James je sinoć postao drugi strijelac u historiji Američke košarkaške lige (NBA), nakon što je postigao ukupno 36.947 poena. Tridesetsedmogodišnji košarkaš sinoćnjim performansom nadmašio je Karla Malonea (36.928 poena) i popeo se na drugo mjesto liste najboljih strijelaca u historiji NBA lige. Na vrhu je i dalje Kareem Abdul-Jabbar (38.387 poena).

Dok dominira košarkaškom scenom još od srednje škole, njegov život nije bila ugodna šetnja parkom. Ustvari, djetinjstvo kralja Jamesa bilo je teže nego što mislite.

Godine 2003. Lawrence Donegan je za Guardian opisao Jamesov brzi uspon do slave. LeBronova majka, Gloria 'Glo' James, rodila ga je kada je imala 16 godina; njegov otac, Anthony McClelland, bio je "slučajni dečko s debelim kriminalnim dosijeom". To je ostavilo Gloriju da se sama brine za svoju mladu porodicu.

LeBron stalno selio, živeći na čak šest lokacija u jednoj godini. Češće je izostajao iz škole; “Vidio sam drogu, oružje, ubistva; bilo je ludo”, objasnio je James Doneganu. Međutim, jedan trenutak sve je promijenio.

Nakon što je saznao za Glorijinu situaciju, Frank Walker, LeBronov fudbalski trener, ponudio je dječaku dom. “Moj život se promijenio. Imao sam sklonište i hranu', objasnio je LeBron u prilogu Guardiana. “Nikada neću zaboraviti šta su Walkeri učinili za mene, posebno Frank. On ne dobija priznanje koje zaslužuje jer je veoma šutljiv, ali je bio prvi koji mi je dao košarkašku loptu i prvi koji je pokazao pravo interesovanje.

Zahvaljujući Franku Walkeru, LeBron James je dobio priliku da ima normalnije djetinjstvo. Može se reći da je više nego iskoristio tu priliku.

James se razvio u jednu od najvećih zvijezda u historiji košarke; u ovom trenutku, njegov sportski životopis govori sam za sebe. Osvojio tri titule NBA lige, dvije olimpijske zlatne medalje i četiri NBA MVP nagrade.

James se kao gotovo svaki veliki sportista bavi dobrotvornim radom, čini sve kako bi osigurao da djeca Akrona u Ohaju budu na pravom putu. Porodična fondacija LeBron James vodi besplatne škole “I Promise”, pomaže studentima da plate koledž, postoji čak i selo “I Promise Village”, koje pruža prelazno utočište, privremeno stanovanje onima koji su u potrebi. Želja mu je spriječiti da djeca dožive iste borbe kao i on sam.

Ono što James radi van terena je skoro isto tako impresivno kao i ono na terenu. Tokom svoje karijere konstantno je bio jedan od “najprodavanijih” sportista. Iako korištenje sportista u oglašavanju nije ništa novo, način na koji se James pronašao sebe ne samo kao glumac u reklami već i kao partner upak je drugačiji.

James nikada nije bio samo tipičan sportista koji glumi u reklamama, u osnovi govoreći potrošačima da kupe određeni proizvod; u određenom smislu, on zapravo postaje dio proizvoda, a u mnogim slučajevima on je taj koji daje dodatni benefit. James nije samo sponzor, već je s vremena na vrijeme barem suvlasnik uključene kompanije. To možda nije slučaj za njegova najistaknutija partnerstva, ali je slučaj za neka od njegovih manje poznatih.

Kada je James bio 18-godišnji student u St. Vincent-St. Mary High School u Akronu, već je bio zvijezda u svijetu košarke. Bio je predstavljen na naslovnoj strani Sports Illustrateda, njegove srednjoškolske utakmice prenosile su se na nacionalnom nivou na ESPN-u. Sve te stvari zajedno rezultirale su ratom među kompanijama za proizvodnju sportske obuće za potpis čovjeka koji je trebao biti sljedeći Michael Jordan.

