Prve značajne debate u SAD-u održane su između Abrahama Lincolna i Stephena Douglasa 1858. godine. Ove debate, poznate kao Lincoln-Douglas debate, bile su fokusirane na pitanje ropstva i teritorijalne ekspanzije.

Iako nisu bile predsjedničke debate, postavile su temelje za buduće političke rasprave.

Era televizije

Prva televizijska predsjednička debata održana je 1960. godine između Johna F. Kennedyja i Richarda Nixona. Ova debata je bila prekretnica jer je televizija omogućila kandidatima da direktno komuniciraju s milijunima gledatelja.

Kennedyjev šarm i samopouzdanje na ekranu pomogli su mu da osvoji srca mnogih Amerikanaca, dok je Nixonov umoran nastup i pojava bio u suprotnosti s imidžom prekaljenog i iskusnog političara.

Mnogi analitičari vjeruju da je upravo ova debata pomogla Kennedyju da osvoji predsjedničke izbore.

Moderni sukobi i uticaj medija

U posljednjim desetljećima, američke debate su donosile rivalstvo i napetost te su izazivale krajnju polarizaciju javnosti. Primjerice, debate između Donalda Trumpa i Joea Bidena 2020. godine bile su obilježene čestim prekidima, uvredama i napetostima. Ove debate su pokazale koliko su političke podjele u SAD-u duboke i koliko je teško održati konstruktivnu raspravu u okruženju koja sukobljavanje pretpostavlja dijalogu.

Mediji su u eri senzacionalizma, naravno, igrali ključnu ulogu u oblikovanju i utjecaju na debate:

Prva televizijska debata 1960. godine pokazala je koliko je vizualni utisak važan. Kennedyjev samopouzdani nastup pomogao mu je da osvoji srca gledatelja, dok je Nixonova umorana pojava bila u suprotnosti s njegovim političkim iskustvom.

Mediji često analiziraju ili čak nameću performanse kandidata, što može oblikovati percepciju javnosti o tome ko je “pobijedio” u debati. Uglavnom, nastaje jedna posvemašnja buka mišljenja u kojoj pobjeđuje glasniji tabor. Debate javnosti o debatama političara, dakle, začarani su krug u kojemu sudjeluju svi, a ton rasprava je, malo je reći - radikaliziran.

U takvoj naelektiziranoj atmossferi novinari provjeravaju tačnost izjava kandidata i odmah izvještavaju o netačnostima, pomažući biračima da bolje razumiju stvarne činjenice, dok platforme poput Twittera i Facebooka omogućuju trenutne reakcije i analize građanstva, te direktnu komunikaciju kandidata s biračima.

Nadalje, podrška poznatih osoba može značajno utjecati na percepciju kandidata, što je sastavni dio kampanje.

Uticaj na javnost

Debate imaju značajan uticaj na javno mnijenje. One omogućavaju biračima da vide kako kandidati reagiraju pod pritiskom i kako se nose s teškim pitanjima. Iako su često kritizirane zbog površnosti i teatralnosti, debate ostaju ključni alat za informiranje i angažiranje birača u SAD.

Razvoj debate u SAD-u odražava šire promjene u američkom društvu i politici. Od historijskih korijena do modernih sukoba, debate su evoluirale, ali su ostale centralni dio demokratskog procesa. Kako se politički pejzaž mijenja, tako će se mijenjati i način na koji se debate vode, ali njihova važnost neće opasti.

Ostaje jedino pitanje šta je sljedeće u naciji koja je kulturu debatiranja pretvorila u zaglušujuću buku nekulturalne vike zaraćenih tabora. 

Novu razinu senzacionalizma očekujemo da se manifestira do novembra u duelima Harris-Trump.