Prevozeći do 120 kontejnera gnojiva morem iz tvornice u Porsgrunnu (jugoistok) do luke Brevik, udaljene desetak kilometara, "Yara Birkeland" će tako izbjeći gotovo 40.000 kolimetara putovanja koliko kamioni prijeđu godišnje noseći ovaj teret i zagađujući okolinu, te uštediti 678 tona CO2.

S dužinom od 80 metara, s kapacitetom prijevoza od 3.200 tona robe, Yara Birkeland započet će dvogodišnju testnu kampanju kako bi postepeno naučio kako se snaći bez posade. Na brodu je tradicionalna strojarnica zamijenjena s osam odjeljaka obloženih baterijama koje brodu daju kapacitet od 6,8 Mwh. “Ekvivalent stotinu Tesli”, primjećuje Jostein Braaten, voditelj projekta u Yari.

“Mnogi incidenti koji se događaju na brodovima posljedica su ljudske pogreške, naprimjer umora. Autonomne operacije jamče sigurno putovanje”, nastavlja on. S druge strane, prvi autonomni teretnjak neće prelaziti velike udaljenosti: njegovo dnevno putovanje od 7,5 nautičkih milja rezervirano je za prijevoz robe iz obalnih tvornica u regiji.

Za Tuva Flagstad-Andersena, regionalnog direktora pomorskog certifikacijskog tijela, korištenje 100% električne energije na moru na kratkim putovanjima ključna je stvar.

“To je vrlo važno, omogućuje dostavu kopnene robe morem i samim time drastično smanjenje emisije CO2”, objašnjava on.

Ali stvari su znatno drugačije za trgovinu na velikim udaljenostima, gdje 100% električni brod nije baš prikladan. Kako bi postali zeleni, prekookeanski brodovi morat će se više oslanjati na druga tehnološka rješenja poput e-metanola ili vodika. Odgovoran za gotovo 3% ukupnih emisija koje je stvorio čovjek, globalni pomorski sektor, u svim aktivnostima, povećao je svoje emisije u razmaku od šest godina. Prema posljednjim dostupnim podacima Međunarodne pomorske organizacije (IMO), povećali su se sa 962 miliona tona stakleničkih plinova u 2012. na više od milijardu tona u 2018. godini.

(Izvor: Le Parisien)