Došle su sve najveće kompanije za obuću u košarci. Adidas, Reebok i naravno Nike, svi su željeli da James nosi njihove tene kada izađe na NBA pozornicu. Rat patika koji se dogodio odlično je opisan u nedavnoj bestseler knjizi Briana Windhorsta, "LeBron, INC." Da rezimiramo, Nike nije bio najbolji ponuđač, ali Nike je bio brend koji je James povezivao sa veličinom - to je ono što je sanjao da nosi odrastajući. Nije bilo važno što je Adidas opremio Jamesov srednjoškolski košarkaški tim, ili što je Reebok ponudio više novca unaprijed. Ono što je bilo važno jeste to što se Nike smatrao najboljim od najboljih, brendom koji je James želio da predstavlja, i nešto čemu će težiti da bude tokom cijele svoje karijere.

No, James je zarađujući novac igranjem košarke, sklapanjema sponzorskih ugovora i općenito svojim sportskim marketingom, istovremeno ulagao i razvijao vlastite kompanije. Nekoliko ih se s njim povezuje u vlasničkom smislu.

Fenway Sports Group

James je nedavno uzburkao javnost kada je objavljeno da su on i dugogodišnji poslovni partner Maverick Carter sada suvlasnici Boston Red Soxa. To je omogućeno zahvaljujući njihovom ulaganju i partnerstvu u Fenway Sports Group. James također ima udio u Liverpool FC, i sada bi mogao biti u poziciji, zajedno sa Carterom, da učestvuje u važnim odlukama koje franšize sa sobom donose.

SpringHill Entertainment

SpringHill Entertainment još jedan je entitet u vlasništvu Jamesa, i to je njegova ulaznica u filmski biznis. Ova kompanija producira emisije, kao i film "Space Jam: A New Legacy" u kojem James glumi.

Uninterrupted

Kada je Laura Ingraham iz Fox Newsa počela pričati o Jamesovim političkim interesima, završila je to rečenicom: "Začepi i driblaj." Taj trenutak pomogao je da se stvori Jamesova sposobnost da kontrolira svoj medijski narativ, stvaranjem vlastite medijske kompanije. UNINTERRUPTED je platforma za sportiste da ispričaju svoje priče. Počelo je kao kratki video snimci na Twitteru ili Instagramu, a sada se razvilo u podcaste i dugometražne filmove. Sa sloganom “Više od sportiste” omogućava sportistima da izraze to ko su oni pod svojim uslovima.

Blaze Pizza

James je ušao u posao za pizzom 2012. godine kada su on i njegovi poslovni partneri uložili malo (po njihovim standardima) u Blaze Pizzu. Grupa je uložila oko milion dolara u mali lanac picerija, i posao je eksplodirao. Sada možete pronaći Jamesa kako tvituje o Blaze Pizzi s vremena na vrijeme dok njegova investicija u kompaniju nastavlja rasti. Postojao je čak i snimak Jamesa koji radi u Blaze Pizzi, tvrdeći da je "Ron" dok je iza pulta pomagao kupcima.

Ladder

Ovo je vjerovatno najmanje poznata kompanija u vlasništvu Jamesa do sada, ali on i njegov trener Mike Mancias kreirali su Ladder. Prema svojoj web stranici, Ladder je “kompanija za sportsku ishranu posvećena kreiranju visokoučinkovitih, NSF certificiranih dodataka za vježbanje za svakodnevnu upotrebu”. U ovom poduhvatu James je partner s legendarnim bodibilderom Arnoldom Švarcenegerom.

James ima udio u svim ovim kompanijama i aktivno pomaže u donošenju odluka.

Prije nekoliko godina imao je "najveću isplatu u gotovini za profesionalnog sportistu u historiji", prema ESPN-u. Dobio je udio u Beats by Dre u zamjenu za promociju slušalica, pa kada je kompanija prodata Appleu za 3 milijarde dolara, James je dobio ček od 30 miliona.

LeBron je uvek radio stvari na svoj način, i imao je ogroman uspjeh - na terenu i van njega. A s obzirom na to kako stvari napreduju na poslovnom planu, njegovo bogatstvo nastavit će raste dugo nakon što mu igrački dani prođu.