Aerodrom Mostar je u posljednje vrijeme napravio veliki iskorak po pitanju broja letova i destinacija te naravno i povećanja broja putnika. Sve ovo ne bi bilo moguće bez konkretne podrške kako iz Grada Mostara tako iz Vlada Hercegovačko-neretvanskog kantona i Federacije Bosne i Hercegovine.

U kratkom periodu od gotovo ugašene avio-destinacije postao je poželjna destinacija za brojne putnike i različite avio-kompanije iz regije i Evrope.

Tim povodom portal Mostarski.ba razgovarao je o najvažnijim pitanjima za funkcionisanje Aerodroma Mostar kao i planovima sa izvršnim direktorom Aerodroma Ibricom Berberovićem.

Na pitanje kako trenutno posluje Aerodrom Mostar u odnosu na prijašnje stanje i šta se konkretno promijenilo, Berberović odgovara da je u protekloj 2023. godini Aerodrom Mostar uspješno prevezao cca 20. 600 putnika što je bila prva faza zacrtanog oporavka i početak realizacije našeg plana poslovanja.

"Prepoznati su svi nedostaci u tehničkom i infrastrukturnom smislu te smo ih uporedo sa povećanjem broja letova uspješno otklanjali po prioritetima. Za početak smo riješili dugogodišnji problem snabdijevanja aviona sa kerozinom sa renomiranom firmom HIFA Oil koja važi za regionalnog giganta u toj branši. Unaprijedili i povećali smo naše operativne kapacitete sa nekoliko infrastrukturnih zahvata na terminalnoj zgradi i unutar iste tako da su naši putnici dobili modernu zgradu koja omogućava brz prolazak i ugodan boravak za vrijeme čekanja svoga leta", kaže Berberović i dodaje da je očekivani broj putnika u 2024. godini je između 40. 000 i 50. 000 što je još malo ali s obzirom da u 2022. godini bilo 10. 500 putnika smatramo velikim napretkom i podstrekom za budućnost.

Aerodrom Mostar je potpisao ugovore sa nekoliko avio-kompanija, a pitanje koje javnost često postavlje jest da li postoji li plan za nove ugovore. Nedavno je obznanjena informacija da su u toku pregovori s jednom turskom kompanijom.


"Kao što znate mi smo putem javnog poziva u 2023. godini otvorili redovnu liniji na relaciji Mostar- Zagreb tri puta sedmično sa avio kompanijom Croatia Airlines koja je u potpunosti opravdala naša nadanja sa svojim brojkama i uspješno je produžena na cijelu 2024. godinu. Zatim smo u 2024. godini sa avio-kompanijom SKY ALPS otvorili redovne linije dva puta sedmično prema nove četiri destinacije Minhen, Rim, Verona i Bari koje su već postigle ozbiljno punjenje po letovima. S obzirom da su aerodromi Minhen i Rim velika čvorišta sa mnogo konekcija samim tim smo pružili našim građanima mogućnost da ih koriste kao poveznicu za željenu destinaciju. Nakon više od 30 godina otvorena je redovna linija na relaciji Mostar – Beograd sa kompanijom Air Srbija tri puta sedmično koja je premašila sva naša očekivanja po pitanju punjenja i broja putnika. Reakcija naših građana za ovu destinaciju je jako pozitivna kako turista tako i poslovnih ljudi koji koriste ovu redovnu liniju i njena održivost je neupitna. Već jedan duži vremenski period radimo na projektu otvaranja redovne linije na relaciji Mostar – Istanbul, za koju smatramo da postoji velika zainteresiranost kako putnika iz Mostara tako i iz Turske. U pregovorima smo sa Turskom kompanijom Pegasus da u 2025. godini otvorimo liniju prema Istanbulu i to dva puta sedmično za koju smatramo da će imati punu opravdanost. Za otvaranje ovih linija imamo veliku podršku našeg većinskog vlasnika Grada Mostara, Vlada HNK i Vlade FBiH bez čijih novčanih subvencija se svi ovi projekti ne bi mogli realizovati", pojašnjava Berberović.

Povećanje broja putnika preko aerodroma sa sobom donosi niz ekonomskih benefita za Mostar i regiju, posebno u turizmu.

"Naravno da se pozitivno poslovanje Aerodroma Mostar odrazilo i na turizam jer smo uspjeli obezbijediti kroz ovih šest redovnih linija direktnu povezanost turista sa Mostarom koji je po našim sadašnjim brojkama zasigurno koriste u velikom broju. Tako da porastom broja putnika na Aerodromu stvorila se veća potreba za hotelskim smještajem, rent a car agencijama i taxi prijevoznicima koji predstavljaju neki osnovni paket usluge svakom turisti koji posjeti Mostar i širu okolinu. Jedan veliki dio naših privrednika iz Mostara i šire okoline koristi ove letove za svoja poslovna putovanja jer sad mogu brže i lakše da stignu na potrebne destinacija a znate da je u ekonomiji vrijeme jedan od najvećih resursa", ističe Berberović.

Mostar i Hercegovina ima brojnu dijasporu, a svaka nova linija olakšava njen dolazak u domovinu.

"Da naravno, svjesni smo koliku Mostar ima dijasporu i smatramo to našim velikim kapitalom za otvaranje novih destinacija i povećanja broja putnika na Aerodromu Mostar. Trenutno, dijaspora prema našim saznanjima najviše koristi direktnu redovnu liniju iz Minhena za Mostar a redovne linije iz Zagreba i Beograda za presjedanje prema Mostaru i obrnuto jer ova dva aerodroma imaju poveznicu za oko 80 drugih destinacija. Konkretno prioritet nam je da u narednom periodu otvorimo još dodatne destinacije u Njemačkoj i po prvi put u Skandinaviji gdje vjerovatno i živi najveći broj naših sugrađana. Samim tim bi povećali njihov broj dolazaka u Mostar, olakšali im priliku za ulaganje u privredu i nove poslovne izazove u Mostaru", zaključuje Berberović.