Razmišljanje o tome kakvi bi mogli biti gradovi budućnosti uvijek je bio izazov. Tokom vremena vidjeli smo različite filmove, romane ili ambiciozne projekte koji su predviđali scenarije u kojima su tehnologija i digitalizacija bili vrlo prisutni, roboti preplavili ulice, a vozila bila autonomna i leteća.
U okviru tih projekata Toyota je 2018. na CES-u u Las Vegasu najavila transformaciju svog tradicionalnog automobilskog poslovanja u kompaniju za mobilnost, a na CES-u 2020. predstavila je prototip grada budućnosti pod nazivom Woven City, što znači "Isprepleteni grad". Sada, pet godina kasnije, upravo po istom američkom scenariju, njezin predsjednik Akio Toyoda potvrdio je završetak izgradnje prve faze over "žive laboratorije" vrijedne 10 milijardi dolara, koji će prve stanovnike ugostiti od jeseni.
Glavni cilj je da Woven City služi kao dom stalnim stanovnicima i istraživačima za testiranje i razvoj različitih tehnologija poput robotike, vlastite mobilnosti, pametnih domova, umjetne inteligencije, autonomnih vozila, zračnih taksija, pa čak i svemirskih raketa. Kako bi to postigla, Toyota kaže da "izumiteljima" osigurava malo, kontrolirano okruženje za unaprjeđenje različitih tehnologija, od kojih su mnoge gore spomenute.
Toyota je već uspostavila kontakte s nekoliko kompanija koje tamo žele razvijati svoju tehnologiju. Primjeri uključuju Daikin Industries, proizvođača proizvoda za klimatizaciju; UCC Japan Co, firmu za proizvodnju kahve i Nissin Food Products, diva instant hrane. Do danas su japanske tvrtke bile prvi izbor ali u toku su razgovori s mnogim drugim firmama čija su sjedišta van Japana. "Već smo primili više od 6000 upita i sada prihvaćamo prijave", kaže John Absmeier, glavni tehnološki direktor kompanije Woven by Toyota.
Absmeier je takođe najavio da projekat daje prednost posebno onima koji su zainteresirani za "postizanje nula smrtnih slučajeva u prometnim nesrećama", što je cilj koji dijeli i Toyota. Osobe koje žive u Woven Cityju također će morati imati neku vrstu boravišnog statusa u Japanu i moći će tamo živjeti jednu ili dvije godine.
Toyota je potvrdila da se očekuje da će nakon službenog pokretanja grada približno 100 ljudi, uglavnom Toyotinog osoblja i njihovih porodica, postati prvi stanovnici. Zajednica će se zatim postupno proširiti na 360 stanovnika. Nakon završetka slijedećih faza, očekuje se da će populacija dosegnuti 2.000. Međutim, brend uvjerava da će se taj broj povećavati kako se projekt bude razvijao. Isto tako, očekuje se da će drugi akteri u društvu imati koristi od Woven Citya, poput start-upova, poduzetnika, univerziteta i istraživačkih institucija, kroz program koji će započeti u ljeto ove godine.
Mjesto koje je Toyota odabrala za lociranje Woven Cityja nalazi se u podnožju planine Fuji u Japanu, iako je zbog klime planina vidljiva samo nekoliko mjeseci godišnje. Grad je smješten na 70 hektara, a zgrade će biti izgrađene od drveta kako bi se smanjilo zagađivanje te će uključivati fotonaponske panele za dobivanje solarne energije. Osim toga, umjetna inteligencija i robotika bit će vrlo prisutni u pametnim domovima kako bi pomogli u svakodnevnim poslovima, a moći će pratiti i zdravstveno stanje ljudi. Jer osim solarne energije, cijeli ekosistem povezan je i napajan vodikovim gorivim ćelijama.
S druge strane, građani će imati pristup autonomnim vozilima bez emisija kako bi se slobodno kretali gradom. Ceste će biti podijeljene u tri kategorije: brza vozila, kombinacija sporijih vozila i pješaci. Ove tri ceste bit će isprepletene kako bi se testirala sposobnost autonomnih automobila da se prilagode stvarnom okruženju.