“Najbolja vlada u historiji”, kako zvuči samohvala trenutno vladajućeg kvazikonzervativno-komunističko-liberalnog trojstva u Kantonu Sarajevo, najesen šalje GRAS u stečaj. Vlada KS nije u mogućnosti otplatiti dugovanja ovog preduzeća, a prema trenutno dostupnim informacijama, glavna preokupacija “Trojke” u periodu pred nama bit će utvrđivanje načina na koji će stečajni postupak biti proveden.

Zacrtali su da će proces gašenja ovog preduzeća biti priveden kraju do januara naredne godine. Nakon gašenja GRAS-a, planirano je formiranje nove firme koja će građanima primarno nuditi usluge tramvajskog i trolejbuskog prijevoza, dok bi autobuski saobraćaj bio prepušten privatnim kompanijama, u prvom redu, pretpostavlja se na osnovu iskustava iz prethodnih godina, “Centrotransu”, čiji su pojedini visokopozicionirani uposlenici, bivši i sadašnji uzorni članovi Naroda i pravde.

Sjetimo se da je Adnan Šteta, kantonalni ministar saobraćaja, u dva navrata i novopečeni predsjednik sarajevskog SDP-a, neposredno nakon što je postao ministar, još u vrijeme “Šestorke”, kazao da je GRAS-u potrebna potpuna rekonstrukcija, ali da oni “imaju strateški plan, volju i znanje” te da su “spremni angažirati neutralni tim eksperata i stručnjaka” kako bi bili riješeni dugogodišnji problemi u ovom vitalno bitnom preduzeću.

Također, on je prvi dan na poslu nakon što se vratio u ministarsku fotelju u januaru ove godine odlučio provesti u posjeti GRAS-u te je tada izjavio kako će ovo preduzeće postati “respektabilno” i da će “mnogo kvalitetnije poslovati”. Ostaje nejasno kako je od tog optimističnog momenta do najave slanja GRAS-a u stečaj prošlo tek nešto više od pola godine.

Isto tako, stara je priča da je premijer Edin Forto dok je njegova Naša stranka bila u opoziciji širokogrudno nudio rješenja za GRAS, a na vlasti naprosto nema niti jedno jedino osim mantre da su za sve krive prethodne vlasti. Sve vlade osim one na čijem je on čelu...

I dok se onaj dio stanovništva koji je glasao za aktuelnu vlast pita zar nije ministar Adnan Šteta trebao spasiti GRAS, drugi muče krucijalnije dileme – ko će biti odgovoran za gašenje GRAS-a, koji je osnovan prije više od stotinu godina, ko će isplatiti dugovanja radnicima i, što je najbitnije, gdje će dalje otpušteni uposlenici? Jedno je sigurno – slanje ljudi na biro za zapošljavanje produbit će ekonomsku depresiju koja je ionako prisutna u glavnom gradu naše zemlje, a kojoj iz dana u dan sve više doprinosi aktuelna kantonalna vlast koja više ni sama ne zna koje poteze povlači u borbi s virusom korona.