U izvještaju koji je objavila Nacionalna uprave za sigurnost saobraćaja na autoputu (NHTSA) navodi se da su vozila Tesla učestvovala u 273 od ukupno 367 nesreća u kojima su učestvovala vozila sa sistemom autopilota od jula 2021. godine.

Poslije Tesle slijede vozila Honda s ukupno 90 nesreća te Subaru, čiji su automobili sa sistemom autopilota učestvovali u deset nesreća.

Tri američke savezne države s najviše nesreća su Kalifornija (125), Florida (34) i Teksas (33).

U SAD-u se trenutno koristi oko 830.000 Teslinih vozila sa sistemom autopilota, te oko šest miliona Hondinih vozila u istoj kategoriji.

U nesrećama u kojima su učestvovala ova vozila pet osoba je izgubilo život, a šest ih je teže povrijeđeno.

Autopilot izvršava neke radnje umjesto vozača, omogućavajući im da u dužem periodu drže ruke dalje od volana.

Napredni sistem za pomoć vozaču može samostalno upravljati, kočiti i ubrzavati vozila, iako vozači moraju ostati na oprezu i spremni da preuzmu kontrolu nad vozilom u bilo kojem trenutku.

Stručnjaci za sigurnost zabrinuti su jer ovi sistemi omogućavaju vozačima da se odreknu aktivne kontrole nad automobilom i mogli bi ih uljuljkati u pomisao da se njihovi automobili sami voze. Kada tehnologija pokvari ili ne može da se nosi s određenom situacijom, vozači mogu biti nespremni da brzo preuzmu kontrolu.

Neke nezavisne studije istraživale su ove tehnologije, ali još nisu pokazale da li one smanjuju sudare ili na neki drugi način poboljšavaju sigurnost.

(Izvori: Anadolu Agency i The New York Times)