Evropski proizvođači automonila, zbog nestašice čipova, imaju velikih problema prilikom isporuke vozila. Rokovi isporuke najgori su od izbijanja krize krajem prošle godine, a na sve to dodatni problem stvorio je koronavirus u Maleziji, zemlji koja je važna karika u lancu proizvodnje mikročipova. Ipak, čak i u tako teškim okolnostima, evropski brendovi ne samo da prodaju vozila nego svi osim Renaulta zarađuju više nego prije pandemije.

Dobri rezultati odraz su nekoliko faktora. Prvi je da se globalna prodaja oporavila u odnosu na prošlu godinu. Drugi je da su proizvođači od 2018. godine implementirali programe smanjenja potrošnje koji sada donose plodove. Treći, a prema analitičarima glavni, jeste činjenica da proizvođači primjenjuju prodajnu politiku usmjerenu na najskuplje automobile.

Vozila više klase ili opremljenija odlično se prodaju.

Prema konsultantskoj firmi AlixPartners, s podacima do prvog tromjesečja godine, prosječna cijena po vozilu porasla je za 1700 dolara, uzimajući u obzir analizu 25 najvećih proizvođača. U EU je prosječna cijena bila 30.670 eura po automobilu a od prošle godine prosječna cijena narasala je više od 11%.

Istodobno, rent-a-car firme prestale su biti prioritet. Razlog je to što su oni kupci vozila bez ikakvih dodataka, onih s najnižim cijenom bez obzira na segment vozila: osiguravaju volumen, ali malu maržu po vozilu.

Direktorica službe za investitore agencije Moody's, Anke Rindermann, smatra da je cjenovna politika "velika vrijednost" za proizvođače u ovom trenutku, što predstavlja radikalno odstupanje od rješenja u prethodnim krizama. Ističe da je promjena rezultirala marketingom "velikih automobila, gradskih terenaca, elektrificiranih i hibrida, u kojima čak mogu postojati poticaji od Vlade.

Najveći evropski proizvođač, Volkswagen u prvom je polugodištu ostvario dobit od 8,454 milijardi eura, ostavljajući za sobom gubitke u istom razdoblju prethodne godine i poboljšavajući se za 18% u odnosu na 2019. Daimler je od tada višestruko povećao svoju dobit. A Stellantis, koji je ove godine objavio podatke iz računovodstva nakon integracije PSA i FCA, iznenadio je analitičare boljom zaradom nego što je ista grupa postavila kao cilj. Do jula su zaradili 5,8 milijardi dolara.

Unatoč značajnom povećanju dobiti, nijedna od ovih skupina nema rezultate kao prije više od dvije godine. Izuzetak od pravila je BMW, grupa koja ima najbolje rezultatima usred krize sa mikročipovima. Njemački proizvođač vrhunskih automobila već je prodao više nego u 2019. (za 15%), a dobit mu je porasla za 276%.