U knjizi „Svijet bez e-pošte: promišljanje posla u doba preopterećenja“, profesor računarskih nauka i pisac Cal Newport izlaže svakodnevno prokletstvo preopterećenja elektronskom poštom. Očekuje se da će e-pošta poslana i primljena širom svijeta dosegnuti 320 milijardi u 2021. godini, u odnosu na 306 milijardi prošle godine, navodi Statista. Suočeni s nezaustavljivom bujicom elektronskih poruka, kancelarijski radnici veliki dio dana provode neurotično otvarajući svoje poštanske sandučiće. Istraživači sa Univerziteta u Kaliforniji otkrili su da su ovi radnici provjeravali poruke u prosjeku 77 puta dnevno. Korisnici e-pošte mogu pritisnuti dugme “osvježi” čak 400 puta.

Želja za provjerom e-pošte, često potaknuta strahom od propuštanja važnih poruka ili rokova, pokreće stalnu promjenu koja nas tjera da često preusmjeravamo pažnju s bilo kojeg važnog posla koji smo pokušavali obaviti. Takvi poremećaji, čak i kratki, "uzrokuju velike troškove u smislu mentalne energije, smanjujući kognitivne performanse i stvarajući osjećaj iscrpljenosti i smanjene efikasnosti", tvrdi Newport.

Iako e-pošta može biti korisna za komunikaciju kroz vremenske zone ili kada prijemnik nije prisutan, nedostatak ljudske interakcije u stvarnom vremenu često uzrokuje nesporazume.

"Često precjenjujemo sposobnost dopisnika da razumiju naše poruke", kaže Newport. Na kraju, ništa ne može nadmašiti staromodni razgovor licem u lice. U njegovom odsustvu pati produktivnost i mentalno zdravlje.

Čini se da se ovaj problem pogoršao za vrijeme pandemije Covid-19. S obzirom na to da su lični sastanci svedeni gotovo na nulu zbog zatvaranja ureda i ograničenja putovanja, kancelarijski radnici postali su još ovisniji o digitalnoj komunikaciji. U međuvremenu, granice između radnog vremena i ličnog života dodatno su se zamaglile. Izvršna direktorka Citigroupa Jane Fraser prepoznala potrebu za mentalnim prostorom dodijelivši osoblju sedam dana godišnjeg odmora za cijelu kompaniju, istovremeno zabranivši video pozive petkom.

Newport navodi primjere kako su pojedine kompanije pokušale riješiti problem elektroske pošte, kao i neke praktične savjete, između ostalog: zabrana slanja e-pošte za određeno razdoblje ili sažimanje radnog dana na pet neprekinutih sati. Obećanje e-pošte da će poboljšati naš život u velikoj je mjeri neispunjeno. Uprkos mnogim frustracijama, ipak ne možemo bez e-pošte, bar još neko vrijeme.