Japanski automobilski div Toyota Motor izvijestio je da je drugo fiskalno tromjesečje zaključio sa znatno manjom dobiti zbog slabije prodaje i problema s proizvodnjom na ključnim tržištima SAD-a i matičnog Japana.

Toyotin prihod iznosio je u drugom tromjesečju fiskalne 2024./2025. godine 68.7 milijardi eura i zadržao se, više-manje, na razini istog razdoblja poslovne 2023./2024.

Operativna dobit potonula je pak za 20 posto, a neto dobit spustila se s 1.28 bilijona na samo 574 milijarde jena.

Do početka ove godine vodeća automobilska kompanija u svijetu po prodaji nizala je rekorde zahvaljujući hibridnim modelima koji su kupcima bili atraktivni zbog pristupačnijih cijena u poređenju s električnim vozilima na baterije.

Zamah je posustao zbog problema s kvalitetom u podružnici za kamione i autobuse Hino Motors, žestoke konkurencije kineskih brendova na najvećem svjetskom automobilskom tržištu i obustave proizvodnje dvaju modela u SAD-u.

U takvim je uslovima Toyotina prodaja u Sjevernoj Americi smanjena za devet posto, uz oštar pad operativne dobiti, s 239 milijardi na samo 27.3 milijarde jena. Prodaja na matičnom japanskom tržištu smanjila se za 4.3 posto, a operativna dobit za 28 posto.

Operativna dobit u Kini pala je od aprila do septembra ponajprije zbog viših troškova prodaje koji bi trebali ojačati poziciju Toyote u nadmetanju s cjenovno povoljnim kineskim brendovima.

Zbog problema u proizvodnji u prvoj polovini poslovne godine uprava je u srijedu snizila cilj za ovu godinu za jedan posto, na 10.85 miliona vozila.