“Maarif” škole u Sarajevu djeluju pod krovom Fondacije “Maarif”, a trenutno imaju vrtić, osnovnu i srednju školu u Sarajevu. Predstavnik Fondacije “Maarif” Yakup Gül za Stav govori o nedavnom proširenju škola, odnosno spajanju “Maarif” škola sa školama “Sedef” fondacije, kao i o budućim planovima “Maarif” fondacije u cijeloj Bosni i Hercegovini.

STAV: Početkom ove godine kao “Maarif ste preuzeli i škole koje su djelovale pod krovom “Sedef fondacije. Kako je došlo do spajanja škola?

GÜL: Turska fondacija “Maarif” nedavno je kupila školu “Isa-beg Ishaković” i srednju školu “Sedef”, a koje su bile pod krovom fondacije za razvoj obrazovanja. To je tema koja je već dugo bila na dnevnom redu u našoj Fondaciji. Jedna od najvažnijih aktivnosti Republike Türkiye u inostranstvu jeste obrazovanje te se s punim pravom može reći da je Turska fondacija “Maarif” rastuća institucija u ovoj oblasti. Naš rast ne ostaje samo na jednoj ustanovi nego se ciljano širi i na druga polja unutar obrazovanja. Finalno preuzimanje “Isa-beg Ishaković” škole te spajanje srednje škole “Sedef” se desilo odlukom predsjednika Republike Türkiye.

Ovim preuzimanjem spojile su se snage, dugogodišnje iskustvo koje ima škola “Isa-beg Ishaković” te međunarodno iskustvo koje nosi sa sobom “Maarif” fondacija. Kampus Vraca ima jako dobro i kvalitetno obrazovanje, međutim standard koji trenutno nudi ta škola ne zadovoljava “Maarifove” standarde. Kako bi se učenicima i uposlenicima pružio najviši standard kada je obrazovanje u pitanju, počeli su radovi i u ovom kampusu. Spajanjem “Sedef” srednje škole sa srednjom školom “Maarif schools of Sarajevo” dobili smo jedinstven splet programa. Naime u prvom kampusu na Mojmilu imamo dva internacionalna i kantonalni program. “Maarif schools of Sarajevo” nudi kantonalni plan i program kao lokalni te IB i Cambridge programe kao internacionalni izbor školovanja.  

STAV: Šta ovo spajanje znači za “Maarif škole, odnosno učenike? Da li će biti nekih promjena?

GÜL: Ovo spajanje je naravno veoma važno za učenike “Maarif” fondacije. Ovim preuzimanjem smo povećali broj učenika kada su “Maarif” škole u pitanju te će škola “Isa-beg Ishaković” dobiti puno više i bolje standarde kakvi se primjenjuju u “Maarifu”. Zgrade u kampusu Vraca će pretrpjeti mnogobrojne izmjene kako bismo postigli naš cilj, a to je jednak “Maarif” standard u svim kampusima. Ovo je vrlo bitno jer smatramo da ćemo, kako sam već rekao, spajanjem naših jakih strana potisnuti sve probleme i riješiti one naše slabije strane. U prostorijama nekadašnje srednje škole “Sedef” radimo na otvaranju vrtića koji očigledno nedostaje u ovom dijelu grada. To je svakako jedan veliki plus za roditelje koji žive u neposrednoj blizini naše škole.

STAV: “Maarifje osnovan 2018. godine i vaš vrtić je od prve godine postao prepoznatljiv u Sarajevu. Sada se spremate za nove lokacije vrtića. Šta je u planu?

GÜL: Da, Fondacija “Maarif” posluje u Bosni i Hercegovini od 2018. i možemo reći da od tog trenutka vlada intenzivno interesovanje za naše vrtiće i to je nešto što nas veoma raduje. Svakako sve vrijeme imamo interesovanje koje je iznad naših kapaciteta. U Bosni i Hercegovini vlada vidljivi nedostatak vrtića, a mi kao “Maarif” fondacija smo prepoznali ovaj nedostatak te smo odlučili da reagujemo na ovom polju. Ono što želim naglasiti jeste da se intenzivno vrše radovi na otvaranju novih vrtića. To su vrtić u kampusu Vraca te vrtić na Dobrinji. Kada je vrtić u kampusu Vraca u pitanju, tu su završeni svi pripremni radovi kao i tenderska procedura. U najkraćem roku će i ovaj vrtić otvoriti svoja vrata. Vrtić na Dobrinji se nalazi na oko 2 kilometra udaljenosti od našeg prvog kampusa. Za njega su započeli radovi na infrastrukturi te je i planirano da i ovaj vrtić u najkraćem mogućem roku krene sa svojim radom. Ono što moram napomenuti je da se za sada djelimično realizuje “Maarif” program za vrtiće. Od 2023/2024. godine je planirano da “Maarif” vrtići u potpunosti rade po svom vlastitom programu.

STAV: Prošle godine ste kao “Maarif škole dobili i licencu za IB program. Možete li nam detaljnije predstaviti ovaj program?

