Španjolska kompanija Herrenknecht Ibérica, specijalizirana za tuneliranje pomoću najvećih bušilica na svijetu, proglašena je dobitnikom ugovora o dovršetku studije izvodivosti za projekt kontinentalne poveznice između Maroka i Španije.

Studija izvodljivosti za tunel koji će povezivati Tangiera u Maroku i španjolsku "Punta Palomu", trebala bi biti završena u junu 2025. godine, prenosi marokanski SNRT News.

Završetak projekta planiran je za 2030. godinu, što se poklapa sa Svjetskim prvenstvom u nogometu, kojem su obje zemlje domaćini zajedno sa Portugalom.

Procjenjuje se da će se protezati 28 kilometara, da bi se spojio sa Punta Palomom, na jugu regije Cadiz, i Malabatom, u blizini Tangiera, sa dubinom na najnižoj tački od 300 metara ispod nivoa mora, i budžetom od 6 milijardi eura. Španjolska inženjerska grupa SECEGSA procjenjuje da bi kroz ovaj željeznički tunel godišnje prolazilo 12,8 miliona ljudi.

Trasa bi bila duga 42 kilometra, od čega bi 27,7 kilometara bilo u podvodnom tunelu, a 11 kilometara samo u podzemnom (ukupno 38,67 kilometara), između Punta Palome, u Tarifi, i Punta Malabate, u zalivu Tangier. Maksimalna dubina bi bila 300 metara, a maksimalni nagib je 3 posto. Svaki jednokolosiječni tunel imao bi unutrašnji prečnik od 7,9 metara, dok bi servisni imao prečnik od 6 metara. Tri tunela bi bila povezana poprečnim prolazima u pravilnim razmacima od 340 metara (100 u zoni sigurnosnog zaustavljanja).

Za razliku od mnogo dužeg tunela ispod kanala između Engleske i Francuske, problem Gibraltarskog moreuza je njegova dubina, brzine vjetra (tokom izgradnje), morske struje, plime i valovi, kao i njegova složena geologija. Također, jedna od glavnih tačaka za zabrinutost su tektonske ploče i kako je ovo kutak svijeta, gdje su potresi česti.

Ipak, ostaje još dosta nedoumica te da li će projekat zaista biti finaliziran na vrijeme za Svjetsko prvenstvo, s obzirom da je danas još u fazi preliminarnih studija.

O ideji povezivanja Evrope i Afrike preko Gibraltarskog moreuza raspravljalo se decenijama, tačnije od 1930. godine. U martu prošle godine, ministar Óscar Puente oživio je debatu ponovivši interesovanje Španije za projekat željezničke veze između dva kontinenta. "Strateška" inicijativa se još uvijek istražuje zajedno s Marokom, navodi se u izvještaju španskog instituta za inženjerstvo. Unatoč ostvarenim očekivanjima, projekat je još uvijek u embrionalnoj fazi. Trenutno španski i marokanski timovi provode studije izvodljivosti kako bi analizirali tehničke i ekonomske izazove. Različite preliminarne studije i sporazumi napravljeni su u posljednjih četrdesetak godina, iako stvarni napredak projekta ovisi o utvrđivanju tehničke izvodljivosti rada ove veličine u tako složenom morskom okruženju. Projekat predstavlja kolosalan tehnički izazov, s obzirom na to da Gibraltarski moreuz ima dubine do 900 metara i jake struje koje otežavaju i izgradnju mostova i tunela.