Ukradena poljoprivredna mehanizacija, koju čine traktori, kombajni i sijačice, vrijedna je pet miliona dolara

Izvještaji o pljačkama ruskih vojnika u Ukrajini uobičajeni su od početka agresijen a posljednjih sedmica stižu izvještaji o porastu broja pljački poljoprivrednih mašina, žita pohranjenog u silosima i građevinskog materijala. Prema CNN-u, ruski vojnici ukrali su svu opremu dostupnu u zastupništvu proizvođača poljoprivrednih vozila John Deere: 27 mašina, traktora, kombajna i sijačica čija je ukupna vrijednost pet miliona dolara. Većina ih je prebačena u Čečeniju gdje ih je vlasnik geolocirao i daljinski imobilizirao softverom proizvođača, tako da ih se ne može koristiti.

Pljačka se dogodila u zastupništvu firme Agrotek u Melitopolju, gradu pod ruskom kontrolom od početka marta. Ruski vojnici su započeli krađom dva kombajna, procijenjena na 300.000 dolara svaki, traktora i sijačice, a krađa strojeva trajala je nekoliko sedmica dok nisu zaplijenili svu John Deere opremu.

Dio mašina, koje se nisu mogli transportovati bez vojnih vozila, odvezen je u obližnji grad, dok je većina ukradenih traktora, kombajna i sijačica prebačena u Čečeniju, udaljenu 1.126 kilometara. Kad su stigli, ruski vojnici su otkrili da ne mogu koristiti poljoprivredna vozila jer su bila daljinski deaktivirana. Posljednje mjesto na kojem su mašine bile prije blokade bio je čečenski grad Zakhan Yurt.

John Deere ih je onemogućio zahvaljujući mogućnosti daljinskog zaključavanja, koju ovi poljoprivredni strojevi imaju već neko vrijeme. No, ova tehnologija, koja se čini kao prednost, ne sviđa se svim vlasnicima, jer nije zamišljena toliko kao sigurnosna mjera koliko način da proizvođač, osim prodavača, spriječi same korisnike da popravljaju svoja vozila. Zato su se pojavili "specijalisti" za hakerske farme koji su instalirali firmware koji im omogućuje da "preuzmu kontrolu" i oslobode ih. Nešto slično onome što su u nekom trenutku učinili mnogi vlasnici iOS mobilnih uređaja, kako bi preskočili Appleov operativni sistem.

Ova praksa John Deerea nije ekskluzivna, ona je već uobičajena i kod nekih proizvođača automobila. Zato Rusi pokušavaju "hakirati" mašineriju i vratiti je u pogon a čak i ako prodaju kombajne za dijelove, zaradit će dosta novca.