GÜL: Internacionalni IB program smo pokrenuli u zadnje dvije godine i u potpunosti smo zadovoljni odzivom naših učenika. Internacionalni IB program je program koji se realizuje u  potpunosti na engleskom jeziku. Ovaj program omogućava našim učenicima da se bez prijemnog ispita upišu na brojne fakultet u svijetu. Ono što je novina kada je IB “Maarif” program u pitanju jeste da smo od Ministarstva za obrazovanje dobili odobrenje za realizaciju dvojne diplome. Mogu reći da smo jedina ustanova koja ima pravo da na ovom programu daje dvojnu diplomu. IB program je jedinstven program koji učenicima otvara vrata različitih svjetova kroz predmete koje nudi unutar svog plana i programa. Ono što je za pohvalu jeste i spoj učenja i volontiranja. Naime, ovaj program u svojoj strukturi ima predmet koji se odnosi isključivo na službu zajednici gdje učenici imaju zadatak da unutar dvije godine realizuju programe i projekte koji će biti od koristi zajednici u kojoj žive.

STAV: Trenutno djelujete u Sarajevu. Da li planirate otvaranje škola u drugim gradovima i kada?

GÜL: “Maarif” škole u Sarajevu djeluju u dva kampusa: naš prvi kampus Mojmilo kao i kampus Vraca u kojem se nalazi škola “Isa-beg Ishaković” dok je Gimnazija “Sedef” pripojena prvom kampusu. Kako sam već naglasio, u kampusu Vraca i u naselju Dobrinja otvaramo dva vrtića. Pored ovih projekata, imamo i projekt koji se odnosi na regiju Tešanj, čime se mi širimo van Kantona Sarajevo. Planirano je da se u 2023/2024. školskoj godini otvore osnovna i srednja škola u ovom gradu. Pored ovih aktivnih projekata, u narednoj školskoj godini počet ćemo s pripremom infrastrukture za škole u Tuzli i Bihaću dok se nakon svih ovih projekata planira otvaranje škole i u Banjoj Luci.  Naš cilj je da se “Maarif” škole nalaze u svim krajevima Bosne i Hercegovine.

STAV: Koje su to pogodnosti koje “Maarif škole nude učenicima i roditeljima?

GÜL: Najvažniji cilj Turske fondacije “Maarif” jeste da odgoji ljude koji će voljeti svoju domovinu, koji će osim znanja koje dobiju prvenstveno biti korisni društvu. Znači, pored kvalitetnog obrazovanja, veliku pažnju posvećujemo odgoju djece da izrastu u ljude na koje će cijela domovina biti ponosna i koji će u najboljem svjetlu predstavljati svoju domovinu ma gdje da odu.  Zato pored osnovnih predmeta često imamo mnoge aktivnosti s kojima kod djece razvijamo razne osjećaje kao što je humanitarni rad, odnosi među prijateljima, empatija, zatim organizujemo razne posjete, obilježavamo bitne dane i slično.

Također, djeca imaju i najsavremeniju opremu, tako da im i obične predmete pokušavamo učiniti još zanimljivijim i lakšim za učenje. Nakon toga sljedeći cilj je da se odgoje ljudi koji će dijeliti ljubav prema domovini i tu ljubav pretočiti u jedan most koji će se protezati prema Republici Türkiye, kako bi ti učenici kada jednom odu iz naših škola bili mostovi koji će držati ove dvije zemlje povezanim. Naše aktivnosti se ne odnose samo na učenike nego i na njihove roditelje. Već nekoliko godina našim roditeljima nudimo program kreativnih kurseva, a koji djeluju pod krovom KOMEK-a. Trenutno nudimo oko deset različitih kurseva na koji se mogu prijaviti roditelji naših učenika.

Pored toga, oba naša kampusa imaju pedagoga, psihologa i socijalnog radnika, a koji u slučaju da se javi problem odmah reaguju. Eventualni problem koji učenik ima rješava se zajedno s roditeljima na najbolji mogući način za svaku stranu pojedinačno. Naša velika sportska sala nudi mogućnost pružanja brojnih sportskih aktivnosti. “Maarif” će u narednom periodu da se posveti sportu te će u vezi s tim da se oforme fudbalski, košarkaški i odbojkaški timovi.

STAV: Osim redovne nastave, imate i program i “Maarif support”, kao i vid produženog boravka. Šta podrazumijeva “Maarif podrška učenicima?

GÜL: Svakog dana, pored obaveznih časova, naša djeca imaju i produženi boravak. Ovaj program je osmišljen kao dodatna nastava i dodatne aktivnosti na kojima se završavaju zadaci iz redovne nastave uz pratnju nastavnika. Na ovim časovima i aktivnostima se posebno usmjeravamo na učenike kojima treba dodatni rad iz nekih od predmeta. Ovaj posebni način koji je osmišljen u “Maarifu” nudi djeci jedinstvenu priliku da uz pratnju nastavnika usavrše svoje znanje, a pored ovih obaveznih časova i zadataka koji su dati na redovnim časovima, učenici imaju i različite aktivnosti posebno osmišljene za djecu u produženom boravku, a sve u cilju da učenici tokom cijelog dana ostanu aktivni i produktivni. U produženom boravku imaju vremena i priliku da završe zadaće, savladaju potrebno gradivo, a i da se malo zabave i opuste.

STAV: “Maarif” škole trenutno djeluju u 45 zemalja. Kakva je situacija s drugim balkanskim državama?

GÜL: Turska fondacija “Maarif” je međunarodna institucija koja djeluje u 45 zemalja, a svoje aktivnosti obavlja i u mnogim zemljama Balkana. “Maarif” škole na području Balkana djeluju još i u Srbiji, Albaniji i na Kosovu. Uz ozbiljna ulaganja, “Maarif” fondacija i u tim državama pruža usluge obrazovanja po visokim standardima koji garantuju uspješne generacije koje će biti svjetlo budućnosti ovih prostora.