Naime, Cruiseov lik nosi jaknu sa tajvanskom zastavom, nešto što vlasti u Pekingu smatraju simbolom nezavisnosti Tajvana, ostrva koje smatraju dijelom svoje teritorije. Vlada predsjednika Tsai Ing-wena tvrdi da je Tajvan već de facto nezavisna država kojoj je potrebno šire međunarodno priznanje.

Zastava je ili nedostajala ili se nije mogla pravilno vidjeti u trejleru za film 2019., što je navelo neke ljude da se zapitaju da li je uklonjena kako bi se zadovoljili zahtjevi kineskih cenzora. Ali kada je cijeli film nedavno stigao u bioskope, pronicljivi posmatrači su primjetili da su se zastave vratile. Slično tome, i japanska zastava je ponovo postavljena.

Tokom projekcije na Tajvanu, publika je navijala vidjevši da se tajvanska zastava pojavljuje na Cruiseovoj jakni i aplaudirala nekoliko puta tokom filma, izvijestio je lokalni internetski medij SETN.



Ne očekuje se da će film biti objavljen u Kini. Komentar u vezi sa filmom na nekim kineskim nalozima na društvenim mrežama fokusirani su na uspjeh filma na blagajnama. Maverick je zauzeo vrh ljestvice vikenda Dana sjećanja u Sjevernoj Americi, sa prodajom karata procijenjenom na 124 miliona dolara.

Holywood ima dugu tradiciju popuštanja pod pritiskom kineskih cenzora, uklanjanja slika i dijaloga iz scena koje bi se mogle smatrati uvredljivim u sve konzervativnijem društvu predsjednika Xi Jinpinga.

Ali odluka da se slika zastave zadrži na poleđini jakne koju nosi protagonista kapetan Pete “Maverick” Mitchell sugerira da barem neki holivudski rukovodioci možda okreću novu stranicu kada je u pitanju kineska cenzura.

„Holivud sada uzvraća“, kaže Chris Fenton, bivši filmski direktor koji je napisao „Hraneći zmaja: Unutar dileme od trilion dolara s kojom se suočava Hollywood, NBA i američki biznis“.

“Tržište jednostavno više nije vrijedno pogoršanja u pokušaju da se ugodi kineskim cenzorima", kaže on.

S druge strane, kineski tehnološki gigant Tencent Holdings Ltd. povukao se iz projekta Paramount Picturesa od 170 miliona dolara zbog zabrinutosti da bi povezanost kompanije s filmom koji slavi američku vojsku mogla naljutiti Peking, objavio je ranije Wall Street Journal.

Vlasti u Pekingu su posebno osjetljive na sve što bi moglo implicirati da je Tajvan nezavisna država. U 2018. godini, kompanije, uključujući Air France-KLM i Deutsche Lufthansa AG bile su među više od 40 avio-kompanija koje su izvršile promjene na svojim web stranicama kako bi modificirale reference za Tajvan.