Predsjednik Turske Recep Tayyip Erdogan izjavio je da su na zahtjev građana odlučili da otvaranje mosta "Canakkale 1915" bude održano 18. marta, na godišnjicu pobjede u Canakkaleu.

"Odlučili smo da most 'Canakkale 1915', koji je trebao biti otvoren 26. februara, kako bismo ga stavili u službu naše nacije što je prije moguće, ipak na zahtjeve naših građana otvorimo 18. marta, na godišnjicu pobjede u Canakkaleu", kazao je Erdogan na svom Twitter nalogu.

Podsjetio je da je most "Canakkale 1915" izgrađen godinu i pol prije planiranog roka.

Most "Canakkale 1915" je još jedan u nizu turskih megaprojekata čija izgradnja je počela polaganjem kamena temeljca 18. marta 2017. godine.

Most je zbog svog impozantnog izgleda nazvan i "Ogrlicom tjesnaca Canakkale", a na gradilištima na azijskoj i na evropskoj strani tjesnaca, pored službenika Generalne direkcije za autoceste Ministarstva saobraćaja i infrastrukture Turkiye, radilo je 559 inženjera i 4.062 radnika sa 550 građevinskih mašina.

U promet će biti puštena i autocesta Malkara - Canakkale koja je građena u okviru projekta autoceste Kinali - Tekirdag - Canakkale - Savastepe. Riječ je o izgrađenoj dionici ukupne dužine od 101 kilometra, od čega je 89 kilometara autoceste i 12 kilometara pristupnih puteva.

Puštanjem u promet autoceste koja uključuje i most "Canakkale 1915" će biti realiziran jedan od najprestižnijih turskih projekata koji će povezati Istanbul sa Canakkaleom, a zatim i sa sjevernim dijelom Egejske regije.

Novoizgrađena autocesta i most "Canakkale 1915" bit će integrirani u postojeću kopnenu, pomorsku i zračnu transportnu mrežu u Mramorju i Egejskoj regiji koje su među najrazvijenijim turskim regijama i u kojim živi i privređuje značajan broj stanovništva Turske.

U okviru projekta "Canakkale 1915" izgrađen je viseći most, dva prilazna vijadukta, dva armirano-betonska vijadukta, šest podvožnjaka, šest hidrauličnih mostova, 43 nadvožnjaka, 40 podvožnjaka, 236 propusta različitih dimenzija, 12 čvorova, četiri servisna objekta, dva operativna centra i pet naplatnih rampi.

Za poboljšanje tla na morskom dnu u području gdje se nalaze temelji tornjeva mosta zabijeno je 368 čeličnih šipova prečnika 2,5 metara i to 165 u temeljima tornja na azijskoj obali i 203 na evropskoj obali.

Most "Canakkale 1915" ističe se svojom impozantnošću i inženjerskim rješenjima i slovi za jedan od najdužih mostova srednjeg raspona na svijetu, a zbog niza simbolika koje nosi je prozvan i “Mostom simbola“. Most je projektovan tako da udaljenost između njegovih stopa iznosi 2.023 metra, što simbolizira godinu kada Turkiye obilježava jubilarnu stotu godišnjicu osnivanja Republike.

Veze tornjeva i elementi mosta urađeni su u crveno-bijelim bojama turske zastave. Dužina prvog visećeg mosta na tjesnacu Canakkale dostiže 4.608 metara. Promet će se odvijati u po tri saobraćajne trake u oba pravca, a tu su i zaustavne trake i šetnice u oba pravca.