Međunarodni tim istraživača otkrio je na sirijskom lokalitetu Tell Qrassa dva prva mezara na tom području. Arheolozi su dokumentirali neočekivani pronalazak na tom mjestu: mezare muškarca i žene koji su, prema izvještajima, bili dio prvih skupina muslimana koji su se doselili u Siriju iz Arabije ili sa Sinajskog poluotoka u Egiptu. Te su rezukltate iz DNK analize kostiju.

Studija, koja je upravo objavljena u časopisu Nature Communications Biology, multidisciplinarna je i kombinira arheološke i historijske podatke s analizama DNK i izotopa. Do danas su istraživači pretpostavljali da svi ljudski ostaci pronađeni na tom mjestu potiču iz neolitika i da su stari oko 10.500 godina.

Kako bi se proučile prve skupine farmera u tom području, analiziran je DNK četrnaest ljudi. „Nakon radiokarbonskog datiranja bilo je jasno da imamo nešto neočekivano i posebno", kazala je Cristina Valdiosera sa Univerziteta u Burgosu i koordinatorica studije.

Dva analizirana mejta datirana su u razdoblje Umajada, između sedmog i osmog stoljeća i savršeno se uklapaju s prvim muslimanskim pogrebnim običajima. Prema Ibáñez, tijela su "položena uzdužno i poravnata prema Meki; ritual se vrlo razlikuje od neolitskih ukopa, u kojima su pokojnici polagani u fetalnom položaju. Bilo je nemoguće odrediti njihov kontekst bez radiokarbonskih datuma, jer nije bilo poznatih muslimanskih naselja ili mezara na tom području, a samo mjesto je bilo poznato samo kao prahistorijsko nalazište. Zapravo, najbliže naselje danas je iz zajednice Druza koja nije povezana s islamom."

S druge strane, genomske analize ovih ljudi također su dale iznenađujuće rezultate, kaže Mehgha Srigyan, evolucijski biolog kojža je proučavala podatke dobijene na švedskom Univerzitetu Uppsala. Zapravo, ove dvije osobe bile su genetski različite od ostalih i bile sličnije današnjim beduinima ili Saudijcima. Čini se da to potvrđuje, prema Torstenu Güntheru, genetičaru sa istog Univerziteta, da su "ovaj muškarac i ova žena pripadali nomadskim  skupinama daleko od kuće, što direktno sugerira prisutnost prvih muslimana u sirijskom selu".

Druga studija koju su istraživači proveli na tim ljudskim ostacima bila je potraga za sekvencom DNK koja odgovara nekim poznatim patogenima, poput onog koji uzrokuje kugu, kako bi se ustanovio uzrok njihove smrti, ali nisu pronašli nijedan.