Roll Royce, Ferrari, Lamborghini, Porsche... Bajkoviti automobili svrgnute iranske kraljevske porodice izloženi su u Teheranu kako bi "narod" uživao u onome što je nekada pripadalo moćnom sahu.

Šezdeset vozila na izložbi Historijskog muzeja automobila predstavlja putovanje kroz burnu historiju perzijske zemlje i primjer neobuzdanog luksuza na koji su bili naviknuti vladari, koji su jako voljeli automobile.

"Sada ovi automobili pripadaju narodu Irana", rekao je direktor muzeja Mohamad Faal. “I oni su dio historije Irana”, kaže Faal, koji objašnjava da je muzej odlučio “pokazati automobile iranskom narodu”.

Voditelj centra objašnjava da izložba  ima 55 automobila, jednu kočiju i četiri motocikla. Najstarije vozilo je kočija iz 1854. godine, kupljena za vrijeme dinastije Qajar i proizvedena u Austriji.

Posljednja prava akvizicija bio je Porsche 928, koji je kupio Mohamed Reza, posljednji iranski šah, koji ga nikada nije uspio voziti, budući da je svrgnut u Islamskoj revoluciji 1979. koja je dovela ajatolaha Ruholaha Homeinija na vlast.

Između kočije i Porschea miješaju se više od stoljeća luksuza i historije. Roll Royce Silver Ghost bio je u centru pravne bitke između Mohameda Reze i nove islamske vlade Teherana, koja je osporavala vlasništvo nadf luksuznim vozilom.

Auto je poslan u Englesku na popravak, izbila je revolucija i trijumfirala, a nakon toga se postavilo pitanje kome vratiti vozilo. Konačno je londonski sud odlučio da automobil ne pripada kralju, već iranskoj državi, pa je šah ostao bez Roll Roycea.

Još jedna od zvijezda izložbe je Mercedes 500 K Autobahn Kurier iz 1934., u krem ​​i zelenoj boji, koji je Hitler poklonio Rezi, utemeljitelju dinastije Pahlavi. Rezu su Saveznici svrgnuli tokom Drugog svjetskog rata zbog njegove bliskosti Njemačkoj, a njegov sin Mohamed Reza došao je na prijestolje 1941

Također se ističe MPV Teheran, akronim koji pripada Mercedesu, Porscheu i Volkswagenu.

Ovi proizvođači udružili su snage na zahtjev tadašnjeg njemačkog kancelara Willyja Brandta da naprave automobil za princa Rezu, sina Mohameda, kako bi naučio voziti 1972. godine.

Rezultat je upečatljivi narančasti trkaći automobil s jednim sjedalom s dva ključa. Jedan od njih omogućuje vozilu da postigne samo 30 kilometara na sat kako bi spriječio nezgodu tada 12-godišnjeg princa. Drugi ključ čini da automobil može doseći 170 kilometara na sat. Ovo je jedno od vozila kojih na svijetu postoji samo jedan primjerak.

Još jedan jedinstveni model je Chrysler 300, prilagođen s dvije baterije: jednom za hladnjak i gramofon i jednom za motor.  Luksuza ne nedostaje u automobilima šaha Perzije. Obiluju zlatnim završnim obradama i dekoracijama u nevjerovatnim sportskim automobilima. Sve je to uzorak bogatstva koje su imali iranski kraljevi.

Najbolji primjer je Pierce-Arrow koji je koštao 30.000 dolara 1930. godine kada je budžet zemlje bio 240.000 dolara. Drugim riječima, jedna osmina sredstava na raspolaganju Vladi. “Ako je novac vaš, možete kupiti što god želite. Ali ako ste kralj zemlje, morate razmišljati o potrebama ljudi”, kaže Faal.

Centar u kojem je postavljena izložba bio je zatvoren od 2015. godine zbog renoviranja zgrade i velikog broja vozila. Još stotinjak automobila je u skladištu, neki od njih su na restauraciji i bit će prikazani u budućnosti. Muzej ruši rekorde s 24.067 posjetitelja u 42 dana otkako je ponovo otvoren.