Leonardo da Vinci je vjerojatno najpoznatiji umjetnik svih vremena. Velikan renesanse, majstor nad majstorima, podjednako je analiziran, proučavan i fantaziran. Carlo Vecce godinama je išao stopama velikog čovjeka, proučavajući svaki sačuvani papir autora "La Gioconde" i sve skupio u vrlo dokumentiranoj knjizi "Life of Leonardo", s brojnim novim saznanjima o umjetniku.
-Ova knjiga je esej, a ne roman. Tu nema laži jer se sve temelji na dokumentima i starim izvorima, ali prije svega na Leonardovom glasu, na hiljadama i hiljadama stranica na kojima on prepričava svoj život - , kaže Vecce.
Sve je to omogućilo stručnjaku da naslika portret daleko od - one vizije koja se obično daje univerzalnom geniju i zagonetnom nadčovjeku. Bio je neko ko je živio život pun prepreka i ko je bio zabrinut za slobodu. Nikada nije išao u školu, bio je samouk. Bio je u službi knezova, ali nije postao rob. Njegova velika želja bila je ostvariti slobodu, nešto što je naslijedio od svoje majke. –
Na stranicama knjige Carlo Vecce zadire u brojne teme, od ljudskih do umjetničkih. U tom smislu biograf baca novo svjetlo na poznatu produkciju i radove renesansnog majstora. Jedno od tih djela je "Salvator Mundi", slika koja je 2017. prodana za 450,3 miliona dolara na aukciji, što je čini najskupljim djelom u historiji. Međutim, Vecce postavlja pitanje je li to Leonardov original: - Nikad nisam lično vidio sliku. Nije ni izložena javnosti. Ali ne vjerujem da je to originalno djelo Leonarda, već njegovog učenika. U svakom slučaju, proizlazi iz originalne Leonardove zamisli i vjerojatno postoji neka njegova autografska intervencija. Ova slika ne predstavlja umjetnikovu ideju Krista kao spasitelja niti ima pokret koji nalazimo na njegovim slikama - , rekao je.
U Leonardovom životu postoje mnogi sekundarni likovi koje je vrijeme izobličilo. Jedan od njih je Giacomo Caprotti da Oreno, poznatiji kao Salaì, umjetnikov učenik s kojim je bio u dugoj vezi. “Bio je vrlo važan s emotivnog gledišta. Sigurno je da ga je Leonardo jako volio. Uzmite u obzir da su živjeli zajedno tridesetak godina, od vremena kada je mladić stigao u Leonardov studio u dobi od dvanaest godina. Svjedočanstva savremenika govore da je Salaì bio vrlo lijep. Vjerovatno su bili ljubavnici. Ne smijemo zaboraviti da Leonardo nikada nije želio vezu sa suprotnim spolom - , izjavio je Vecce.
Jedina osoba s kojom nije imao dobar odnos bio je čovjek koji je postao njegov veliki rival, drugi veliki genij renesanse: Michelangelo Buonarroti. Knjiga bilježi nekoliko sukoba između dva umjetnika, a najznačajniji je bio kada se Leonardo usprotivio izlaganju skulpture s Davidom na javnom trgu.
Vecce je primijetio da su „imali suprotne osobnosti. Leonardo je bio nježna osoba, otvoren za razgovor i koji je ostavio svoju radionicu otvorenom da svi mogu ući. Michelangelo je imao brutalan karakter i zatvorio je Sikstinsku kapelu kako ga niko ne bi vidio kako radi. Leonardo je živio svoju homoseksualnost s potpunim spokojem, dok je za Michelangela to bilo nešto što ga je mučilo, vrlo dramatično, misleći da bi zbog toga mogao otići u pakao", zaključuje autor.