Poznata kompanija Kalašnjikov, proizvođač, između ostalog, i čuvene AK-47, najprodavanije jurišne puške na svijetu, mogla bi imati problema s proizvodnjom zbog embarga koje trpi Rusija.

Vodstvo kompanije održalo je niz vanrednih sastanaka posvećenih pitanjima uvoza, pojednostavljenja postupaka izvoza oružja i municije, radu na uklanjanju prekomjernih administrativnih prepreka prometu oružja na civilnom tržištu, kao i mjerama države za podršku vojnoj industriji, navodi se u saopćenju iz holdinga.

Vladimir Zhikharev, izvršni direktor Sindikata, kazao je  da su na sastancima analizirani rizici koji bi mogli nastati u vezi s "pritiskom sankcija neprijateljskih država". Takođe je zaključio da su neke firme, koje su dio holdinga Kalašnjikov, u opasnosti da ne dobiju bitne komponente, od kojih je najmanje 70% prethodno kupljeno u inozemstvu.

“Mnoge firme iz holdinga Kalašnjikov su u vrlo teškoj situaciji. Proizvodnja zračnog oružja i patrona za mnoga civilna oružja pati od nestašice. Pojedina holding društva prestala su s proizvodnjom određenih vrsta civilnih proizvoda.

Pojedini ruski mediji su objavili izvještaj o tome kako sankcije uvedene Rusiji uzimaju danak ruskoj odbrambenoj industriji. Ispostavilo se da ono šgto se smatralo tipičnim ruskim kalašnjikovom ima brojne strane komponente. Nedostatak komponenti koje dolaze iz drugih zemalja uzrokovao je velika kašnjenja u proizvodnji, ovisnost o zastarjeloj opremi, prekid programa održavanja, pa čak i otpuštanja radnika.

U izvještaju se, između ostaloga, ističe da „postoje problemi s nedostatkom brodskih dizel motora, supstitucijom uvoza helikopterskih i zrakoplovnih motora, elektronike, zamjenom uvoznih komponenti ugrađenih u sisteme za upravljanje vatrom tenkova, kao i popravke zrakoplova.

Čini se da su u najvećim problemima brodograditelji. Ujedinjena brodograditeljska korporacija (USC) navela je da se mora povećati obujam nacionalne proizvodnje, prije svega za brodske dizelske motore, za komponente pogonskih sistema, za sidrenu opremu i brodske sisteme (cirkulacija vode, upravljanje otpadnim vodama itd.), potvrdio je Ilya Kramnik, stručnjak za rusku mornaricu.

“Na primjer, višenamjenske korvete 'Projekt 20380' opremljene vođenim projektilima u početku su bile opremljene motorima tvornice u Kolomni. Praksa njihovog korištenja pokazala je, kaže Kramnik, da domaći dizelaši nisu ispunili očekivanja. Kako je objasnio stručnjak, bilo je pritužbi na pouzdanost, snagu i potencijal za nadogradnju motora. Odlučeno je da se poboljšane korvete ovog tipa (projekt 20385) opremaju njemačkim motorima.

Međutim, zbog novih ograničenja, posao je iskočio iz kolosijeka. Dakle, flota i dalje koristi dizel motore domaće proizvodnje, dok se za neke projekte motori kupuju u Kini, rekao je stručnjak.

“U svijetu je relativno malo firmi koje su sposobne proizvoditi snažne moderne dizelske motore za brodove. A ruske firme nisu među njima, iako Rusija ima konkurenciju u proizvodnji dizela”, naglasio je Kramnik zaključujući kako se uvoze pogonskih sistemi i oprema za vez i ne zna se mogu li se oni uopće i koliko b rzi razvitu u domaćim, ruskim kompanijama.