Kenija i Etiopija. Desetljećima se dvije istočnoafričke države bore za prevlast u trčanju na duge staze. Trenutno, ako pogledamo 20 najboljih sportista na svjetskoj ljestvici za 2024. godinu, u muškom maratonu Kenija s 9-8 pobjeđuje Etiopiju. U ženskoj konkurenciji Etiopija je pobijedila rezultatom 10-7. Ali postoji još jedan rat, sve žešći. Sportski brendovi ušli su u maraton s jasnim ciljevima: povećati prodaju svoje obuće, razviti svoje najnaprednije tehnologije i angažirati najbolje trkače na svijetu. Rat se u ovom slučaju vodi između dva diva. Nike-Adidas (ili Alphafly vs. Adizero) vode novu maratonsku bitku.

Nakon iznenađujućeg svjetskog rekorda Kenijke Chepngetich prije dvije sedmice na maratonu u Chicagu, Nike je Adidasu preoteo rekord u ženskom maratonu. Američka marka, sa sjedištem u Oregonu, takođe već godinu dana drži svjetski rekord za muškarce, s 2h 00:35 pokojnog Kelvina Kiptuma. Nikeov model patika 'Alphafly 3s' odjednom je postao veliki dominator, ali samo do prošle nedjelje. Na polumaratonu u Valenciji Adidas se vratio na vrh. Pobjeda Etiopljanina Kejelcha u Adizero ProEvo i obaranje svjetskog rekorda vratila je ravnopravnost u borbu s Nikeom. To je dvoboj koji objema kompanijama donosi milione dolara.

"Ono što je jasno je da su Nike bili pioniri u tehnologiji ovih novih patika", rekao je za ABC Jesus Olivan, profesor atletike na fakultetu u Madridu. «Oni su razvili karbonsku ploču, a ostali su slijedili njihov trag. Znali smo da Adidas neće spavati i to se dogodilo. Asics, New Balance, Puma, a sada i Joma također su uskočili u trku. To je fenomenalna tehnološka trka u kojoj svako razvija svoje modele za osvajanje svjetskih rekorda na različitim udaljenostima. Karbonska ploča postala je važan faktor, ne samo za takmičenje nego i za trening. Sada sportisti odrađuju dug trening, 30 kilometara, a mišići više ne pate kao prije," kaže Olivan.

Važnost patika odlučujuća je u današnjem maratonu jer ona čak određuje i menadžere koji kontroliraju sportiste. U svjetskoj maratonskoj eliti predstavnici rade s jednim brendom. Federico Rosa, menadžer novog rekordera Chepngeticha, radi samo sa sportistima s kojima Nike ima ugovor. Njegov talijanski suparnik, Madonnin Gianni, još jedan veliki agent maratonaca, radi isključivo s Adidasovim sportistima. To je sveopći rat između trkača.