Iz ovoga udruženja, koje je osnovano s ciljem da unaprijedi standarde e-commerce industrije u BiH, naglašavaju kako rast prometa online prodaje u našoj zemlji za 2022. godinu iznosi 57 posto u odnosu na 2021. godinu, a broj transakcija za isto razdoblje porastao je za 62 posto.

Građani koji kupuju online uglavnom su osobe između 26 i 45 godina, no zavidnu razinu znanja o sigurnoj upotrebi interneta, pokazala je mlađa populacija između 21 i 25 godina.

Izvršna direktorica eCommerce asocijacije u BiH Belma Agić ističe da je to posljedica pandemije covid-19 i promjene navika potrošača.

- Naši trgovci brzo su se prilagođavali novonastalim okolnostima, te je lansirano niz aplikacija i servisa za dostavu i isporuku, kao i 'online only' poduzetništava koji bilježe značajan rast. Trend rasta prometa u eCommerceu potvrdio je da su online plaćanja postala sastavni dio finansijske kulture građana naše zemlje i da takva vrsta plaćanja ima stabilan rast i u budućnosti, ocijenila je izvršna direktorica Asocijacije eCommerc u BiH.

Ono na čemu domaći zakonodavci moraju poraditi u budućnosti je zakonski okvir koji tretira ovaj oblik ekonomije.

- Iako trenutno ne posjedujemo adekvatnu legislativu i zakone koji reguliraju online trgovinu, BiH ima veliki broj aktivnih online trgovina, čiji vlasnici su u želji da prošire svoje ciljano tržište, aktivirali online kanal prodaje, naglašava Agić.

Što se tiče tehnoloških rješenja koja se koriste u našoj zemlji tu, po njezinoj ocjeni, stojimo rame uz rame sa svjetskim standardima. Rješenja za online naplatu koja se koriste širom Evrope, jednako se učinkovito koriste i kod nas.

Da su kupci uglavnom zadovoljni online načinom kupovine, pokazuju i rezultati istraživanja Asocijacije eCommerca u kojima je čak 92 posto ispitanika odgovorilo negativno na pitanje jesu li ikada imali iskustvo s otuđenjem podataka u online trgovinama.

Istraživanja također pokazuju da 78 posto ispitanika koristi mobilne telefone za online kupovinu, a većina njih preferira domaće web prodavnice (64 posto).

Vlasnici web trgovina su istaknuli međutim da je zakonska regulativa jedna od glavnih prepreka za rad i razvoj web shopova i e-commercea u Bosni i Hercegovini. Stoga vlasnici online trgovina u BiH pozdravljaju rad na izradi zakona o unutarnjoj trgovini.

- Nacrt zakona o unutarnjoj trgovini koji je Vlada Federacije BiH, na prijedlog Federalnog ministarstva trgovine, utvrdila i u parlamentarnu proceduru uputila, napredak je za eCommerce sektor u Bosni i Hercegovini, s obzirom da se njime detaljno uređuje i internet prodaja – naglasila je izvršna direktorica Asocijacije eCommerca u BiH.

Kako je pojasnila, taj zakon trebao bi dopriniijeti smanjenju sive ekonomije i registraciji novih privrednih subjekata u trgovačkoj djelatnosti, a trgovcima bi pružio jasne smjernice za poslovanje na internetu.

Izvor: Fena