Politika | 14.04.2025.

Zaštita interesa

Sindikat kontrolora letenja: Nećemo vraćati dugove koje su drugi napravili

Bez obzira na to što BHANSA nije bila strana u ovom sporu, posljedice su sručene direktno na leđa Agencije i svih njenih zaposlenika. Zbog blokade sredstava iz Eurocontrola, ugroženo je njeno osnovno funkcionisanje, poručili su 

Autor:  Fena
Foto: Faktor

Reprezentativni sindikati koji djeluju na nivou BHANSE izrazili su duboku zabrinutost i ogorčenje zbog situacije u kojoj se nalazi Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA), a koja je izazvana neizvršenjem arbitražne presude u slučaju Viaduct d.o.o. Portorož protiv Bosne i Hercegovine.

- Bez obzira na to što BHANSA nije bila strana u ovom sporu, posljedice su sručene direktno na leđa Agencije i svih njenih zaposlenika. Zbog blokade sredstava iz Eurocontrola, ugroženo je njeno osnovno funkcionisanje. Ono što treba napomenuti jest to da prihod koji BHANSA ostvaruje od rutnih naknada (preleta) predstavlja više od 90 posto svih prihoda BHANSE.

Činjenica koja se nikako ne smije zanemariti je ta da je BHANSA u protekloj 2024 godini uplatila na osnovu raznih doprinosa više od 19,2 miliona KM u entitetske budžete, a da je projekcija na osnovu prva dva mjeseca 2025, da će taj iznos u ovoj godini iznositi više od 20,3 miliona KM, a da je kao institucija uzela nula konvertibilnih maraka iz budžeta - navodi se u saopćenju za javnost Sindikata kontrolora letenja u BiH.

Napomenuli su da, ukoliko se ova blokada nastavi, BHANSA više neće imati sredstva ni za redovno održavanje kritične tehničke opreme, niti za izmirenje tekućih operativnih troškova, uključujući troškove goriva, režija, servisa, ugovora i osnovne logistike potrebne za kontinuirano pružanje usluga u zračnoj plovidbi. To znači potpuni kolaps sistema koji mora funkcionisati 24/7 – bez izuzetka.

Naglasili su da kontrolori letenja obavljaju jedan od najodgovornijih i najzahtjevnijih poslova u društvu i da svaka njihova odluka mora biti precizna, pravovremena i nepogrešiva. Uvjeti u kojima trenutno rade su daleko od onih koji omogućavaju potpunu koncentraciju i profesionalnu sigurnost – jer neizvjesnost oko plaća, budućnosti i stabilnosti institucije u kojoj rade stvara konstantan pritisak koji se teško može ignorisati.

Uposlenici BHANSA-e nisu krivi za novonastalu situaciju niti je normalno očekivati da budu saglasni da oni vraćaju dugove koje BHANSA nije stvorila. Uposlenici BHANSA-e nemaju nikakvu odgovornost niti vezu sa dugovima prema Viaductu, i ne postoji opravdanje da njihova sredstva budu korištena za saniranje tuđih dugova. Takva odluka bi bila krajnje nepravedna, neosnovana i opasna praksa koja bi otvorila vrata sličnim neodgovornim potezima u budućnosti.

 - Ukoliko se ovaj problem hitno ne riješi, sindikati će, u skladu sa zakonom, biti primoran pokrenuti sve dostupne mehanizme zaštite svojih članova i njihovih prava, uz punu svijest o težini takve odluke i njenim mogućim posljedicama. Naš posao je da čuvamo ljudske živote. Sada tražimo da neko konačno zaštiti naše - navodi se u saopćenju za javnost koje u ime reprezentativnih sindikata potpisuje Malnar Vinko, predsjednik Sindikata kontrolora letenja u Bosni i Hercegovini. 

Očuvanje stabilnosti

Slučaj Viaduct: Centralna banka BiH neće uplatiti dio svog profita u budžet sve dok postoji mogućnost ugrožavanja njene imovine

(Ne)nadležni ministar

Kada god zagusti, Forto bježi-preko ili ispod piste: Prijevoznici, BHANSA... na dnevnom redu, ministar u Washingtonu

Bager politika

Helez sit, a Konaković na broju: Kako je šef NiP-a počastio Dodikov režim odlukama teškim skoro 200 miliona KM

Problem napravio RS

Tužilaštvo BiH oglasilo se o slučaju Viaduct