhitekture Mendrisio, predavao je vizuelnu komunikaciju na nekoliko univerziteta i napisao je nekoliko knjiga o komunikaciji. Od 2007. Oliviero Toscani pokrenuo je Razza Umana, projekt fotografije i videa o različitim ljudskim morfologijama i stanjima, kako bi predstavio sve izražaje, fizičke, društvene i kulturne karakteristike čovječanstva.

Toscanijevi radovi izlagani su na Venecijanskom bijenalu, u Sao Paulu u Brazilu, na Milanskom trijenalu te u muzejima moderne i savremene umjetnosti diljem svijeta. Dobitnik je brojnih nagrada, uključujući četiri Zlatna lava, UNESCO Grand Prix, dva puta Grand Prix du Affichage i brojne nagrade Klubova umjetničkih direktora diljem svijeta.